Vlasina bogatija za 47 kilometara uređenih staza

23.09.2023

22:54

0

Postavljeno je više od 80 informativnih tabli, koje na prijemčiv i interaktivan način posetioce upoznaju sa retkim, zaštićenim i autohtonim vrstama biljaka

Vlasina bogatija za 47 kilometara uređenih staza
Copyright TANJUG/ MINISTARSTVO ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE

Turistička ponuda zaštićenog područja Vlasine od danas je bogatija za 47 kilometara obnovljenih i uređenih planinarskih staza. U saradnji sa Planinarskim savezom Srbije obnovljene su postojeće planinarske staze koje vode ka vrhovima Čemernik i Vrtop, a napravljena je i jedna nova, turističko-edukativna staza.

Postavljeno je više od 80 informativnih tabli, koje na prijemčiv i interaktivan način posetioce upoznaju sa retkim, zaštićenim i autohtonim vrstama biljaka i životinja na području Vlasinskog jezera.

Staze su obnovljene i uređene zahvaljujući inicijativi "Vlasina čista ljubav" koju zajednički realizuju Koka-kola (Coca-Cola) sistem i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u saradnji sa partnerima.

Značaj ove inicijative za razvoj lokalnog kraja prepoznali su i institucionalno podržali Opština Surdulica, Turistička organizacija opštine Surdulica, kao i Kabinet ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština.

Kako je rečeno na početku najveće pešačke manifestacije u Srbiji, Rosa Dan pešačenja, čija je centralna manifestacija održana baš na Vlasini, cilj inicijative "Vlasina čista ljubav" je unapređenje ekonomskog i društvenog razvoja područja Vlasine, uz očuvanje životne sredine.

Staze na Vlasini će u narednom periodu biti digitalizovane, a posetioci će moći da ih istraže putem onlajn platforme Staze Srbije.

24sedam/Goran Sivački
 

Ministar za razvoj nedovoljno razvijenih opština Novica Tončev kazao je danas, otvarajući Rosa dane pešačenja, da

Vlada Srbije želi da razvija ovakve destinacije kao što je Vlasina, koja je, kako je naglasio, ostala čista, ekološki zdrava sredina.

On je zahvalio kompaniji Coca-Cola sistem jer je uvidela da ovakva područja treba razvijati.

Generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija Svetoslav Atanasov kazao je da su 47 kilometara obnovljenih i uređenih staza na Vlasini mnogo više od mogućnosti za šetnju i rekreaciju.

"Uveren sam da ovim stazama zajedno otvaramo mogućnosti za brži i snažniji ekonomski razvoj Vlasine. Kada vidim ovoliko zaljubljenika u prirodu na jednom mestu, više sam nego siguran da zajedno možemo dostići svaki vrh, prevazići svaki izazov i podržati lepšu budućnost za ovaj izvanredni predeo, kazao je on.

Atanasov je dodao da je Coca-Cola u realizaciju projekta Vlasina uložila dosta truda i ljubavi i da kroz njega pokazuje koliko je ta kompanija odgovorna jer istovremeno radi na razvoju društvene zajednice i očuvanju životne sredine.

Vršilac dužnosti zamenica stalnog predstavnika UNDP-a u Srbiji Bojana Balon kazala je da održivi, odnosno domaćinski turizam, podstiče lokalni ekonomski razvoj, pri tom vodeći računa o zaštiti prirode i očuvanju lokalne kulture i tradicije.

"Renovirane staze ce privuci više posetilaca na Vlasinu, što će podstaci i razvoj malih i srednjih preduzeca od ugostitelja do proizvođača autentičnih suvenira", kazala je ona.

Balon je istakla i da se unapređenjem turističke ponude Vlasinskog jezera na održiv način, zajedno sa Coca-Cola sistemom u Srbiji, nacionalnim i lokalnim partnerima, doprinosi daljem ekonomskom i društvenom razvoju ovog dela Srbije, kao i poboljšanju kvaliteta života ljudi.

Šetalo 500 posetilaca

Stazama Vlasine je, danas u organizaciji Planinarskog saveza Srbije, šetalo više od 500 posetilaca i zaljubljenika u prirodu, među kojima je bilo 350 devojčica i dečaka školskog uzrasta iz gradova jugoistočne Srbije.

Slogan ovogodišnjeg Rosa Dan pešačenja je "Korak bliže zdravlju" i ova manifestacija pokrenula je na fizičku aktivnosti više hiljada građana, na ukupno 93 lokacija u 62 grada Srbije.

Predsednik Planinarskog saveza Srbije Iso Planić kazao je da je Rosa Dan pešačenja, dan kada se želi inspirisati i pokrenuti Srbija da živi zdravije i da kod građana podigne svest o aktivnom i redovnom pešačenju kao osnovnom preduslovu neophodnom za očuvanje zdravlja.

"Cilj manifestacije je i socijalizacija i razvoj turističkih potencijala kroz uređenje i eksploataciju uređenih pešačkih puteva u Srbiji, rekao je on.

Projekat "Vlasina čista ljubav", pokrenuo je Coca-Cola sistem 2021. godine sa ciljem da osnaži turističke potencijale ovog kraja, gde se nalazi punionica Rosa vode i u prvoj godini inicijative obezbeđena je edukacija za 11 ugostitelja iz vlasinskog kraja, kako bi postali konkurentniji i profesionalizovali svoju turističku ponudu.

U 2022. godini, partnerstvom sa UNDP, započeta je druga faza inicijative uređenjem planinarskih staza na Vlasini.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike