Piloti MUP-a o borbi sa vatrenom stihijom na Novom Beogradu: Dodatne prepreke su bile zgrade i dalekovodi

25.01.2024

17:16

0

Piloti Borko Vuković i Denis Vojvodić prvi put su se suočili sa borbom sa vatrenom stihijom u urbanim sulovima

Piloti MUP-a o borbi sa vatrenom stihijom na Novom Beogradu: Dodatne prepreke su bile zgrade i dalekovodi
Copyright Printscreen/RTS 24sedam/Goran Sivački

Veliki požar u kineskom tržnom centru na Novom Beogradu puna četiri sata gasilo je 76 vatrogasca-spasilaca sa 25 vozila. U pomoć su im priskočile kolege piloti sa tri helikoptera MUP-a.

Piloti Borko Vuković i Denis Vojvodić opisali su za RTS borbu sa vatrenom stihijom u urbanim uslovima s čim su se prvi put suočili.

24sedam/Goran Sivački
 

 

Pilot MUP-a Borko Vuković kaže da je prvi upit za angažovanje helikoptera zbog požara u Kineskom tržnom centru stigao od resornog ministra u 8.21, da bi već prva dva helikoptera poletela u 8.40 do lokacije samog požara, da izvrše izviđanje, odaberu mesto za uzimanje vode kao i pravac naleta za dejstvovanje po objektu koji je zahvatio požar.

Vuković napominje da je dodatnu odgovornost osećao i zbog rada u urbanoj sredini što je bio prvi put.

"Ljudi koji su u okolini objekta, stambene zgrade, dalekovodi, prepreke koje se nalaze u samoj prilaznoj ravni, izazvali su malo veće opterećenje za same posade, ali je nešto što nije bilo nemoguće izvesti", dodao je Vuković.

RTS printscreen
pilot Borko Vuković

 

Na pitanje da li je teže leteti iznad delova grada, urbanih prostora, nego, recimo, šume ili planine, Denis Vojvodić napominje da svaka situacija ima svoje specifičnosti.

"Operacije gašenja požara su zahtevne same po sebi, traže maksimalnu koncentraciju, uglavnom su to male visine, uglavnom su to neka sredstva za gašenje požara u skučenim prostorima za uzimanje vode, a ovo iznad grada dodatno otežavaju prepreke kao što su same zgrade, dalekovod koji se proteže neposredno kod tržnog centra."

RTS printscreen
pilot Denis Vojvodić

 

Vojvodić navodi da u jedno naletu od tri helikopetara angažovanih juče H-145 u konfiguraciji sa podvesnim tankom može da ponese 600 litara vode, "bel 212" 1.200 litara i "kamov" K-32 čak četiri hiljade litara.

Borko Vuković kaže da su u sredu ta tri helikoptera ostvarili za pola sata 37 bacanja vode i ukupne mase 71 tonu vode.

Dodaje da je još jedna specifičnost pored premijere gašnjenja u gradskim uslovima i to što je prvi put upotrebljen helikopter K-32.

Pilot Vuković je istakao da je "kamov" pokazao veliku prednost kod velikih požara, zbog mogućnosti da izbaci veliku količinu vode.

24sedam/Goran Sivački
 

 

Vojvodić kaže da su sve vreme leta bili u koordinaciji sa kontrolom leta koja im obezbeđuje da vazdušni prostor u kom se operacija odvija bude čist.

Zahvatanje vode, kako ukazuje, sa reke Save u neposrednoj blizini samog mesta požara, omogućilo je da ta operacija teče u nerekidnom lancu.

"Helikopteri su išli jedan za drugim sa vrlo kratkim intervalom, što je značajno pojačalo efekate dejstva", dodaje Denis Vojvodić.

Piloti helikoptera MUP-a ponavljaju da je sama sredina u kojoj su juče gasili požar pravilo razliku.

Naveli su da im je drago što su učinili ono što je trebalo ali i da su profesionalci i da je to deo njihovog posla.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: RTS

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike