Koliko se, zaista, žale građani Srbije?

07.11.2023

13:45

0

Autor: G.M.Š.

Kontakt centar republičkih inspekcija, koji je počeo da radi u martu 2020. godine, saopštio broj predstavki građana i privrede za tri i po godine

Koliko se, zaista, žale građani Srbije?
Ilustracija - Copyright Beoinfo

U Srbiji je „kukanje“ na sve i svašta jedan od nacionalnih hobija koji se upražnjava od pijace do kafenisanja u komšiluku. Ali kada treba formalno prijaviti svoj problem, i tako krenuti u proceduru da se on eventualno i reši, stvari stoje drugačije.

Kako je danas saopštio Kontakt centar republičkih inspekcija, koji je počeo da radi u martu 2020. godine kao objedinjeno mesto za sve žalbe građana, za tri i po godine je primljeno više od 50.000 predstavki građana i privrede. I to na sve vrste problema, osim na one koje prijavljujemo policiji i evernualno komunalnoj miliciji.

Malo ili mnogo za tri godine, teško je reći, ali svakako mnogo manje od onoga što svakodnevno čujemo oko sebe, jer ispada da se u zemlji od šest miliona građana prosečno svakoga meseca formalno nadležnim požali samo 120 građana i privrednika.

Kako se navodi u saopštenju Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, od ukupnog broja primljenih predstavki, 32% njih upućeno je poreskoj, a 10% tržišnoj inspekciji.

- Statistički podaci u prve dve godine rada Kontakt centra ukazuju na njegovu veliku efikasnost u vreme vanrednog stanja, omogućavajući da se na jednom mestu prijave sve moguće nepravilnosti u doba virusa korone. To je omogućilo lakši rad inspekcijama, koje su podnele ogroman teret vršeći svoje poslove - navodi se u saopštenju.

U periodu nakon epidemije, dodaju, prijave inspekcijskim organima najčešće su bile u vezi sa neizdavanjem fiskalnih računa, kao i prijavljivanjem neregistrovanih subjekata.

Ističu da je na ovaj način, Kontakt centar postao jedna od najvažnijih karika u borbi protiv sive ekonomije i njenog suzbijanja.

Češće mejlom nego telefonom

Najveći broj korisnika Kontakt centra prijavu problema inspekcijskim organima poslao je putem imejla ili popunjavanjem veb forme na adresi inspektor.gov.rs dok su 33% zahteva upućena telefonskim putem na broj Kontakt centra.

24sedam/Goran Sivački/Profimedia
Veliki broj žalbi na neizdavanje fiskalnih računa

 

Putem glasovnih poruka primljeno je 21% predstavki, dok je 3% prijava problema stiglo preko četbota IVA koji je dostupan na sajtu Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor.

Osnivanje Kontakt centra imalo je za cilj formiranje jedinstvenog mesta gde će građani i privredni subjekti moći da prijavljuju sivu ekonomiju, neregistrovane subjekte i nelojalnu konkurenciju, kao i nepravilnosti u radu inspektora i pritužbe na njihov rad.

Kontakt centar pruža veliku podršku republičkim inspekcijama, s obzirom da u većini ovih inspekcija ne postoje kontakt centri za podnošenje predstavki, kao i inspekcijama jedinica lokalnih samouprava i autonomnih pokrajina prosleđivanjem znatnog broja pristiglih predstavki koje su iz njihove nadležnosti.

Kontakt centar republičkih inspekcija deo je reforme javne uprave čiji je cilj povećanje kvaliteta usluga koje država nudi korisnicima, a uspostavila ga je Koordinaciona komisija za inspekcijski nadzor Vlade Srbije.

Stručnu i administrativno-tehničku podršku radu Kontakt centru, davanje odgovora na pitanja zainteresovanih strana, kao i prosleđivanje predstavki i zahteva nadležnim inspekcijama obavlja Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike