Data sajens u Beogradu: AI zna šta vam treba

22.11.2023

13:29

0

O tome šta se sve može sa veštačkom inteligencijom i mašinskim učenjem danas, a šta će moći već sutra, u Beogradu se pokazuje na Data sajens konferenciji

Data sajens u Beogradu: AI zna šta vam treba
Ilustracija - Copyright Profimedia

Veštačka inteligencija kompanijama omogućava personalizaciju ponude i komunikacije sa svojim kupcima, izjavio je danas za Tanjug inženjer mašinskog učenja u kompaniji "Things Solver" Nikola Trajkov.

- Na primer, kad biste dobili e-letak ili neke kupone sa proizvodima koji vas zaista zanimaju, vrlo verovatno je da ćete ih otvoriti pre nego kad biste dobili neku generičku ponudu koja se šalje svima, što je danas uobičajeno. Kroz alate veštačke inteligencije (Al) možemo da izaberemo koji je najbolji kanal kako bismo postavili tu komunikaciju na ono mesto gde znamo da će je potencijalni kupac najverovatnije otvoriti i pogledati - rekao je Trajkov, koji je na Data sajens (Data Science) konferenciji u Sava centru prezentovao "Moć personalizovanog iskustva na osnovu AI inovacija".

Na pitanje kako kompanija "Things Solver" integriše veštačku inteligenciju u svoje proizvode, Trajkov se osvrnuo na softver „Solver Al Suite“ - modularnu platformu koja integriše AI, podatke i razne druge alate, koji su korisni kompanijima.

- „Solver Al Suite“ se sastoji iz tri dela, takozvanih studija. Studio za segmentaciju, studio za kampanje, kao i tačpoint studio. Studio za segmentaciju predstavlja sveobuhvatan paket za upravljanje korisničkim iskustvom, gde možete da napravite svoje target grupe i da pronađete svoje ciljne kupce. Zapravo, i da vidite razne metrike za te grupe - objašnjava Trajkov.

Studio za kampanju omogućava da se pošalje personalizovana komunikacija, dok tačpoint studio omogućava da se personalizovani sadržaj ponudi na digitalnim kanalima.

- Studio kampanje pokreće A/B testiranje kroz različite kanale kao što su Viber, SMS i e-mail, a tačpoint studio omogućava da personalizujete svoje web i mobilne aplikacije. Rad ovih studija je podržan ML modelima za segmentaciju, životnu vrednost kupaca, odliv, kao i desetak različitih mehanizama za preporuku - rekao je Trajkov.

Nisu svi data naučnici

On naglašava da je glavni cilj „Solver Al Suite“ - „demokratizacija podataka“, odnosno da se biznisima da mogućnost da koriste i izvuku vrednost iz podataka kompanije, a da pritom ne moraju da budu Al i data ekspreti.

Data sajens (nauka o podacima) interdisciplinarna je oblast koja koristi različite metode, algoritme, kao i sisteme za analizu i integraciju podataka radi donošenja odluka, a u poslednjih nekoliko decenija je postao ključni deo poslovnih strategija.

Glavni trendovi data sajensa su sveprisutnost mašinskog učenja, automatizacija procesa prikupljanja i analize podataka, kao i povećana integracija veštačke inteligencije.

Naravno, tu je i druga strana - pitanje (kršenja) privatnosti i neželjenog nadzora, kao i kanalisanje želja i (nametnutih) potreba potrošača.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike