Novi trendovi: Čak 1.700 razgovora u minuti može da obavi jedan čet bot

12.06.2023

14:39

0

Autor: 24sedam

Njihova primena omogućava 24-časovnu podršku korisnicima, klijentima i kupcima, bez dodatnih troškova usled smenskih angažmana zaposlenih, navode stručnjaci

Novi trendovi: Čak 1.700 razgovora u minuti može da obavi jedan čet bot
Ilustracija - Copyright Profimedia

Čet bot tehnološke kompanije Daktela sposoban je da obavi čak 1.700 razgovora u minuti. Glavna prednost, pored samog broja razgovora, je i ta što kompanije usled akutnog nedostatka kadrova ne moraju iznova da obučavaju operatere, niti da traže nove ljude u situaciji kada zaposleni napreduju u kompaniji ili daju otkaz.

Iako postoji bojazan da čet botovi prete da zamene operatere i apsolutno ukinu ljudski faktor u komunikaciji, u kompaniji Daktela, koja je jedan od svetskih lidera u ovoj oblasti, kažu da je to nemoguće.

Čet botovi su važni, kako za kompanije, tako i za korisnike. Njihova primena omogućava 24-časovnu podršku korisnicima, klijentima i kupcima, bez dodatnih troškova usled smenskih angažmana zaposlenih.

Međutim, njihova suština se ne ogleda u tome da u potpunosti zamene ljudski faktor. Njihova primarna funkcija je da obavljaju jednostavnu komunikaciju, a da zaposlene rasterete i oslobode im vreme za bavljenje složenijim potrebama korisnika. Korisnici su takođe na dobitku, jer više ne moraju da čekaju na vezi da im se neko iz kol centra javi.

To čekanje da se aktivira smena ili da prođe neradni vikend je postalo veoma iritirajuće, pogotovo u današnjem vremenu, kada se sve odvija velikom brzinom. Čekanje operatera je postalo sinonim za gubljenje vremena i živaca, ali i (ne)zadovoljnih korisnika/klijenata.

- Iskreno, ne mislim da će veštačka inteligencija zameniti ljude. Trenutno je u žiži interesovanja i znamo da odlično može da obavi mnoge zadatke. Neke, možda, preciznije nego ljudi usled prisustva takozvanog 'ljudskog faktora'. Međutim, veliki broj zadataka i dalje nije moguće uraditi samo pomoću nje. Ona je idealna za jednostavne i ponavljajuće zadatke koji već imaju pripremljenu strukturu za određene poslove, kao što su, na primer, zakazivanje termina, kupovina proizvoda, rezervacije turističkih aranžmana ili informacije o stanju proizvoda u apotekama. Znamo odlično iz prakse, u zemljama u kojim poslujemo, da će ih veštačka inetligencija brže i lakše rešiti. To sa ljudima nije moguće, jer su greške moguće zbog prezasićenja i ponavljanja jednoličnih radnji - kaže Rihard Bar, jedan od suosnivača kompanije Daktela.

On navodi da je zaista savršeno to što čet, vois ili i-mejl botovi rade 24/7 cele godine. Oni veoma precizno i istovremeno pokrivaju sve kanale komunikacije (omnikanal komunikacija), od Instagrama, Vibera, WUp-a, preko mejlova, telefona i Fejsbuka.

- Prednost ovog sistema je što ne morate da trošite mnogo vremena na obuku ako vaš zaposleni, na primer, da otkaz. Jednom kada naučite bota kako da koristi vaš sistem ili reši problem, on će to obaviti savršeno, sa manje mogućnosti za grešku - navodi Rihard.

Ovakvo rešenje idealno je za kompanije koje imaju više od 10 zaposlenih, jer već sa toliko osoba postoji veliki obim interne i spoljne komunikacije, koju treba dodatno pokriti i ispratiti sistemski, a veštačka inteligencija to odlično izvršava. Pre pet godina nije bilo tako jednostavno, ali sada je lako podučiti veštačku inteligenciju.

- Ona apsolutno može da pomogne zaposlenima, ali i samim kompanijama da budu brži i efikasniji. U naše rešenje možemo uključiti svu komunikaciju, iz svakog kanala. Pružamo podršku korisnicima na lokalnom jeziku i po tome smo jedinstveni na tržištu. Ne morate trošiti velike svote novca u pronalaženju novih ljudi koje ćete obučavati radu sa sistemom, upravo zbog njegove jednostavnosti i sigurnosti - zaključuje Rihard.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike