Francuski lanac udario na šrinkflaciju: Kerfur postideo proizvođače

14.09.2023

09:23

0

Autor: 24sedam

Veliki francuski trgovinski lanac pos svojim rafovima lepi upozorenja o (pre)velikim cenama hrane kako bi postideo proizvođače/dobavljače

Francuski lanac udario na šrinkflaciju: Kerfur postideo proizvođače
Ne boje se tužbe: Kerfur hipermarket - Copyright Profimedia

Lanac supermarketa u Francuskoj, „Kerfur“ (Carrefour) bez zadrške ističe upozorenja potrošačima po rafovima u kojima ukazuje da je proizvod poskupeo ili da je pakovanje smanjeno i pored toga što su cene sirovina pojeftinile.

„Kerfur“ je u prvom talasu označio 26 proizvoda kojima su se smanjili volumen ili težina, a cena porasla.

Na udaru trgovca našle su se velike marke, pa su tako upozoreni kupci „lindt“ čokolade ili ledenog čaja „lipton“ ali i oni koji preferiraju drugu robu kompanija „Nestle“, „PepsiCo“ i „Unilever“, javlja Rojters.

„Kerfur“ je stavio nalepnice na proizvode koji su količinski smanjeni, kako bi dobio podršku potrošača za teške progovore sa globalnim proizvođačima, koji uskoro počinju a završiće se do 15. oktobra, prenosi Index.hr.

Na proizvodima stoji „Ovom proizvodu smanjeni su volumen ili težina, a efektivna cena dobavljača je porasla".

Nisu samo proizvođači krivi

Udruženja potrošača kažu da je „šrinkflacija“ (smanjenje pakovanja a zadržavanje cene) široko rasprostranjena praksa, za koju su krivi i proizvođači ali i trgovci poput „Kerfura“, koji imaju svoje robne marke.

- Očito je da je cilj stigmatizacije ovih proizvoda način da se kaže proizvođačima da preispitaju svoju politiku cena - rekao je u intervjuu Stefan Bompe, direktor komunikacija s klijentima u „Kerfuru“.

Izvršni direktor Aleksander Bompar, koji vodi lobističku grupu maloprodajne industrije FDC, više je puta rekao da proizvođači robe široke potrošnje ne sarađuju u nastojanjima da se smanje cene hiljada osnovnih proizvoda uprkos padu cena sirovina.

U tome ima podršku ministra finansija Bruno Le Mera, koji je u junu pozvao 75 velikih trgovaca i potrošačkih grupa na razgovore a nakon drugog kruga u avgustu rekao da se „Unilever“, „Nestle“ i „PepsiCo“ ne pridržavaju dogovora o cenama.

Na primer, „Kerfur“ kaže da se boca ledenog čaja „lipton“ ukusa breskve i bez šećera, koju proizvodi „PepsiCo“, smanjila sa 1,5 na 1,25 litara a da cena nije otišla nadole. To efektivno daje poskupljenje po litru od 40 odsto.

Takoše, „guigoz formula“ za bebe koju proizvodi „Nestle“ pala je s 900 grama na 830 grama, dok se sladoledna torta „vieneta“ koju proizvodi „Unilever“, „istopila“ sa 350 na 320 grama.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike