Kako da znate da li je automobil koji kupujete bio slupan u udesu

21.12.2020

09:25 >> 09:04

0

Nekoliko stvari koje odaju i najbolje popravke

Kako da znate da li je automobil koji kupujete bio slupan u udesu
Copyright Pexels

Ljudi u Srbiji najčešće kupuju polovne automobile. I dok svake godine dobijamo izveštaje koja su se vozila najbolje pokazala, svi znamo da takva kupovina može da bude kao kupovina mačke u džaku. Jer šta ako je vozilo pretrpelo neka značajna oštećenja u saobraćajnom udesu.

Ne znamo ni kako ga je vozio prethodni vlasnik, a po pravilu svi problemi pokušavaju da se zamaskiraju i da se auzomobil što bolje “utegne” i “ušminka” pre prodaje.

Dok su neke saobraćajne nezgode bezazlene prirode, druge mogu ozbiljno uticati, kako na bezbednost vozila, tako i na njegovu vrednost.

Zato naučite kako da prepoznate znake pretrpljenog udesa, kako biste mogli da donesete ispravnu odluku.

Evo gde i šta treba da gledate.

Obiđite oko automobila i proverite zazore između vrata, panela na karoseriji, poklopcu prtljažnika, branicima, blatobranima. Svaki od ovih otvora, trebalo bi celom svojom dužinom da bude iste veličine i proporcionalan u odnosu na druge takve otvore. Ukoliko je neki od njih disproporcionalno manji ili veći u odnosu na druge takve otvore na autu, onda bi taj deo vozila trebalo podrobnije ispitati.

Proizvođači automobila ulažu dosta truda kako bi sve na vozilu bilo perfektno, te ako izgleda kao da nije, postoji velika šansa da se nešto dogodilo tom vozilu.

Pogledajte da li postoje eventualna nepoklapanja u farbi i drugi znakovi oštećenja. Ukoliko je zazor u blizini vrata, haube ili prtljažnika, otvorite ih i sa unutrašnje strane potražite dodatne dokaze koji ukazuju na udes.

Nekonzistetnost farbe

Svi paneli iz kojih je sastavljena karoserija automobila, trebalo bi da budu u istoj boji, sa istim tonom i sjajem laka. Ako je primetno da farba na nekom mestu odstupa od uobičajene, to je siguran znak da je nešto naknadno rađeno na tom delu auta. Uobičajena mesta gde bi se neusklađenost farbe mogla ispoljiti su branici, kontakti oko vrata.

Budući da je u odnosu na druge delove auta, branik lakše zameniti nego ga kvalitetno prebojiti, ovaj postupak može biti uzrok nepodudarnosti u boji vozila i otkriti zahvate koji su na vozilu preduzimani, navodi Car bibles.

Ukoliko primetite neslaganja u boji na delovima karoserije, zatražite objašnjenje od prodavca, a ako ga ne dobijete, bolje je kloniti se takvog vozila.

Iskrivljen ram

Nikada nemojte verovati kad vam kažu da je ram vozila popravljen i vraćen u prvobitni oblik. Savijanje ga može samo oslabiti i učiniti potencijalno opasnim.

Pročitajte još

Naprslina na vetrobranskom staklu

Ovaj znak zahteva prethodnu analizu budući da nisu sve naprsline vetrobranskog stakla pokazatelji udesa. Recimo, naprslina koja izgledom podseća na „paukovu mrežu“ i koja se proteže od ivice ka sredini stakla, verovatno je posledica udesa. Sa druge strane, naprslina istog oblika koja kreće iz središnjeg dela stakla verovatno je proistekla od udara nekog predmeta u staklo tokom vožnje.

Ipak, koji god uzrok naprsline bio, vetrobransko staklo, ostavljeno u ovakvom stanju, znak je da vlasnik nije održavao vozilo. Reparacija stakla spada u jednostavnije oprvke, te ako nije bio u stanju to da popravi, možda je preskočio i mnogo drugih važnijih stvari.

Nedostajući pričvršćivači

Tokom dužeg perioda upotrebe automobila, nije neuobičajeno da se izgubi poneki pričvršćivač. Ipak, nekoliko nedostajućih karika ili srafova može biti loš znak. Ako je na mestu gde bi trebala biti karika postavljen šraf, to je znak da, nakon nekog zahvata nije sve poravnato kako bi trebalo biti, te je umesto originalne karike iskorišćen šraf kako bi sklop mogao i nadalje da ostane pričvršćen. Uobičajena mesta gde se može desiti da neki pričvršćivači nedostaju su prostori za uvlačenje točka, kontakti vrata i karoserije, spojevi blatobrana i rama vozila.

Pexels/ Andrea Piacquadio

Zarđali šrafovi

Pri izradi automobila, proizvođači koriste alate uz pomoć kojih ne dolazi do oštećenja boje na vrhovima zavrtanja i šrafova. Većina mehaničara ne raspolaže ovakvim alatima, te je prinuđena na to da ošteti pričvršćivače prilikom vađenja što otvara prostor za pojavu rđe.

Zarđali zavrtnji i šrafovi znak je da su oni bili vađeni, a potom vraćeni na mesto u nekom trenutku nakon inicijalne postavke.

Rasparni farovi

Kućišta farova prave se od plastike koja tokom vremena poprima zamućen izgled. Ukoliko primetite da je jedan far čist a drugi požuteo, jasno je da je samo jedan nedavno zamenjen. Iako bi vlasnik koji želi nešto da prikrije mogao da zameni oba fara kako ne bi delovali neujednačeno, to ne uradi baš svako.

Ako primetite razliku između farova, podignite haubu i proverite stanje u pozadini fara. Ukoliko je bilo udesa, dokaze ćete uočiti na tom mestu.

Loše stanje identifikacione pločice vozila

Jedan od najlakših načina da proverite da li je auto pretrpeo udes je da proverite u kakvom je stanju identifikaciona pločica vozila.

Nekim vlasnicima oštećenih automobila prođe trik da preprave pločicu i tako prodaju automobil neiskusnom kupcu. Jednostavna provera stanja pločice može otkriti da li je auto bio udaren ili potopljen.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Telegraf.rs

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike