Zimsko zagrevanje motora u mestu: Izgleda da ima više štete nego koristi

02.12.2020

17:15 >> 11:28

0

Rutina mnogih vozača je pomalo zastarela

Zimsko zagrevanje motora u mestu: Izgleda da ima više štete nego koristi
Copyright Pixabay

I vrapci na grani znaju da je svakom automobilu potrebno da se motor zagreje kada se temperature napolju spuste ispod nule.

To je već postao ritual za vozače, međutim, ono što će vas iznenaditi je da je to sa tehničkog aspekta kod većine savremenih vozila – nepotrebno. I ne samo to, zagrevanje motora u mestu kada su temperature vazduha veoma niske može čak i da šteti vašem automobilu.

Stručnjaci navode da je u pitanju stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrevanje motora na niskim temperaturama vazduha pre pokretanja vozila imalo smisla.

Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mere spoljašnju temperaturu i sistem prilagođava rad motora, pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-60 sekundi pre polaska.

Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru.

Pročitajte i: Da li “konjska snaga” ima veze sa konjima i kada je nastala ova jedinica mere za snagu motora?

Kada zagrevate motor u leru tokom hladnih dana, ne samo što bez potrebe trošite gorivo, već se sa određenih komponenti motora spira ulje koje podmazuje pokretne delove i sprečava njihovo oštećenje.

Naime, benzinske motore pokreće mešavina vazduha i raspršenih čestica goriva koje isparava. Zbog niskih temperatura tokom zime, benzin sporije isparava, pa automobil automatski kompenzuje njegov manjak ubrizgavajući više goriva u mešavinu.

Pixabay

Jedna od karakteristika benzina je da je dobar rastvarač, što dovodi do toga da spira motorno ulje sa zidova cilindara motora, ako automobil zimi zagrevate tokom dužeg perioda.

Izlišno, štetno, proizvodi buku i zagađuje okolinu

Navika da zagrevamo motor automobila u mestu datira iz vremena pre osamdesetih godina 20. veka, i upotrebe karburatora. Nakon toga, umesto karburatora, počeli su da se koriste sistemi elektronskog ubrizgavanja goriva, tako da je zagrevanje postalo izlišno, pa čak i štetno.

Inače, pored buke koju proizvodi rad motora u leru, a koja će uznemiriti vaše komšije, za životnu sredinu mnogo su opasniji izduvni gasovi koje automobil ispušta tokom produženog rada motora u mestu.

Međutim, postoji još jedan važan razlog zašto zagrevamo automobil pre polaska. Tokom zime prijatnije nam je da sednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagreje.

Iako je period potreban za zagrevanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego pre, a neki modeli imaju i grejače u sedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije greju.

Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpeti malo hladnoće nego dodatno zagađivati vazduh koji je ionako lošeg kvaliteta.

Možda vas zanima:

Stižu mrazevi, a sa njima i odleđivanje vetrobrana: Imamo trik koji oduzima samo 10 sekundi (VIDEO)

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: b92.net

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike