Muka sa bankomatima i karticama: Na šta se najčešće žalimo u radu sa bankama?

31.07.2022

05:35

0

Autor: S. G.

Iako još nisu objavljeni, 24sedam donosi preliminarne podatke o žalbama klijenata Narodnoj banci Srbije

Muka sa bankomatima i karticama: Na šta se najčešće žalimo u radu sa bankama?
Ilustracija - Copyright Profimedia Pixabay

Problemi sa novčanim transakcijama, otvaranje računa u banci, kao i vođenje ili gašenje računa, bili su najčešći povod za žalbe građana Narodnoj banci Srbije, rekli su za 24sedam u NBS.

Kako su naveli, kada se radi o platnim karticama, klijenti banaka najviše su pisali prigovore vezane za probleme sa radom bankomata ili oko zloupotrebe kartica.

Preliminarni podaci o pritužbama

- Kada je reč o kreditima, u prvih šest meseci ove godine korisnici su najčešće podnosili pritužbe koje su se odnosile na sredstva obezbeđenja i evidenciju podataka u Kreditnom birou – istakli su u centralnoj banci.

Inače, kako su nam rekli u NBS, podaci o pritužbama korisnika koji se odnose na prvu polovinu 2022. godine se trenutno obrađuju, a potpun izveštaj biće objavljen krajem avgusta. Zbog toga su podaci koje su nam dostavili, kako su naglasili, preliminarni.

A na osnovu trenutno obrađenih podataka, kažu u NBS, tokom prvog polugodišta 2022. godine rešena je 981 pritužba korisnika finansijskih usluga, gde spadaju banke, davaoci finansijskog lizinga, platne institucije, institucije elektronskog novca, kao i društva za osiguranje i društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. U isto vreme 2021. godine rešene su, kako navode, 1.393 pritužbe korisnika finansijskih usluga.

- Kada su u pitanju banke, od januara do juna 2022. godine Narodna banka Srbije je rešila 561 pritužbu korisnika, dok je u istom periodu prethodne godine rešeno 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. U dosadašnjem periodu 2022. godine rešen je uobičajen broj pritužbi – rekli su u NBS.

Profimedia/Pixabay
 

Međutim, oni objašnajvaju da prethodne dve godine nisu reprezentativne godine po pitanju broja pritužbi.

Žalili se i na podatke u Kreditnom birou

- Naime, trebalo bi imati u vidu postupanje u toku 2020. u uslovima pandemije, kada je značajan broj korisnika podnosio pritužbe po novim osnovima usled izmene propisa koji su doneti u cilju zaštite korisnika, zastoj u otplati i olakšice u otplati obaveza, a da se tokom 2021. veliki broj korisnika obraćao radi pribavljanja ugovorne dokumentacije, kako bi pokrenuli sudski spor protiv banaka po osnovu naplaćenih naknada – naglasili su iz NBS.

Kada su u pitanju finansijske usluge, pritužbe korisnika najčešće su se odnosile na platne usluge (platne račune i platne kartice) i kredite, a u pogledu osnova, pritužbe koje se često podnose poslednjih nekoliko godina odnose se na platne transakcije i evidencije podataka u Kreditnom birou.

- U vezi sa pritužbama koje se odnose na evidencije podataka u Kreditnom birou, koji je poseban organizacioni deo u okviru Udruženja banaka Srbije, tokom prve polovine 2022. godine bilo je podneto 60 pritužbi po tom osnovu, od čega je NBS ocenila da je 43 odsto tih pritužbi bilo osnovano, tj. rešeno je u korist korisnika – kažu za 24sedam u centralnoj banci.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike