Srbi ne mogu bez Zastavinih kola: Jugići jeftiniji od električnog trotineta, a i dalje su hit!

18.03.2023

20:17

0

Zvanični podaci pokazuju da su "Zastavina" vozila i dalje najpopularnijia što se tiče domaćih proizvođača

Srbi ne mogu bez Zastavinih kola: Jugići jeftiniji od električnog trotineta, a i dalje su hit!
Yugo, ilustracija - Copyright Profimedia

Republički zavod za statistiku objavio je podatke o automobilima koji su registrovani prošle godine, a među brojnim kolima stranih marki nalaze se i "Zastavina" vozila.

"Sva drumska motorna i priključna vozila registrovana tokom 2022. godine u Republici Srbiji beleže porast u odnosu na broj vozila registrovanih u prethodnoj godini. Od domaćih proizvođača motornih vozila, najbrojnija marka registrovanih putničkih automobila je "Zastava" - objavio je zavod. 

Broj prvi put registrovanih putničkih automobila u odnosu na prošlu godinu veći je za 4,5 odsto a kod putničkih automobila novijeg datuma na drumovima dominiraju vozila veličine motora do 
1399 cm3. 

A razlog popularnosti "Zastavinih" vozila možda leži i u njihovoj ceni. Tako na sajtovima za prodaju polovnih automobila možete naći "juga" za trista evra! 

Doduše, radi se uglavnom o starijim modelima rađenim devedesetih godina prošlog veka, ali za samo 100 evra više može se pronaći "Zastava Koral" iz 2006. godine koji je prešao nešto više od 55.000 kilometara.

"Kečevi" koštaju slično kao "jugo"

Sličnu cenu imaju i "kečevi" ukoliko se radi o modelima pravljenim nešto pre 2000. godine dok nešto noviji koštaju oko 500 evra.

Za ove pare teško da se može naći bilo šta u sličnom stanju, a da je i dalje sposobno za vožnju. 

A koliko je niska cena govori i činjenica da na sajtovima teško možete naći čak i električni trotinet ispod 370 evra. Dakle, oko 20 evra više nego što košta "jugić".

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je prosečna starost putničkog automobila 17 godina, što znači da je jasno da ima dosta "Zastavinih" vozila. 

Zapadne države pokušavaju da smanje broj starih automobila na drumovima, pa tako uvode i različite mere kako bi smanjile njihovu upotrebu. Jedna od njih je uvođenje standarda za motore koje koriste. 

24sedam/Maja Kostić
Ilustracija

Međutim, Vujanić kaže da će "Zastavin" program moći da se registruje u Srbiji stalno, jer je nešto slično moguće čak i u Nemačkoj.

- Nemci su postavili stvar tako da ko ima stari auto, ako je registrovan može da se vozi dokle hoćete. Ali onaj ko ga kupi, ne može da ga registruje. Kako će neko meni, ako imam "juga", da ne da da vozimo taj auto. Ne može se zabraniti vlasnicima koji poseduju automobile da nastave da ih poseduju i koriste. Oni ispunjavaju tehničke norme i to one koje su morali da ispunjavaju onda kada su bili proizvedeni automobili - kaže Vujanić.

On dodaje da "jugo" ne može da ispuni koeficijent zagađenosti po novom "euro 6" modelu i kada bi to bio uslov ne bi mogao biti registrovan, zbog čega za njega važe uslovi onog vremena kada je proizveden.

Vujanić kaže da kod nas ne postoji nemački propis.

- Oni su to uradili da bi izbacili stara vozila, a naši su samo zabranili uvoz i registraciju ispod "euro 3" standarda - dodaje profesor.

On objašnjava da je težnja svih da bi radila auto industrija da se izbace stari automobili, zbog čega država i daje benefite za kupovinu novih kola ako date stari auto.

- Država čini sve da se vozni park obnovi, ali to ne može tako što će neko narediti da se neko privatno vlasništvo koje je neko kupio i platio sada više ne može da koristi - objašnjava Vujanić.

Na pitanje da li misli da će se "jugić" voziti još dugo u Srbiji, profesor Vujanić je odgovorio: 

- Tako je!

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike