aktuelno

U staroj Jugi bilo je potrebno 19 plata za najjeftiniji automobil, a kakva je sada situacija?

11.09.2023

15:32

2

Autor: K. O.

Dok sa nostalgijom pričamo o prošlosti, podaci govore nešto drugačije

U staroj Jugi bilo je potrebno 19 plata za najjeftiniji automobil, a kakva je sada situacija?
47deab67-7505-448f-a578-e24c4306eed7 - Copyright Printscreen: Facebook/Experian, press, Dan Halperin/Motor1

Svakodnevno slušamo o značajnom poskupljenju automobila, ali i nostalgičnim pričama o boljem životu u prošlim vremenima. No, kad sagledamo podatke, statistiku i opšti utisak shvatamo da se stvari nikada nisu tako drastično razlikovale.

Krenimo od povratka u poslednje trenutke bivše države, kada je nabavka novog automobila bila pravi luksuz koji se često kupovao na rate. Na jugoslavenskim putevima tog vremena, većina vozila bila su Zastavina, a samo privilegovani su mogli doći do novih automobila sa Zapada.

Najpristupačniji model iz Zastavine ponude bio je "yugo 45 koral", koji je tada koštao otprilike 30 prosečnih plata. Dodatno, čekali ste mesecima da dobijete svoj primerak, a ako ste želeli određenu boju, to je koštalo dodatnih 100 nemačkih maraka ispod stola.

Za "peglicu" 19 plata, za "mečku" tri radna veka

Ako se prisetimo najjeftinijeg automobila na jugoslavenskom tržištu, to je bio Fiat 126, poznat kod nas kao "peglica". Za ovaj mali automobil morali ste izdvojiti čak 19 prosečnih plata.

U staroj Jugi bilo je potrebno 19 plata za najjeftiniji automobil, a kakva je sada situacija?Profimedia
 

A sada se vraćamo u novi milenijum i nove standarde. Za petnaestak godina stvari su se promenile. Renault je pokrenuo velike akcije otkupa starih automobila, a "clio" je postao pravi hit. U 2004. godini, "clio" je bio bestseler, iako je bio znatno napredniji od "yuga". Cena mu je bila oko 9.200 evra, što je tada iznosilo oko 17 prosečnih plata, gotovo dvostruko manje nego za yuga 15ak godina ranije.

A kakva je situacija danas?

No, danas je situacija potpuno drugačija. U poslednje dve godine, automobili su znatno poskupeli. Dovoljno je da bacite pogled na trenutne cenovnike i vidite da nema automobila ispod 15.000 evra.

Na primer, novi "clio", koji je sada znatno bolji i veći nego pre, kreće se od 16.790 evra za osnovni model. No, to je za verziju sa samo 65 KS, što je čak slabije nego što je bio "clio" pre 15 godina, a koji se prodavao za godinu i po plate.

U staroj Jugi bilo je potrebno 19 plata za najjeftiniji automobil, a kakva je sada situacija?Profimedia
 

Dakle, za novi "clio TCE 90 evolution", koji košta 17.790 evra, sada je potrebno izdvojiti oko 24 prosečne plate u Srbiji. Naravno, možete razmotriti i jeftinije opcije poput "dacije sandero", koja košta 14.850 evra, što je oko 20 prosečnih plata.

Dakle, nakon analize ovih podataka, postavlja se pitanje jesu li novi automobili danas stvarno dostupniji ili to važi samo za uski krug ljudi koji mogu da priušte pristojnu platu, piše Index.hr.

BONUS VIDEO:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike