Top 5 saveta da ne upadnete u zamku na Crni petak: Ne verujte ni u reklamu sa popustom u izlogu

23.11.2023

11:33

0

Imajući u vidu i uobičajenu praksu da trgovci pred popust neretko podignu cene, budite oprezni i razmislite da li vam i šta zaista treba

Top 5 saveta da ne upadnete u zamku na Crni petak: Ne verujte ni u reklamu sa popustom u izlogu
Copyright Profimedia

Trgovački "crni petak" je u celom svetu sinonim za kupovinu robe na popustu, tako da će i mnogi građani Srbije koliko sutra verovatno iskoristiti takvu mogućnost. Da je i kupovina preko interneta sve zastupljenija, svedoči podatak da je broj pošiljaka ove godine veći.

Crni petak se obeležava posle Dana zahvalnosti, a tradicija je nastala tokom 60-tih godina 20. veka u Sjedinjenim Američkim Državama, da bi se decenijama kasnije proširila na veći deo planete.

Ranijih godina u Srbjiji sniženja su išla i do 70 odsto. Ove godine imamo i takve najave, ali je mnogo više onih koji nam obećavaju one do od 30 i 40 odsto, piše Blic. Popuste uveliko najavljuju prodavnice tehničke robe, sportske opreme, odeće... Tržni centri imaju i svoje akcije, ali sve je to do maksimum 50 odsto.

Imajući u vidu i uobičajenu praksu da trgovci pred popust neretko podignu cene, budite oprezni i razmislite da li vam i šta zaista treba.

To je ujedno najvažniji savet našeg sagovornika Marka Dragića, pravnog savetnika pri Nacionalnom udruženju potrošača (NOPS).

Prema njegovim rečima, potrošači bi trebalo da obrate pažnju na realnu cenu proizvoda, odnosno da provere koliko je iznosila prethodna cena i uporede da li je ponuđeni popust za njih opravdan.

"Dalje, ne bi trebalo da prave zalihe, kupite ono što vam je zaista neophodno. Dodatno, kad uporedite cene, u pitanju je možda ista cena koja je važila i prethodnog vikenda. Dakle, samo ono što je potrebno i opravdava popust", naveo je on.

Freepik
 

 

Dragić upozorava da potrošače često privuče vizuelno reklama koja se odnosi na popust.

"Kada proverite opravdanost kupovine, i odgovarajući popust, onda doneiste ekonomsku odluku", kaže on i dodaje još jedan važan savet, a to je provera samog proizvoda.

"Ako proizvod ne ispunjava karakteristike, teško ga je onda vratiti - rizik dokazivanja prelazi na potrošača", upozorava Dragić.

Kako je podsetio, ukoliko je proizvod kupljen online može da se vrati u roku od 14 dana.

"Proverite dobro da li roba ima nedostataka, naročito kod odeće i obuće, što na prvi pogled nije lako uočljivo", kaže nam Dragić.

Sagovornik upozorava i da ove godine nema velikih popusta u Srbiji.

Profimedia
 

 

Stručnjaci su otkrili da je u stvari manje od jednog u deset proizvoda, koje su posmatrali, bilo jeftinije na Crni petak nego neki drugi dan u godini. Prošle godine, analitičari su upozorili i na to da je manija oko Crnog petka zapravo loša za trgovce i da dugoročno, može da im ubije posao.

Da li su ta sniženja realno velika ili je u pitanju samo "marketinška manipulacija" ostaje nam da se uverimo koliko u ovaj petak.

Domaći stručnjaci za marketing upozoravaju kupce da misle na novčanike i ne dozvole da ih zavaraju marketinški trikovi sa popustima koji često baš i nisu onoliki koliko se najavljuje, pa čak ni koliko piše u izlozima.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Blic

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike