Stručnjaci upozoravaju: Postoji do 50 odsto veća verovatnoća da doživite srčani ili moždani udar ako nastavite da radite ovo

22.06.2022

06:27

0

Autor: 24sedam

Istraživanje rađeno preko 10 godina otkriva da je ovo podjednako štetno kao i konzumiranje cigareta

Stručnjaci upozoravaju: Postoji do 50 odsto veća verovatnoća da doživite srčani ili moždani udar ako nastavite da radite ovo
Srčani udar - Copyright Profimedia

Decenijama unazad lekari nas upozoravaju na opasnost sedentarnog načina života i njegove uticaje na organe poput našeg srca. 

Ljudi koji rade u kancelariji skloniji su srčanim i moždanim udarima, pokazala je studija. Nova istraživanja koja su pratila 100.000 odraslih tokom jedne decenije, pozivaju ljude koji su zaglavljeni za svojim stolovima da ustanu i pokrenu se.

Kineski stručnjaci otkrili su da ljudi koji sede 8 sati dnevno imaju 20 odsto veću verovatnoću da će doživeti srčani ili moždani udar.
 

Pexels
 

Takođe imaju 49 odsto više šanse da dožive srčani udar u poređenju sa onima koji sede samo polovinu tog vremena.

Stručnjaci tvrde da ograničavanjem vremena koje provedemo sedeći i povećanjem fizičke aktivnosti možemo postići slične prednosti kao kada prestanemo da pušimo.

Dobrotvorne organizacije pozivaju radnike da prave redovne pauze za vežbanje, a poslodavce da obezbede stolove za stajanje.

Akademici na Kineskoj akademiji medicinskih nauka i medicinskom fakultetu Peking Union analizirali su podatke 105.677 ljudi.

Učesnici su poreklom iz 20 različitih zemalja, u proseku su imali 50 godina i odgovarali su na pitanje koliko sati u toku dana, svake nedelje, provedu sedeći. 

Istraživači su zatim pratili nalaze u njihovim zdravstvenim kartonima poslednjih 11 godina. Do kraja istraživanja bilo je nešto preko 6.200 smrtnih slučajeva. 

Takođe je bilo 2.300 srčanih udara, 3.000 moždanih udara i 700 slučaja otkazivanja srca, mada nisu svi ishodi bili fatalni. 
 

Unsplash
 

Učesnici su bili podeljeni u različite grupe, u zavisnosti od toga koliko su rekli da dugo sede tokom dana. 

Ovo je omogućilo istraživačima, čiji su nalazi objavljeni u "JAMA" kardiologiji, da utvrde da li postoji bilo kakva povezanost. Vežbanje na nedeljnom nivou, pomoglo je da se umanje opasne posledice prekomernog sedenja, pokazalo je istraživanje.

Oni koji su imali više fizičke aktivnosti - oko 12 i po sati nedeljno, imali su samo 17 odsto povišen rizik od smrti, dok su oni koji su imali manje fizičke aktivnosti - manje od dva i po sata nedeljno imali povećan rizik od smrti do 50 odsto.

Autori su naglasili da čak i oni vrlo fizički aktivni ljudi koji dugo sede imaju vrlo sličan rizik od srčanih bolesti kao ljudi koji ne sede toliko dugo. Takođe su izračunali da su 8,8 odsto smrti kao i 5,8 odsto srčanih bolesti, koji su usledili u periodu istraživanja, bili posledica prekomernog sedenja i manjka fizičke aktivnosti
 

Pexels
 

Glavni autor Vei Li tvrdi da bi ova saznanja trebalo da podstaknu ljude da ne sede previše i budu fizički aktivniji.

Odrasli bi trebalo da najmanje 150 minuta nedeljno imaju neku vrstu fizičke aktivnosti, kao što je šetnja, ili 75 minuta intenzivnije fizičke aktivnosti kao što je trčanje. Takođe bi trebalo da rade vežbe za jačanje mišića barem dva puta nedeljno.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti