E-trgovina i nakon ukidanja vanrednog stanja u Srbiji zadržala rast od 100 odsto u odnosu na prošlu godinu

19.09.2020

13:07 >> 11:46

0

Više od trećine ispitanih privrednika smatraju da je okretanje digitalnim solucijama u poslovanju izuzetno bitno za oporavak i preživljavanje firmi

E-trgovina i nakon ukidanja vanrednog stanja u Srbiji zadržala rast od 100 odsto u odnosu na prošlu godinu
Copyright Foto: Profimedia

U prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu porasla je za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto, navela je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić. Ona je u uvodnom obraćanju na onlajn konferenciji o trendovima e-trgovine u Srbiji istakla i da je nakon ukidanja vanrednog stanja e-trgovina u Srbiji zadržala porast od oko 100 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.

– Prateći trendove verujem da će se rast e-trgovine nastaviti kako zahvaljujući već redovnim e-kupcima, tako i pojavljivanjem novih kupaca koji se sada upoznaju sa sigurnošću i kvalitetom onlajn trgovine, ali i trgovcima koji sve više otvaraju onlajn kanale prodaje – rekla je Tatjana Matić.

Prema rečima Dragane Stanojević, direktorke USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, više od trećine ispitanih privrednika između marta i juna smatraju da je okretanje digitalnim solucijama, naročito e-komerc rešenjima, za oporavak, preživljavanje i bolje podnošenje posledica pandemije izuzetno bitno.

Učesnici onlajn panela zaključili da e-trgovina u Srbiji beleži značajan rast; Promo

– Iako postoji problem nedostatka informacija i na strani privrede i na strani potrošača, ono što je donelo vetar u leđa ideji da e-komerc jeste ključ za rast privrede u Srbiji je i činjenica da je privreda imala dobra iskustva, a 85 odsto kupaca je bilo prezadovoljno i nisu imali problema – kaže Dragana Stanojević.

Da je ubrzan prelazak na digitalno poslovanje neophodan, smatra i Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana u kompaniji Mastercard.

– Kako bi se zadovoljile potrebe postojećih, ali i čitave nove generacije digitalno naprednih potrošača, a uz izbegavanje rizika da novčani tokovi završe u sivoj zoni, potrebna je veća saradnja javnog i privatnog sektora na edukaciji, kao i osmišljavanje podsticaja koji će dodatno pogurati bezgotovinsko poslovanje – naveo je Mehandžić.

Onlajn panel “Trendovi elektronske trgovine u Srbiji, e-komerc kao ključ uspeha u novim vremenima” organizovala je Srpska asocijacija menadžera.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike