Neke marke vozila sklonije su nezgodama, a bićete iznenađeni koji su automobili manje baksuzni

12.11.2022

16:17

0

Autor: Z. A.

Prema proverenim izveštajima i evidenciji oštećenja,neke marke automobilia imaju mnogo više oštećenih vozila

Neke marke vozila sklonije su nezgodama, a bićete iznenađeni koji su automobili manje baksuzni
Ilustracija - Copyright Pexels

Globalni udeo oštećenih vozila je 52,4 odsto svih vozila, tako da statistički svaki drugi automobil pretrpi štetu nakon izlaska iz proizvodnog pogona. Što je još zanimljivije – neke marke vozila sklonije su nesrećama od drugih.

Analitičari „carVertical“ podataka nedavno su, naime, sproveli istraživanje kako bi otkrili koje marke automobila imaju najveći postotak oštećenih vozila kako bi odredili prosječnu novčanu vrednost tih šteta. Istraživanje je sprovedeno analizom podataka o šteti iz dva miliona izveštaja o istoriji automobila, prenosi večernji.hr.

Prosečna novčana vrednost štete izračunata je zbrajanjem svih nesreća određene marke i pronalaženjem proseka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno automobili određenih marki oštećeni i koliko obično košta popraviti ih. Drugi podatak pokazuje prosečni broj slučajeva oštećenja po vozilu određene marke, koji je izračunat zbrajanjem broja nesreća određene marke i deljenjem s ukupnim brojem provera istorije za tu marku.

Unsplash
 

Situaciija dakle stoji ovako:

„Tesla“ zauzima prvo mesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3 odsto proverenih izveštaja o istoriji za „teslu“ imalo je evidenciju o oštećenjima, a odmah iza su „hjundai“ (69,1%) i „subaru“ (68,7%).

Profimedia
 

„Reno“ (40,8%), „alfa romeo“ (40%) i „fijat“ (39,5%) tri su marke automobila s najmanje oštećenih vozila.

Pexels
 

Razlog takvih razlika često se može logički objasniti. „Reno“ i „Fijat“ uglavnom nude povoljne automobile s manjom snagom koji su ekonomični i odlično služe kao porodični automobili ili automobili za svakodnevnu vožnju. „Hjundai“ nudi pristupačne, ali „cool” modele, koji su odlično rešenje za mlade i neiskusne vozače.

Profimedia
 

„Subaru“ automobili generalno su sigurni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako da upravljaju vozilima s pogonom na sva četiri torčka u opasnim situacijama.

S druge strane, „Teslini“ modeli su skupi i opremljeni sigurnosnim sistemima, ali vrlo je malo ljudi naviknuto na njihovo gotovo trenutno ubrzanje, pa je gotovo tri četvrtine „tesla“ vozila ponuđenih na prodaju – uz proveru istorije vozila – ranije učestvovalo u saobraćajnoj nesreći.

Profimedia
 

- Postoji ovaj paradoks sa „teslama“, koji istovremeno imaju jedan od najnaprednijih sistema za autonomnu vožnju i najveći broj nesreća. Tako veliki broj nesreća mogao bi ukazivati na to da ili vozači nisu naviknuti na „teslino“ ubrzanje ili jednostavno ne paze dovoljno tokom vožnje. Nije tajna da je najveći broj oštećenih „tesla“ automobila iz SAD - objašnjava Matas Bazelis, predstavnik za komunikacija u carVerticalu.

Pexels
 

Razumljivo, „Ferari“ (91.149 €) i „Lamborgini“ (64.608 €) mogu se pohvaliti najskupljim štetama, dok „Porše“ ima najveći prosečni broj rekordnih šteta - prosečno 1,71 oštećenja po automobilu. „Tesla“ (14.320 €), „Dodž“ (9522 €) i „Porše“ (8588 €) zaostaju za luksuznim markama automobila sa znatno nižim troškovima popravki.

Visoka prosečna vrednost oštećenja ukazuje na to da su popravke vrlo skupi ili da je šteta na određenim modelima ozbiljna. Dok se troškovi egzotičnih automobila kreću u desetinama hiljada, prosečni trošak štete za BMW automobile iznosi 3.994 evra, 3.539 evra za „Folksvagen“ i 3.011 evra za „Tojotu“. Istraživanje je takođe pokazalo da je prosečna globalna vrednost štete 3.574 evra. To bi trebalo da pomogne pri proceni jesu li troškovi visoki ili niski.

Bonus video:

 

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike