
Nećete moći da ih ignorišete: Meta uvodi četbotove na društvene mreže, oni će vama prvi da se jave
Iza naizgled bezazlenog dijaloga krije se novi vid oglašavanja

Svi smo se već navikli da na društvenim mrežama komuniciramo sa brendovima, često i sa automatizovanim sistemima podrške. Ali Meta sada uvodi novi korak – četbotove koji vam se sami javljaju. Tako bi korisnici Instagrama i Messengera mogli bi uskoro da dobiju neželjenu poruku od četbota nazvanog "Maestro filmske magije", koji vas pita da li vam se dopala muzika iz nekog filma – i nudi preporuke za filmsko veče.
Iako na prvi pogled deluje bezazleno i čak zabavno, u pozadini ovog poteza nalazi se ozbiljan poslovni plan. Meta testira način da četbotove učini kanalom za interaktivno oglašavanje i monetizaciju, pri čemu korisnik postaje deo dijaloga koji može voditi ka preporukama, brendovima – i, naravno, reklamama.
Jedna poruka, pa tišina
Kompanija navodi da korisnici neće biti zatrpani porukama, već da četbotovi imaju jasno ograničenje: mogu poslati poruku samo jednom, i to u roku od 14 dana od prethodne interakcije. Takođe, poruka se neće pojaviti ukoliko korisnik nije prethodno razmenio najmanje pet poruka sa botom.
AI/Ilustracija
Drugim rečima – dokle god vi ignorišete četbot, on će vas ostaviti na miru. Ali ako ste nekada ranije stupili u kontakt, otvorili dijalog ili bili znatiželjni, postoji šansa da vas “filmski maestro” ponovo pozdravi – ovog puta s malo više skrivenih poslovnih ambicija.
Iako Meta tvrdi da želi da korisničko iskustvo ostane “nenametljivo”, jasno je da je ovo uvod u novu fazu komercijalizacije direktne komunikacije putem četbotova.
Od personalizovanih preporuka do ogromnog prihoda
Iza ovog poteza ne stoji samo zabava, već projekcija ozbiljne zarade. Meta očekuje da će proizvodi bazirani na generativnoj veštačkoj inteligenciji već tokom 2025. godine doneti između dve i tri milijarde dolara, dok se do 2035. godine očekuje prihod od preko 1,4 biliona dolara.
Plan je da se prihod generiše kroz licenciranje Metinog AI modela LLaMA drugim kompanijama, ali i kroz novi vid oglašavanja – direktno u razgovoru sa korisnikom. To znači da bi uskoro mogli da dobijate sponzorisane odgovore od četbota ili čak ponude da platite mesečnu pretplatu za “ekskluzivne odgovore” ili “premium iskustvo”.
Pixabay
Meta još uvek ne otkriva kada i kako planira da integriše reklame u ovakvu formu komunikacije, ali dokumenti jasno ukazuju na to da se razmatraju sponzorisani odgovori, prikrivene preporuke i modeli pretplate koji bi četbotove pretvorili u lične digitalne prodavce.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari