Narodna banka se oglasila zbog porasta naknada: Pripremamo mere kako bismo zaštitili standard građana

02.08.2022

11:52

0

Autor: 24sedam

Mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici IO NBS 11. avgusta

Narodna banka se oglasila zbog porasta naknada: Pripremamo mere kako bismo zaštitili standard građana
narodna banka srbije - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Imajući u vidu odluke/najave pojedinih banaka da povećaju naknade za određene usluge povezane s platnim računima Narodna banke Srbije obaveštava javnost da radi na donošenju seta mera i propisa kako bi zaštitila standard građana Srbije. Mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici Izvršnog odbora NBS koja se održava 11. avgusta, saopštila je NBS.

- Donošenje ovakvih odluka podrazumeva analizu stanja i efekata o čijim detaljima se NBS ne oglašava pre nego što te odluke donese. O svim detaljima seta mera, javnost će ubrzo biti obaveštena - ističe se u saopštenju.

Obaveza obaveštenja

Narodna banka Srbije još jednom ponavlja da očekuje od banaka u Srbiji da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, zasnovanu na principima zdrave konkurencije, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje, odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata.
NBS je tokom proteklih godina uvela čitav niz proaktivnih mera na ovom planu koje ranije nisu postojale: uvela je zakonsku obavezu banaka da informišu klijenta o naplaćenoj naknadi nakon izvršene transakcije, da dostave pregled naknada kao deo predugovorne dokumentacije, da jednom godišnje dostave ukupan naplaćeni iznos svih naknada i kamata po različitim uslugama, objavila je naknade svih banaka na internet prezentaciji NBS kako bi građani mogli na jednostavan način da se informišu i uporede ih pre nego što posete banku.

Takođe, NBS je uvela obavezu bankama da obaveste klijenta dva meseca pre izmene odredaba okvirnog ugovora, među kojima su i naknade koje banka naplaćuje, i da ga obaveste o njegovom zakonskom pravu da može odmah da raskine ugovor ako se ne slaže s tim izmenama, donela je propis kojim građani mogu da promene banku samo odlaskom u novu banku i davanjem ovlašćenja novoj banci da obavi sve procedure prenosa dokumentacije umesto njega (dakle bez njegovog donošenja nove papirologije).

Kada je reč o korisnicima koji su se ugovorom o kreditu obavezali da imaju račun kod banke koja im je isplatila kredit (što je bio uslov za dodelu kredita ili za nižu kamatnu stopu), NBS je obavestila sve banka o ograničenjima koje su dužne da primenjuju prilikom eventualnih izmena naknada za održavanje računa tih korisnika.

Više praktičnih saveta

Najzad, građanima je od zakonskih izmena u 2018. godini dostupan i račun sa osnovnim uslugama koji su banke dužne da imaju u ponudi i koji bi trebalo da sadrži sve osnovne elemente za obavljanje platnih transakcija prosečnog građanina. Troškovi u vezi sa ovim računom su najniži i građani bi trebalo da uzmu u obzir ovaj račun prilikom donošenja odluke o izboru paketa usluga u banci.

Takođe, građani bi trebalo da očekuju i od udruženja koje pretenduje na to da ih štite u vezi sa finansijskim uslugama da pruže građanima više praktičnih saveta pri odabiru usluga u bankama koje najviše odgovaraju njihovim potrebama umesto neodgovornih i neosnovanih izjava usmerenih prema institucijama koje upravo svojim merama štite građane i privredne subjekte.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike