Šta se zaista dešava kada se radnicima ostavi da odlučuju odakle će i kako raditi?

14.05.2022

20:55

0

Ko ide u kancelariju i kada u velikoj meri zavisi od toga gde se zaposleni nalaze na organizacionoj lestvici

Šta se zaista dešava kada se radnicima ostavi da odlučuju odakle će i kako raditi?
Unsplash

Dizajnirati idealan raspored rada i pregovarati sa šefovima nikada nije bilo lakše. Kovid 19 pandemija prepravila je korporativnu politiku tako da većina velikih firmi zaposlenima sada nudi fleksibilnost da mogu raditi od kuće i iz kancelarije.

IT gigant "Blek rok", na primer, propisuje tri dana nedeljno rada u kancelariji, dok "Epl" koji je ovog meseca odložio svoj planirani povratak u kancelarije na neodređeno usled problema sa omikron sojem, izabrao je tri specifična dana za rad iz kancelarije: ponedeljak, utorak i četvrtak, piše Blumberg.

Grupni trendovi

Premda zaposlenima fali kontakt i prioritizuju produktivnost, takođe naginju ka slobodnijim opcijama od onoga što nudi donekle strukturirani hibridni pristup. Pristup varira, jer ekstrovertne kolege, naporan put do posla ili briga o deci lako mogu poremetiti hibridni raspored u korist kancelarije ili kuće. Ljudi ipak poseduju ritam rada, a grupni trendovi jasno su vidljivi – i neverovatno ujednačeni.

Evo šta kažu samo radnici o organizaciji rada.

Dva dana u kancelariji: Ako postoji izbor većina radnika preferira dva dana nedeljno u kancelariji. Neki vole da ti dani budu jedan za drugim, ali ih većina ipak razdvaja.

- Volim da dođem u kancelariju zato što je breinstormovanje znatno lakše lice u lice sa kolegama - kaže Brendon Muratala, supervizor u Marfi O’Brajanu, firmi za odnose sa javnošću u Los Anđelesu, koja od zaposlenih traži prisustvo od dva dana.

On na posao odlazi četvrtkom i sredom, dok ostale dane radi od kuće.

- Znatno mi je lakše da obučavam juniore ili nove članove tima iz kancelarije, koji mogu da uče od mene dok sedimo zajedno. Lakše je uspostaviti kulturu firme uživo - ističe on.

Retko ko "beži od kuće"

Zaposleni koji preferiraju tri dana u najvećoj meri su menadžeri, zaposleni koji rade sa klijentima i oni čiji poslovi zahtevaju dosta rada sa ljudima.

- Uvek se trudim da dolazim ponedeljkom, utorkom i sredom. Tako imam više snage da započnem nedelju i brže ulazim u radno raspoloženje - kaže Bartek Bonicki, glavni čovek u Onlajn Pasošu, kompaniji koja se bavi biometrijskim fotografijama u Bjalstoku u Poljskoj.

Od svih ispitanika samo jedna osoba preferirala je pet dana rada iz kancelarije, zato što im uslovi kod kuće nisu pogodni za posao.

Dani rada iz kancelarije variraju: Zaposleni kažu da biraju dane u kancelariji u odnosu na potrebe organizacije. Džena Karson, partner na sajtu Money Lucid, bira da na posao dolazi pondeljkom i petkom, kada kaže da ima najviše posla. Ona ističe da je to dobro za kompaniju.

Pexels
 

Ričard Ford, suosnivač firme za korporativne takse Hart Accounting Services iz Ontarija, traži od osoblja da na posao dođu dva puta nedeljno.

- Od skoro sam primetio da četvrtak postaje popularan - kaže Ford, za šta misli da pomaže timu da poslove te nedelje završe licem u lice. Brojni sastanci sa klijentima takođe se zakazuju utorkom, sredom i četvrtkom, što za sobom povlači i zaposlene koji rade sa klijentima.

Neki dani su društveni

Uz malo podsticanja, zaposleni ukazuju da su njihovi izbori u velikoj meri diktirani njihovim ličnim životom. I sam Ford voli da provodi sredu u kancelariji kako bi mogao da pokupi svoju decu posle škole. Mark Bromhal, osnivač južnoafričke službe za informacije o cenama skladištenja „StorageBuddy“, delimično planira dane na osnovu aktivnosti posle posla.

- Četvrtak je društveni dan, što znači da ću se često sretati sa prijateljima na piću posle posla - navodi on.

Šeron van Donkelar, direktorka marketinga kompanije "Expandi“, savetnika na LinkedIn-u, organizovala je svoj raspored oko onlajn kurseva profesionalnog obrazovanja.

Malachi Witt/Pixabay
 

- Ja lično volim svoj raspored. Cenim vreme koje imam da se fokusiram na svoje časove i zadatke. Ne bih mogla to da radim da imam redovno radno vreme - kaže ona.

Vreme je za produktivne ponedeljke. Ako ste mislili da ljudi ne rade kada su kod kuće, razmislite ponovo. Radnici biraju mesto gde će im ponedeljak biti najproduktivniji. To znači da ljudi čiji je posao baziran na projektima vole da rade od kuće. Firma za digitalni marketing „Structured Agency“ zahteva da se zaposleni pojave na sastancima sredom u 14 časova, ali je  sem toga fleksibilna. Kancelarija je prazna ponedeljkom.

- Naša politika otvorenih vrata nam je pokazala da su zaposleni ponedeljkom posebno rešeni, kako bi započeli sa svojim nedeljnim ciljevima - kaže generalni direktor Nik Šekelford.

Zaposleni sa društvenim ili timskim poslovima obično dolaze u kancelariju ponedeljkom.

Petak kod kuće je popularan. Ako je pandemija stvorila jednu definitivnu nedeljnu naviku, to je započinjanje petka ranije kod kuće - i završavanje ranije, da bi vikend započeo do ranog popodneva. Ali to nije moguće za ljude u kompanijama koje su zauzete petkom.

- Moj šef traži da radim ponedeljkom i petkom u kancelariji, jer su to dva najprometnija dana u nedelji - kaže Tomas Hokins, menadžer sadržaja u „Electrician Apprentice HQ“.

U kancelariji radni dan duži

Popularnost petka kod kuće stvorila je podgrupu radnika koji uživaju u tišini uglavnom praznih kancelarija.

- Petak je obično najteži dan za održavanje motivacije, tako da mi promena okruženja daje energiju i čini me još srećnijim kada se vraćam kući - naglašava Karson, koji radi "od ujutru do uveče“.

Kancelarijski dani su duži. Pandemija nije uzdrmala koncept rada od 9 do 5. Čak i zaposleni koji dolaze na samo jedan jutarnji sastanak obično ostaju ceo dan, iako uglavnom odu posle sedam ili više sati, a ne osam ili devet. Osim tih dana u kući, radno vreme nekih radnika postaje sve više netradicionalno.

- Neki od naših zaposlenih rade od 8 do 16 časova, neki rade ujutro i uveče. Imam jednog zaposlenog koji radi isključivo preko noći sa izuzetkom sastanaka - kaže Devon Fata, glavni izvršni direktor kompanije za veb dizajn „Pixoul“, koja zahteva da se zaposleni pojavljuju u kancelariji na dva nedeljna sastanka.

Direktori se još uvek prilagođavaju.

- Kao izvršni direktor, ja sam u kancelariji više od bilo koga - kaže Fata.

Daleko od toga da je u tome usamljen.

- Za mene ne postoji ograničenje vremena provedenog u kancelariji. Ponekad odem rano, ponekad ostajem u kancelariji do kasno. Radim duže da bih se uverila da je sve kako treba da bude - kaže Merilin Gaskel, osnivačica pretraživača "True People Search“.

Njeni zaposleni rade u različito vreme, ali je, kako kaže, uvek pozivaju na druženje.

BONUS VIDEO:

24sedam

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Blumberg