Nemojte ih prodavati: U narednim godinama ovi automobili trebalo bi da vrede mnogo više

27.08.2021

09:50 >> 11:19

0

Ili investirajte u stari model automobila i kad mu dođe vreme, prodajte ga po dobroj ceni

Nemojte ih prodavati: U narednim godinama ovi automobili trebalo bi da vrede mnogo više
Copyright Pexels

Postoji uverenje da novi automobil odmah po izlasku iz salona gubi znatan deo vrednosti. Međutim, ipak postoje neki polovni automobili kojima cena stalno raste.

Ulaganje novca u polovne automobile, u očekivanju da njihova vrednost u narednim godinama poraste, nešto je što ne mogu svi da razumeju. I pored toga što će to mnogima zvučati kao rizična investicija, dobro poznavanje automobila u kombinaciji sa dovoljno novca za ulaganje može za relativno kratko vreme da donese priličnu zaradu.

Pročitajte još

Koristeći svoju bazu podataka koja sadrži nekoliko hiljada izveštaja o istoriji polovnih automobila, “carVertical” je analizirao tržište automobila i napravio listu od 10 automobila za koje se očekuje samo porast u vrednosti.

10. Alfa Romeo GTV (1993–2004)

Kao i većina sportskih kupea iz tog perioda, GTV se prodavao sa četvorocilindrašima koji su bili poznati po svojoj agilnosti, a zatim “Busso” šestocilindrašima koji su daleko više cenjeni. Upravo je to motor kog želite u svojem GTV-u, s obzirom na to da se dobro održavani primerci prodaju i za 30.000 evra. Međutim, čak 29 odsto GTV-a na tržištu imalo je različite nedostatke koji bi mogli uticati na način rada automobila.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Theunloved916 (@theunloved916)

9. Audi V8 (1988-1993)

U tom razdoblju V8 je predstavljao, uz pojedine konkurente, vrhunac tehnologije i inženjerstva. Luksuzna krstarica dostupna je bila samo sa V8 motorom, koja ga je odvojila od ostalih automobila u to doba. Neki modeli bili su opremljeni ručnim menjačem sa šest brzina. Prema izveštajima o istoriji automobila “carVertical”, na devet odsto ispitanih modela otkriveni su kvarovi, a njih 18 odsto ima nameštenu kilometražu.

8. BMW 540i (1992– 1996)

Dugo vremena je serija 5 bila na čelu klase luksuznih limuzina. Međutim, generacija E34 uspeva da zauzme srednji položaj između znatno starijih i skupljih E28 i E39, koji i dalje proživljavaju krizu srednjih godina. Snaga modela V8 vrlo je slična onoj BMW-a M5. Najbolji aspekt ovog modela jeste pristupačna cena, dok je vrednost BMW-a M5 dosta porasla, a 540i je mnogo jeftiniji, ali to neće dugo potrajati.

7. Jaguar XK8 (1996–2006)

“Jaguar XK8”, predstavljen devedesetih, proizvodio se u kupe i kabrio varijanti. U ponudi su bili razni motori, a udobnost je zadovoljavala većinu vlasnika. “Jaguar XK8” bio je jedan od prvih ozbiljno modernih “jaguara” koji su podigli nivo u smislu kvaliteta, tehnologije i ostalih vrednosti. Dobro održavani primerci procenjeni su između 15.000 i 20.000 evra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mark Kogan (@kogan.mark)

6. Land Rover Defender

Prve generacije bile su praktične i namenjene farmerima, a “Land Rover” to nije skrivao. Njegov osnovni dizajn i sposobnost savladavanja svih mogućih prepreka dali su mu reputaciju veoma sposobnog terenskog SUV-a. Danas bi vrednost serija I i II mogla iznenaditi mnoge. Na primer, SUV-ovi koji su videli i dobre i loše dane koštaju između 10.000 i 15.000 evra. Prema pregledima istorije automobila “carVertical”, 15 odsto “defendera” imalo je problema, dok je njih dva odsto imalo lažiranu kilometražu.

5. Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992– 1996)

Tokom duge proizvodnje “Mercedes” je na tržište izbacio više od dva miliona modela W124. Dosta njih završilo je na otpadu, međutim, neki još uvek pokazuju znakove života. Takođe, pažljivo održavani modeli vrede čitavo bogatstvo. Naravno, najvredniji W124 označeni su kao 500E ili E500 (zavisno od godine proizvodnje). Međutim, nekoliko stepenica niže, E300, E320 i E420 imaju potencijal da postanu profitabilni, pa tako i proizvod za koji će se boriti mnogi kolekcionari. Analiza “carVerticalovih” istorije automobila pokazala je da 14 odsto ovih automobila ima različita oštećenja, a njih pet odsto nameštenu kilometražu.

4. Saab 9000 CS Aero (1993–1997)

Ahilova peta “Volvoa” uvek je bio “Saab”. U ovom modelu prioritet je sigurnost putnika, dok istovremeno pruža šarm i snagu zahvaljujući turbopunjačima. “Saab 9000 CS Aero” je više od limuzine srednje veličine. Predstavljen je na kraju procesa proizvodnje i smatrao se vrhuncem “Saab serije 9000” u svojoj poslednjoj godini proizvodnje. Bio je kao višnjica na torti koja je u ovom slučaju označila kraj jedne priče. “Saab 9000 CS Aero” je, kao što se može pretpostaviti, prilično redak automobil ovih dana. Iako “Saab” nije otkrio koliko ih je napravljeno, ovaj model bi mogao biti dobra investicija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mathieu (@golf_2_glx)

3. Toyota Land Cruiser (J80, J100)

“Toyota” je uvek puštala da automobili i njihovi vlasnici govore za njih, a do danas su jednoglasni u tome da je “Toyota Land Cruiser” jedan od najboljih SUV-ova na svetu. Iako dele isto ime, dva modela imaju više tehničkih i tehnoloških razlika nego što mislite. J80 je uspeo iskombinovati jednostavnost i svakodnevnu praktičnost. T100 bio je znatno luksuzniji, dizajniran za duža putovanja, ali s istim talentom za izvlačenje iz blata. Široki raspon uzbudljivih karakteristika sada omogućava vlasnicima SUV-ova J80 i J100 da uživaju u izuzetno visokoj vrednosti. Čak i primerci koji su videli neke od najtežih i najudaljenijih delova sveta mogu vlasniku doneti do 40.000 evra.

2. Volkswagen Corrado VR6 (1991– 1995)

“Volkswagen” je u zadnjih nekoliko decenija ljudima dao mnogo prepoznatljivih, ali ne uvek vrednih vozila. “Volkswagen Corrado VR6” mogao bi biti izuzetak. Neobičan izgled, izuzetan motor i odlična uravnotežena suspenzija nateraće vas da se zapitate zašto je tako malo ljudi kupilo ovaj automobil u ranim devedesetima. “Volkswagen Corrado” tada nije bio popularan kao “Opel Calibra”, ali danas je to prednost. Vrednost šestocilindarske verzije poslednjih godina je počela značajno da raste, a očekuje se da će se taj trend nastaviti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by King of Obscure Cars (@obscurecars)

1. Volvo 740 Turbo (1986– 1990)

U osamdesetim godinama je “Volvo 740 Turbo” bio dokaz da tatin (ili mamin) dosadni automobil može biti brz kao “Porsche 924”. Fleksibilnost “Volvoa 740 Turbo” i njegova sposobnost kombinovanja praktičnosti s neverovatnim performansama čine ga izvanrednim primerkom automobila čija vrednost raste. Predviđa se nastavak tog trenda, posebno u godinama koje dolaze.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roman Kuster (@kusterroman)

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike