Vožnja u zimskim uslovima podrazumeva neka pravila kojih se morate držati

12.12.2020

16:55 >> 14:39

0

Autor: Z. .A.

Iako još snega nema, važno je da ovo znate

Vožnja u zimskim uslovima podrazumeva neka pravila kojih se morate držati
Copyright Pexels

Snega još nema, ne zna se ni kada će pasti, a ove savete ja važno da pročitate kako vas beli pokrivač ne bi jednog jutra iznenadio. Posebno je važno da se pripremite za vožnju ukoliko ovog meseca, a bliže se praznici, krenete sa svojom porodicom na neku planinu ili na put.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I: Šta uraditi s brisačima kako ih mraz tokom noći ne bi zalepio za staklo: Imate dve opcije

Iako je verovatno najbolja opcija da uopšte ne vozite kada napada debeo sneg, makar ne dok grtalice i mašine za nanošenje soli ne obave posao, nekada čovek jednostavno nema izbora. S tim u vezi, evo nekoliko (najvažnijih) saveta za vožnju u zimskim uslovima.

Adekvatna obuća

Verovatno najvažnija stvar kada se vozi po snegom prekrivenim putevima  je odgovarajuće prijanjanje. Ukoliko su naplaci na automobilu i dalje „obuveni“ u letnje gume, najbolje je da ostanete kod kuće, idete pešice, a ako je distanca veća, iskoristite taksi ili neki vid javnog transporta.

Čak i gume za sva godišnja doba ne pružaju dovoljno prijanjanje na snegu, ali su u svakom slučaju bolja opcija od letnjih, jer su napravljene od pogodnije smeše za zimske uslove, a gazna površina koliko-toliko može se izbori s klizavom voznom površinom. Najbolji izbor naravno čine zimski pneumatici, koje je lako prepoznati po drugačijoj „šari“ gazne površine i oznake u vidu snežne pahuljice unutar planine s tri vrha, koja se nalazi na bočnom zidu gume.

Pexels

Osigurajte dobro prijanjanje

Ašovčić je sjajna stvar kada gradite kulu od peska recimo, a još je korisniji kada se zaglavite u pola metra snega. Ova alatka, uz džakčić peska i lance za sneg, izvući će vas iz gotovo svake neprijatne situacije. Kada smo kod lanaca za sneg, čak i ukoliko vaš automobil ne poseduje integralni pogon, preporuka je da se oni stave na sve točkove.

U priručnicima za neka vozila, preporuka je da se lanci montiraju samo na pogonske točkove, tako da u slučaju da posedujete vozilo s prednjim pogonom, lanci treba da budu montirani minimum na dva prednja točka, dok u slučaju zadnjeg pogona, idu na zadnje točkove. Ne treba zaboraviti da se lanci koriste isključivo kada je čitava površina puta prekrivena snegom.

Pouzdajte se u ono što možete da vidite

Uvek temeljno očistite stakla pre vožnje, kako unutar, tako i van vozila. Proverite količinu tečnosti za pranje vetrobrana, kao i da li u njoj ima dovoljno supstance za odleđivanje, da bi sve funkcionisalo kako treba. Da biste uklonili ledene naslage sa stakala, nastale usled kondenzacije, uključite klima uređaj i i sistem odmrzavanja zadnjeg prozora. Ukoliko je recirkulacija vazduha uključena, obavezno je deaktivirajte, jer će ona samo pogoršati stvari. Farovi i signalna svetla takođe moraju biti u potpunosti očišćeni.

Kočiti ili ne, pitanje je sad

Svi znamo da na putevima prekrivenim snegom i ledom zaustavna moć može biti efikasna koliko otvaranje kišobrana kroz „šiber“, nadajući se „dobrom vetru“ s „pramca“.
Pored intenzivnog korišćenja kočenja motorom kada je god to moguće, jedini savet koji ovde možemo da vam damo je da papučicu kočnice „mazite“ kao što to radite sa svojim voljenim kućnim ljubimcem (sem ako se ne radi o aligatoru ili anakondi). Pritiskajte je što je nežnije moguće, jer ukoliko točkovi zablokiraju, gubite kontrolu nad vozilom. Ukoliko ne posedujete automobil s ABS-om, pritiskajte papučicu još nežnije i nikako ne „kočite“.

Pexels

Volan usmerite dalje od nevolje

Kao i u slučaju usporavanja, to što ste proveli sate vežbajući na vozačkoj konzoli ispred monitora, neće vam mnogo pomoći u stvarnom životu. Nagli pokreti, posebno oni panični, mogu da rezultiraju veoma lošim stvarima, kao što je gubljenje kontrole nad željenom putanjom i sletanje s puta.
Imajte u vidu da vas s voznom podlogom spajaju samo četiri male gumene površine. Samim tim, treba nežno (i pametno) okretati volan i izbegavati bilo kakve nagle „levo-desno“ manevre. Ima vozača koje proklizavanje prosto privlači, podižući im adrenalin i ego, ali ukoliko ste jedan od njih, nemojte to praktikovati na javnim putevima. U stvarnom životu, nema „esc“ dugmeta niti opcije „vrati se na početak“.

ČITAJTE I: Zimski problemi u vožnji: Zbog vaše bezbednosti obratite pažnju na ove stavke

Zaglavili ste se?

U redu, možda nikada niste ni pomislili da ćete se naći u ovakvoj situaciji. Gledali ste to samo u filmovima. Međutim, ipak se desilo, tako da ste ostali zaglavljeni u jarku punom snega ili ste ostali bez goriva, suviše udaljeni od prvog naseljenog mesta. Nema saobraćaja, noć je, a okolina izgleda kao scenografija iz „Petka 13“, još samo Džejson nedostaje da iskoči odnekud…

Gde ste pogrešili? Na prvom mestu, niste napunili rezervoar dovoljno na početku putovanja, niste napunili bateriju mobilnog telefona do kraja i niste poneli automobilski punjač. Nemate čak ni ćebe u prtljažniku. E, u ovom slučaju postajete deo neprijatne statistike. Dakle, dva puta proverite sve pre nego što krenete na put, da se ne biste, ne daj bože, našli u situaciji poput ove.

Vozite bezbedno ili nemojte voziti uopšte.

Pexels

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: vrelegume.rs

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike