Više nema lutanja do "Prokopa"! Gradnjom tri petlje Beograđani će lakše i brže dolaziti do Glavne železničke stanice

27.01.2023

07:20

0

Prema aktuelnim planovima Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, sledi izrada tehničke dokumentacije za izvođenje radova, a rok za podnošenje prijava je 2. februar

Više nema lutanja do "Prokopa"! Gradnjom tri petlje Beograđani će lakše i brže dolaziti do Glavne železničke stanice
Prokop - Copyright Tanjug/Infrastrukture železnice Srbije/Aleksa Ristić

Glavna beogradska železnička stanica "Prokop" trenutno nije baš najbolje povezana sa glavnim prestoničkim putnim pravcima, međutim, prema aktuelnim planovima u budućnosti bi trebalo da u njenoj blizini budu izgrađene čak tri petlje, koje će sugrađanima pomoći da brže i lakše stignu do željene destinacije.

Između dve najopterećenije beogradske petlje - Mostara i Autokomande, trebalo bi da nikne čitav niz novih kružnih tokova, a biće rekonstruisana i petlja kod Hitne pomoći, popularna "Žaba" koja će povezati "Prokop" i auto-put.

Prema aktuelnim planovima Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda prvo sledi izrada tehničke dokumentacije za izvođenje ovih radova, dok je rok za podnošenje prijava 2. februar.

Prinscreen/DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA
 

Tri petlje bi trebalo da se nalaze na relativno malom prostoru i omogućiće uključenje i isključenje sa svih putnih pravaca čime će "Prokop" biti povezan sa ostalim glavnim prestoničkim ulicama.

Vrednost javne nabavke procenjena je na 25 miliona dinara.

Osim tri petlje trebalo bi da se izgradi i autobuska stanica, koja će se nalaziti između "Prokopa" i auto-puta.

Dva prilaza "Prokopu"

Nova ulica u Beogradu, koja spaja Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića i ulicu Dragana Mancea, a prolazi pored Železničke stanice "Prokop", ubuduće će se zvati - Zorana Žunkovića, odlučeno je nedavno na Sednici skupštine grada Boegrada.

Ova saobraćajnica predstavljaće sporedni prilaz "Prokopu", dok će glavni prilaz biti sa auto-puta, naravno, tek kada nove tri petlje budu izgrađene. 

Prinscreen/DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA
 

U tehničkoj konkursnoj dokumentaciji navodi se da se iz pravca Novog Beograda postojeća izlivna traka auto-puta zadržava, a na poziciji postojeće trokrake raskrsnice na koti auto-puta, planira se kružna raskrsnica, preko koje se saobraćaj uvodi u drugu planiranu kružnu raskrsnicu, kojom se obezbjeđuje pristup kompleksu BIP-a, BUS terminalu, Ulici 93 i Prokopačkoj ulici.

- Iz pravca Niša saobraćajni tokovi se usmeravaju preko trokrake raskrsnice u nivou auto-puta, levim skretanjem u denivelisani prolaz ispod auto-puta i dalje ka predmetnom području - stoji u tehničkoj specifikaciji posla.

Takođe, plan predviđa i da se preko kružnog toka sa severne strane auto-puta omogući pristup Tiršovoj 2.

Tehnička dokumentacija se deli na dve etape

Prvu etapu radova čine rekonstrukcija petlje "Žaba" sa tri kružna toka, autobuska okretnica i denivelisane rampe (Ulica 93 i deo Prokupačke) koje vode na donji stanični trg "Prokopa".

Druga etapa odnosi se na nastavak Prokopačke ulice, do Gučevske, kao i Labsku ulicu od kružnog toka do Gučevske.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike