24sedam na Motopassionu 2024: Da li će Kinezi vladati svetom (FOTO+VIDEO)

25.03.2024

19:35

0

16. Beogradski sajam motocikala „Motopassion“ doneo je veliku ponudu i oštru konkurenciju, a pokazalo se da i ovde tržište „opasno“ zauzimaju Kinezi

24sedam na Motopassionu 2024: Da li će Kinezi vladati svetom (FOTO+VIDEO)
Ilustracija - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Beograd dans možda nije centar sveta, ali je svakako centar ovog dela Evrope, bar što se tiče automobilskih i moto zaljubljenika. Pod kupolama Beogradskog sajma održavaju se ujedno i „DDOR BG CAR SHOW 08“, za one koji preferiraju standardna četiri točka, i 16. „Motopassion“, za one koji vole da jezde samo na dva.

A na Sajmu motocikla, kvadova i nautičkih skutera ponuda je ove godine veća, a konkurencija jača nego prethodnih godina. Tu su se našli predstavnici gotovo svega što vredni na dva točka, tako da je svaki posetilac, ali i kupac, mogao da nađe nešto „za svoju dušu“.

U ponudi nije manjkalo ni noviteta, a ni onog što provereno ide kod kupaca, kaže za 24sedam Marijan Kukić, direktor tehnike u „Trio motorsu“, zastupniku čuvenog japanskog „Kavasakija“.

24sedam/Katarina Mihajlović
Stiže i hibrid na dva točka: Marijan Kukić, Trio motors

 

‒ Konkurencija je ove godine jača, i to pozdravljamo. Mi smo ovde došli sa nekoliko noviteta, modelima „nindža 500“, „Z 500“ i „nindža ZX4R“. Mislim da među konkurencijom nema ravnih ovih 400 kubika u četiri cilindra, 80 konjskih snaga na 14.500 obrtaja ‒ s ponosom kaže Kukić.

Za ovakvog japanskog lepotana potrebno je izdvojiti 9.800 evra, ali toliko su negde i modeli s kojima se nadmeću komšije, kako one geografske tako i ovdašnje beogradske. Naime, već na štandu prekoputa firma "CTC Unit" predstavila je lepezu koju nudi kineski proizvođač „Vodž“ (Voge, matična kuća Loncin).

‒ Što se tiče „Vodža“, imamo „900 DSX“, koji je premijera za ovdašnje tržište, a svetu je prikazan krajem prošle godine na sajmu u Milanu. Dugo ga očekuju i za njega se svi raspituju. Od kvadova, tu su „Loncin“ „X vulf“ serije od 200, 300 i 550 kubika, a od „Segveja“ model koji je izostao sa prošlog sajma, ATP do 500 kubika ‒ objašnjava za 24sedam Jelena Miljević, marketing menadžer firme „CTC Unit“.

24sedam/Ivan Mitić
"Kinezi dolaze": Jelena Miljević, CTC Unit

 

Dugo očekivani „900 DSX“ nametnuo se kupcima kvalitetom izrade i paketom opreme.

‒ To je proboj „Vodža“ u premijum kategoriju u kojoj je jedan BMW, što je i očekivano, pošto je dugo radio motore za taj nemački brend ‒ napominje Miljevićeva.

 

Na naše pitanje da li to znači da će i u motociklima, kao kod električnih automobila, „Kinezi pokoriti svet“, naša sagovornica odgovara bez imalo zadrške.

‒ Vrlo verovatno. Volim da kažem da se dans „sve pravi u Kini“. Imate robu lošeg kvaliteta, ali imate i vrhunske proizvode, a ovaj „vodž“ je svakako premijum proizvod ‒ uverena je Jelena Miljević.

No, dok se kineska dominacija ne potvrdi, Japanci se, znamo to iz istorije, neće predati. Oni idu dalje i u novim tehnologijama. Nešto do toga će se uskoro videti i na srpskim putevima.

‒ Koliko znam, „Kavasaki“ je među prvima predstavio i ful elektromotocikl i hibridne motocikle. Nadamo se da će nam hibridni brzo stići, isporuka je kasnila za Sajam, ali svako dolazi u Srbiju. Videćemo da li je to budućnost i kod motocikala, kao što najavljuju za automobile, ili će vozači ostati verni benzinu, a ovime se zabavljati samo entuzijasti ‒ zaključuje Marjan Kukić.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike