Ne kupujte auto preko Fejsbuka: Najprostiji, a ipak najčešći način prevare

23.04.2024

13:52

0

Autor: R.B.

Kupci polovnih automobila mogu se sresti sa brojnim načinima prevare, ali je izgleda onaj najjednostavniji i onaj koji najviše „pali“, kaže istraživanje „Karvetikala“ (carVertical)

Ne kupujte auto preko Fejsbuka: Najprostiji, a ipak najčešći način prevare
Ilustracija - Copyright Profimedia/Pixabay

Prilikom kupovine polovnih automobila, potrošači se mogu susresti sa brojnim vidovima prevare od nepoštenih prodavaca. Najčešći i najprostiji način prevare pri prodaji je zahtev za plaćanje unapred, kažu iz „Karvertikala“ (carVertical).

Prodavci-prevaranti objavljuju reklame za automobile u kojima oni izgledaju kao da su po povoljnoj ceni, a zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostave.

Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti, a kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.

Takođe, prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude i ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične internet adrese.

Kupci, savetuju iz „Karvertikala“, bi trebalo da uvek pažljivo provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je „previše dobra da bi bila istinita“, onda je to verovatno tako, navodi se u saopštenju.

Još jedan vid prevare je kad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila, jer čak i kada je automobil uvezen pre pet ili osam godina, to je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka.

Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj, međutim, tokom prekograničnih transakcija, originalnom pređenom kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.

Oglasi lažnih auto delova za prodaju su veoma popularni na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene. Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati.

Fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu, navodi se u saopštenju.

Prevara sa vraćanjem kilometraže je jedna od najčeščih prevara, prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju.

Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima, pa se prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti - što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.

Čuvajte se skrivenih oštećenja

Skrivena oštećenja su takođe jedna od čestih prevara - normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina, međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije.

Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke, a bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima strukturno oštećenja koja ugrožavaju bezbednost.

Takođe, neki prodavci-prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane, a ako se izveštaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati.

Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni. Kako se navodi u saopštenju, automobile za iznajmljivanje koje kratkoročno koriste kompanije za zajedničko korišćenje vozila i taksi vozila treba generalno izbegavati budući da je veća verovatnoća da će biti istrošeni i postati rupe bez dna, ali ipak, prodavci često ne kažu kupcima kada su njihova vozila korišćenja na ovaj način.

Korišćena vozila koja se kratkoročno zajednički koriste imaju mnogo više hladnih startova, što znači da motor i neke druge komponente mogu da se degradiraju i da ne budu pouzdani kao što bi trebalo da budu.

S druge strane, taksi vozila često imaju mnogo veću kilometražu i mogu se prepoznati po istrošenom enterijeru - naročito na zadnjem sedištu. Budući da se većina taksi vozila vozi po mestima i gradovima, preporučuje se da kupci pregledaju ove automobile i da posebno obrate pažnju na stanje kočionog sistema i komponente vešanja.

Kada su ukradeni automobili u pitanju, skoro svi završe kao rezervni delovi na crnom tržištu, ali ponekad ovi automobili završe u malim oglasima ili na društvenim mrežama.

Kupovina ukradenog vozila će doneti izgubljene dane, ako ne i nedelje, u pokušaju da se povrati novac, a u proveri istorije će biti navedeno da li je automobil prijavljen kao ukraden.

Sumnjive šeme plaćanja su čest slučaj prevare i prodavci prevaranti mogu da tvrde da ne prihvataju bankovne prenose, već da preporučuju plaćanja putem onlajn servisa. Ovo treba da bude momentalni znak za uzbunu, budući da prevaranti mogu da naprave lažne lične karte i tako preuzmu novac praktično u bilo kojoj pošti li menjačnicina, a da nikada ne pokažu stvarni automobil, navodi se u saopštenju.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike