Ako je previše dobro da bi bilo istinito, verovatno nije istinito

06.12.2023

10:30

0

Da biste se zaštitili od fišing prevara, potrebno je biti oprezan prilikom primanja elektronskih poruka ili SMS-ova koji nude nešto što zvuči previše dobro da bi bilo istinito

Ako je previše dobro da bi bilo istinito, verovatno nije istinito
Copyright Promo/Adiko

Fišing prevara je vrsta prevare u bankarstvu koja se služi obmanjujućom elektronskom komunikacijom i porukama kako bi se prevareni korisnici doveli u situaciju da otkriju svoje bankovne detalje ili lične informacije. Ova vrsta prevare je postala sve češća u digitalnom dobu, a napadači stalno razvijaju nove načine kako bi prevarili ljude.

Jedna od osnovnih taktika koju koriste prevaranti je stvaranje lažnih i primamljivih ponuda koje su "previše dobre da bi bile istinite". Oni ciljaju na ljudsku pohlepu ili želju za ostvarivanjem neke vrste dobiti i koriste to kao sredstvo za prevaru. Na primer, mogu poslati e-poštu ili SMS sa porukom da ste osvojili veliku sumu novca ili ste dobitnik neke nagrade, a zauzvrat traže vaše bankovne detalje kako bi vam isplatili nagradu. Ovakve poruke su često loše napisane ili sadrže gramatičke greške, ali prevaranti se oslanjaju na činjenicu da će neki ljudi biti “zavedeni” mogućnošću brze zarade.

Kada se korisnik „upeca” (eng. Fišing) na ovu prevaru i oda svoje bankovne detalje, prevaranti mogu imati pristup njegovom računu i sprovesti neovlašćene transakcije. Takođe, mogu koristiti ove informacije za krađu identiteta i dalje štetiti žrtvi.

Da biste se zaštitili od fišing prevara, potrebno je biti oprezan prilikom primanja elektronskih poruka ili SMS-ova koji nude nešto što zvuči previše dobro da bi bilo istinito.

“Preporučuje se da ljudi ne otkrivaju bankovne detalje ili lične informacije putem ovih kanala komunikacije. Takođe je važno da se proveri verodostojnost takve poruke na način da se proveri adresa pošiljaoca ili se kontaktira banka direktno, putem njihovog zvaničnog kanala komunikacije, kako bi se proverile informacije. Banke treba da igraju ključnu ulogu u suzbijanju fišing prevara. One bi trebalo da preduzmu mere za identifikaciju i blokiranje prevara, kao i da upute svoje korisnike o najnovijim taktikama koje prevaranti koriste”, naglašava Zdravko Cvetković, IT direktor Addiko banke.

Upravo je to bila ideja i Addiko banke, koja je nedavno pokrenula kampanju za prevenciju od fišing napada. Kampanja je upravo počela najčešćim provokacijama koje sajber napadači koriste da bi ljude koji su se zaista “upecali” na kraju edukovala da takve primavljive ponude nisu realne i da ih nauče osnovnim taktikama fišing napada i zaštite od istog.

Dakle, ako vam nešto zvuči previše dobro da bi bilo istinito, verovatno nije istinito. Fišing prevara u bankarstvu je ozbiljan problem danas i svi korisnici treba da budu oprezni i obazrivi prilikom davanja svojih ličnih ili bankovnih informacija.

Na sajtu Addiko banke www.addiko.rs možete preuzeti priručnik o zaštiti od fišinga zbog neophodosti edukacije o ovom problemu.

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Promo

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike