Jednim klikom do pametnog parkinga: Na ovim lokacijama u Beogradu možete besplatno parkirati svoje električne dvotočkaše, ali ih i napuniti

13.02.2023

18:30

0

Prema aktuelnim planovima, u budućnosti će ovakvi pametni parkinzi biti postavljeni na više desetina lokacija širom grada - ispred pijaca, škola, trgova, fakulteta, sportskih terena...

Jednim klikom do pametnog parkinga: Na ovim lokacijama u Beogradu možete besplatno parkirati svoje električne dvotočkaše, ali ih i napuniti
Parking za električne trotinete - Copyright 24sedam/Goran Sivački

Električni trotineti se sve češće mogu videti na prestoničkim ulicama, trend vožnje ovih dvotočkaša konstantno je u porastu, a Beograd je jedan od malobrojnih gradova u svetu koji ima i parking za ovu vrstu prevoznog sredstva.

Mesto na kojem Beograđani, ali i posetioci prestonice, mogu potpuno besplatno parkirati i napuniti svoje električne dvotočkaše trenutno se nalazi na dve lokacije - ispred TC "Ušće" i na Kalemegdanu.

Prema aktuelnim planovima, u budućnosti će ovakvi pametni parkinzi biti postavljeni na više desetina lokacija širom grada - ispred pijaca, škola, trgova, fakulteta, sportskih terena...

24sedam/Goran Sivački
 

Inicijativa za izgadnju ovih parkinga nastala je u okviru projekta "Točkologija", gde je prepoznato da sve više građana prihvata alternativne načine transporta usled pandemije, ali i da je u porastu broj inicijativa za smanjenje emisije štetnih gasova vozila u saobraćaju.

Prva "smart city" stanica, koja kombinuje siguran parking i punjenje električnih “točkova”, u Beogradu je otvorena početkom juna 2021. godine, u delu parka Mali Kalemegdan, na lokaciji između stepeništa i Carigradskog druma.

Jednostavna upotreba

Upotreba pametnog parkinga veoma je jednostavna, a samo mesto na stanici se otključava preko "Bikeep" aplikacije na mobilnom telefonu ili putem beskontaktne kartice. Ima četiri nivoa bezbednosti - čeličnu konstrukciju, video-nadzor, sirenu i prosleđivanje signala u slučaju pokušaja krađe.

Mapa u okviru aplikacije pomaže korisniku da pronađe najbliže slobodno mesto, a samim odabirom mesta na mapi otključava se brava na parkingu. 

Kako bi se zaključalo vozilo, potrebno je samo vratiti bravu u početni položaj. Po istom principu, uz korišćenje "busplus" i platne kartice, korisnik može parkirati vozilo. 

Bezbedno čuvanje i punjenje vozila

Mlada eko-startap firma "ePark 011", na čelu sa Markom Arambašićem, koja je osnovana tokom pandemije koronavirusa kada se veliki broj novoosnovanih firmi gasio, pokrenula je inicijativu za zelenu stanicu iz sopstvenih sredstava, uz saglasnost Republičkog zavoda za zaštitu spomenika i kulture i JP "Beogradska tvrđava".

24sedam/Goran Sivački
 

- Ovaj projekat je za mene lično od izuzetne važnosti, ne samo kao investitora, već građanina Beograda, u kojem i moja porodica raste, diše i razvija se. Prvom u nizu stanica demonstrirali smo da je kroz zajednički rad javnog i privatnog sektora ovako nešto izvodljivo, ali glavni izazov tek predstoji, da zelene stanice zažive - istakao je Arambašić prilikom otvaranja prvog parkinga za električne dvotočkaše na Kalemegdanu.

Naglasio je da na ovaj način žele da omoguće slobodno kretanje korisnika od kuće do posla, i nazad, a da budu sigurni da je njihovo vozilo bezbedno čuvano i napunjeno u svakom trenutku.

24sedam/Goran Sivački
 

Beogradu fale biciklističke staze i parkinzi

Dužina biciklističkih staza u prestonici iznosi skoro 100 kilometara, a to je za dvomilionski grad poput Beograda - malo.

Poređenja radi, u Beču, koji ima sličan broj stanovnika kao Beograd, postoji čak 1.661 kilometar uređenih biciklističkih staza.

Član Udruženja "Jugocikling kampanja" Milan Borić istakao je svojevremeno za 24sedam da je u preostnici problem to što su staze nebezbedne i nisu dobro povezane.

- Pored toga, neke trake su previše uske, pa nema dovoljno mesta i za bicikliste i za pešake. Na pojedinim delovima previše krivudaju, a i nisu svuda spušteni ivičnjaci. Staze moraju biti bezbednije za bicikliste - rekao je Borić.

Profimedia
 

Naš sagovornik je istakao i da pakirališta za dvotočkaše definitivno nema dovoljno.

- Postoje u garažama za automobile mesta gde su postavljeni stalci za bicikle i tu se oni mogu ostaviti koliko-toliko bezbedno. Međutim, prestonici fali još ovakvih mesta. Problem je što se bicikle dosta kradu i onda ljudi izbegavaju da ih ostavljaju. Grad mora uvesti bezbednije zone za ostavljanje dvotočkaša, kako se građani ne bi brinuli da li će im prevozno sredstvo nestati - zaključio je Borić.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike