Majstori presudili: Evo koji automobil zadaje najviše glavobolje vlasnicima

01.05.2021

08:30 >> 18:49

0

Zbog nekorišćenja tokom protekle godine porastao je broj kvarova na akumulatorima

Majstori presudili: Evo koji automobil zadaje najviše glavobolje vlasnicima
Copyright Audi

Možda vi imate neke svoje preferencije, ali statistika je neumoljiva. I dok razni auto-klubovi širom sveta prave svoje statistike, ona koju izrađuje Nemački auto-klub (ADAC), zbog činjenice da se radi na ogromnom uzorku broju vozila i obima saobraćaja, uporediva je i sa našim uslovima jer su modeli automobila na tržištima isti.

Tokom 2020. godine obrađeno je čak 3.386 miliona kvarova, što je pad od 10 odsto u broju intervencija u odnosu na 2019. godinu.

A zanimljiv je podatak da je porastao broj kvarova na akumulatorima i to sa 41,8 odsto 2019. na 46,3 procenta 2020. Nekorišćenje vozila, koje se tada merilo u sedmicama, negativno je uticalo na akumulatore koji su se ispraznili.

Od “kije” do “mercedesa”

Poslednja statistika ADAC-a obuhvatila je 109 različitih modela vozila, starih od 3 do 10 godina. Ocene koje su dobili predstavljaju samo smernice, ističu iz nemačkog auto-kluba.

* Neslavno prvo mesto po nepouzdanosti zauzela je 10 godina stara “kia ceed” sa stopom kvara od 52,7 promila. Ovde treba spomenuti da su novije “kije” gotovo bez kvarova, ali da na starijim modelima ima mnogo problema. Najčešći su se, osim akumulatora, odnosili na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svećice.

Profimedia

* “Hyundai i20” pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svećice, neispravne kontakt-brave su takođe u više navrata bile odgovorne za kvarove.

* U “seatovoj alhambri” i VW sharanu kvarovi su se dešavali natprosečno često u gotovo svim godištima. Glavni uzroci su recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a.

* “Smart forfour”, koji se prodaje od 2015. godine, loše je prošao zahvaljujući otkazivanju akumulatora.

* “Opel insignia”, “nissan qashqai”, “ford S-Max” i “renault kangoo” su imali dosta problema. Kangoo je imao problema sa elektrikom.

* Veliki broj “audijevih” i “BMW” modela nije imao ozbiljnije probleme. Tako su se A3, A4, A5, Q3 i Q5 pokazali kao izuzetno pouzdani.

* “BMW” Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i “mini” su veoma pouzdani. Odmah iza, sa nešto više kvarova, nalaze se “mercedesovi” modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK. U analiziranim vozilima je često bila neispravna kontakt-brava ili alternator.

* Pozitivna iznenađenja su bili “fiat punto” i “dacia sandero”. Kod “punta” je zanimljivo da su i stariji primerci (godina proizvodnje 2011 – 2013.) imali malo kvarova, dok “dacia sandero” dokazuje da jeftino ne znači automatski i loše.

* Noviji modeli “VW golfa” su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. “Golf” se, u svakom slučaju, pokazao bolji od konkurenta u kompakt klasi.

Tesla Motors

Električni automobili

ADAC je pripremio i statistiku za električne automobila, kod kojih je, takođe, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili.

Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji (odnosno, akumulatoru), čak 54 odsto. Ona obezbeđuje otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sistema.

Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u “porscheu taycan” 800-voltna), električni motor i sistem punjenja zasad čine samo 4,4 odsto kvarova. Ta tehnologija je tek u povoju, pa ćemo tek videti koliko će biti pouzdana kad današnji automobili napune 10 godina, prenosi Revija Hak.

pročitajte još

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike