Dovedite hormone u red uz pomoć hrane: 11 super saveta

24.03.2021

09:17 >> 09:38

0

Autor: Z. A.

Neuravnoteženi hormoni mogu doneti velike probleme

Dovedite hormone u red uz pomoć hrane: 11 super saveta
Profimedia

Integralne žitarice, pet porcija voća i povrća dnevno, riba, orašasti plodovi i dovoljno tečnosti ključ su ishrane koja će ti pomoći u izlečenju hormonskih tegoba. Zdrava dijeta takođe nalaže izbegavanje hrane koja sadrži aditive, konzervanse i veštačke zaslađivače, a potrebno je i smanjiti unos alkohola i kofeinskih napitaka.

Savete prenosimo iz knjige „Biblija prirodnog zdravlja za žene“ dr Merilin Glenvil.

Zdrava dijeta uspostavlja prirodnu hormonsku ravnotežu. Predlažem dijetu za uravnoteženje hormona koja je ključ izlečenja svih hormonskih tegoba.

možda će vas i ovo zanimati

1. Pobrinite se da pojedete pet porcija voća i povrća na dan, stavljajući naglasak na povrće. Jedite više kupusnjača, npr, brokoli, prokelj, kupus i karfiol jer to povrće sadrži mnogo idol-3-karbinola, koji telo sprečavaju da apsorbuje toksične oblike estrogena.

2. Pojedite bar tri porcije fitoestrogena na dan. Odaberite mahunarke – soju, slanutak, sočivo i slične namirnice, a ne zaboravite ni laneno seme. Fitoestrogeni smanjuju količinu toksičnih estrogena u telu i podstiču jetru na stvaranje globulina, koji veže polne hormone i reguliše količinu estrogena i testosterona u krvi.

3. Jedite integralne žitarice. Nemoj jesti beli već smeđi pirinač, ne beli, nego integralni hleb, ovas, raž i slične integralne žitarice.

Unsplash

4. Povećajte unos vlakana. Vlakna u celovitim žitaricama, voću i povrću sprečavaju apsorpciju estrogenih hemikalija u telo (npr., iz plastike i pesticida) i podstiču brzo izlučivanje toksina i iskorišćenih hormona iz creva.

5. Jedite zdrave masnoće. Svakoga dana pojedite porciju hrane bogate uljima, na primer, masnu ribu, orašaste plodove, semenke i hladno ceđena biljna ulja. Takva hrana pomaže da uravnotežite hormone podstičući ćelije na efikasnije reakcije na hormonske podražaje.

6. Smanjite konzumiranje nezdravih masnoća, odnosno zasićenih masnih kiselina koje se nalaze u hrani životinjskog podrekla (npr., crvenom mesu, mliječnim proizvodima i slično) jer takve masne kiseline verovatno sadrže ksenoestrogene, koji smanjuju telesnu sposobnost apsorpcije esencijalnih masnih kiselina (zdravih masnoća). Hrana bogata takvima masnim kiselinama podstiče telo na proizvodnju nezdravih prostaglandina, materija sličnih hormonima koje uzrokuju neravnotežu.

Profimedia

7. Izbegavajte šećer koliko je god moguće. Zbog šećera ćete dobiti na težini (povećati telesnu masu), a masne ćelije proizvode estrogen i tako uzrokuju zasićenost sistema estrogenom.

8. Pijte mnogo zdravih tečnosti (šest do osam čaša na dan) kako biste iskorišćene hormone mogli izlučiti iz tela. Pijte mineralnu ili filtriranu vodu jer hlor i fluor iz vodovodne vode onesposobljavaju štitnjačine receptore joda i tako uzrokuju hormonsku neravnotežu.

9. Izbacite nezdrave tečnosti. Smanjite unos kofeina i alkohola u telo. Alkohol otežava rad jetre i telo teže izbacuje iskorišćene toksične hormone koji se kreću unaokolo.

10. Kupujte organsku hranu dokle god to možete finansijski podneti. Tako ćete biti manje izloženi štetnim ksenoestrogenima i drugim toksinima.

Pixabay/Iris Hamelman

11. Čitajte etikete na proizvodima i pokušavajte da izbegavate hranu koja sadrži konzervanse, aditive i veštačke zaslađivače. Ako želite da održavate hormonsku ravnotežu, morate se hraniti što je moguće prirodnije.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi