Vesić: Počela izgradnja železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi Pančevo - Zrenjanin! (FOTO)

31.05.2024

17:20

0

Dodao je da Putevi Srbije planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata

Vesić: Počela izgradnja železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi Pančevo - Zrenjanin! (FOTO)
Copyright Tanjug/FOTO IS Ž/ bs

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da su danas započeti radovi na izgradnji novog železničkog Tomaševačkog mosta  preko Tamiša, dužine 120 metara na pruzi Pančevo - Zrenjanin, a da je rok za završetak radova 460 dana.

Istakao je da će se novi železnički most nalaziti nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta koji je izgrađen 1880. godine, a nalazi se između Orlovata i Tomaševca, koji uskoro više neće biti u upotrebi, već će umesto njega vozovi saobraćati samo novim mostom.

Dodao je da Putevi Srbije planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata.

"Tomaševački most služio je za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je dovodilo do problema decenijama jer, kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj. To više neće biti slučaj. U narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata, umesto jednog nefunkcionalnog mosta drumsko-železničkog mosta, postojaće dva mosta -  železnički i drumski, što će značajno ubrzati saobraćaj i osigurati veću bezbednost svih putnika", rekao je Vesić.

Kako kaže, vrednost ugovora za izgradnju novog Tomaševačkog mosta je nešto više od 1,5 milijardi dinara koje je preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije" zaključila sa "Extra-auto transportom", u zajedničkoj ponudi sa firmama "Briken", "ZGOP" i "Trioprojekt".

Vesić objašnjava da je reč o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda - državna granica, čija je modernizacija u planu.

Dodaje da je dosadašnjom analizom stanja Tomaševačkog mosta utvrđeno da nije isplativo ulaganje u postojeću mostovsku konstrukciju i da je potrebna izgradnja novog objekta.

Ukazao je da je postojeći Tomaševački most bio u upotrebi punih 14  decenija i predstavlja najstariji most tog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju tog dela zemlje.

Vesić dodaje da su na sugestiju građana iz "Infrastrukture železnice Srbije" pokrenuli inicijativu da se postojeći most sačuva i nakon što u potpunosti prestane da bude u upotrebi.

To je urađeno imajući u vidu da je važno za Zrenjanin da stari most bude sačuvan kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno zbog činjenice da će taj grad biti Prestonica kulture 2025. godine.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike