Sajam automobila „na struju“: Kakva je ponuda i gde smo u e-mobilnosti (FOTO/VIDEO)

27.03.2023

08:07

0

Za razliku od prošlogodišnjeg, aktuelni Sajam automobila nije potpuno „električni“, ali na njemu ima šta da se vidi, ovoga puta i kupi, od vozila na struju

Sajam automobila „na struju“: Kakva je ponuda i gde smo u e-mobilnosti (FOTO/VIDEO)
Copyright 24sedam/Nenad Vujanović

Praznik ljubitelja vozila na dva i četiri točka u Srbiji ali i regionu., 55. Međunarodni sajam automobila i 15. Međunarodni sajam motocikala, traje do utorka u Beogradu. Portal 24sedam je za poslednje dane sajma napravo izbor iz ponude električnih automobila, koji su činili bar trećinu ako ne i polovinu ponude izlagača, i raspitao se kakva je budućnost automobilizma i e-mobilnosti u svetu i Srbiji.

Najprodavaniji automobilski brend u Srbiji, češka “Škoda“, došao je na Sajam sa električnim modelima po-rodice „enijak iV“ ali se još čeka cena.

- Do kraja godine će definitivno dugo očekivani električni modeli da budu u ponudi i na našem tržištu. Kupci će moći da ih poručuju za mesec, dva, kada ćemo znati i cene, a isporuke će biti pre kraja godine – kaže za 24sedam Aleksandra Đokić, direktorka marketinga kuće „AutoČačak“.

„Folksvagen“ kao najveću premijeru među svojim vozilima, ali i jednu od najzanimljivijih na sajmu uopšte vidi onu nove električne verzije čuvenog „transportera T1“ ili “bulija“. Legendarno vozilo za automobilske izlete i dugotrajna krstarenja drumovima sada je u potpuno savremenoj električnoj tehnologiji pod nazivom ID.Buzz ali sa prepoznatljivom siluetom.

24sedam/Katarina Mihajlović
Nekad Tansporter, sada ID.Buzz

Tu je i „električni golf“ u SUV varijanti, „ID.4“, i to u sportskoj verziji od 294 konja koja „do stotke“ ide za samo šest sekundi.

- Folksvagen“ zvanično prelazi potpuno na električna vozila 2035 godine, za kada je i Evropska unija najavila zabranu prodaje vozila na klasične motore. Ali, već 2030. će 80 odsto vozila biti „na struju“. Ove godine počinjemo sa prodajom vozila „ID.5“ i „ID.7“, a „ID.2 for ol“ koji je nedavno predstavljen i najavljen za 2025. a kao kompaktan električni automobil koji košta samo 25.000 evra predstavlja prekretnicu u celoj automobilskoj industriji i e-mobilnosti jer približava dostupnost e-automobila širem krugu kupaca – kaže nam Slobodan Pešić, direktor za brend „Folksvagen“ u Srbiji i Crnoj Gori autokuće „Porše SCG“.

I „Pežo“ i „Opel“ se zastupljeni u električnim ili hibridnim varijantama.

- Naša sajamska premijera u tom segmentu je „pežo 408“ kao plag-in hibrid. Tek nam je stigao i dugo smo ga čekali. IZ „Opela“ nam stiže električna „moka“, koja je dobila i prestižnu nagradu Udruženja automobil-skih novinara „Eko auto godine“ – kaže Miljana Milović, marketing menadžerka uvoznika „Euroimpexa“.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

 

Ona dodaje da će „Opel“ već sledeće godine imati sva vozila i u električnim varijantama a potpuno na struju preći će 2028. godine. Kod „Pežoa“ je rok 2030. godine.

Svet posvećen elektrifikaciji

Na struju će uskoro i premijum brendovi, čak i oni sa sportskim predznakom kao što je „Maserati“.

- "Maserati" je već ušao u proizvodnju električnih vozila. Nije zvanično još ni jedna automobil lansiran ali prvi koji dolazi je model „grand turizmo“ a potom i SUV „grekale“, tako da ćemo zadovoljiti i taj segment kupa-ca – kaže Miloš Milošević direktor tog brenda za Srbiju u „Delta Automoto“.

„Mercedes- Benz“ je već „električan“ i ovde se predstavio sa svojim „EQ“ brendom vozila na struju.

- Model „EQS SUV“ je ovogodišnja premijera ovog salona automobila i jedinstven je jer je prvi veliki SUV model u našoj gami vozila sa prostorom za do sedam putnika i dometom od 660 kilometara. „Mercedes“ je naja-vio da će do kraja decenije preći na potpuno električna vozila na svim tržištima na kojima to tržišni uslovi dozvoljavaju  – objašnjava nam Aleksandra Miladinović, PR autokuće „Star Import“.

A u Srbiji...

Situacija u Srbiji se poboljšava, što se tiče e-mobilnosti, potvrdili su nam iz autokuća koje izlažu na Sajmu.

- Napredujemo, čini mi se. Prepoznata je važnost i budućnost automobilske industrije i počinjemo da se prilagođavamo se trendovima. Nadam se da ćemo do kraja godine da imao mnogo više punjača za e-lektrične automobile – kaže Miljana Milović iz „Euroimpexa“.

Da elektrifikacija i ovde uzima maha, pre svega zbog subvencije za električne automobile, smatraju i u „Porše SCG“.

- Subvencija je dovoljna u količini novca ali bi i trebalo da se modernizuje u načinu na koje se daje. Međutim, sa infrastrukturom i dalje dosta zaostajemo. Postoji puno obećanja da će se to promeniti, a na kraju, bilo bi i neozbiljno da Srbija, kao zemlja u kojoj će jedini automobil koji će se proizvoditi biti električni, ima infras-trukturu koja ni na koji način ne prati razvoj automobilske industrije – zaključuje Slobodan Pešić.

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike