Bicikli kao spas: Strah od zaražavanja doprineo povećanoj potrebi za vožnjom na dva točka

30.03.2021

18:02 >> 17:45

0

Autor: Jovana Vrećo

Zbog uvođenja mera i zatvaranja radnji na određeno vreme, ne možemo reći da se zarada uvećala, ali se, ipak, osetno povećao broj prodatih bicikala - kažu

Bicikli kao spas: Strah od zaražavanja doprineo povećanoj potrebi za vožnjom na dva točka
Copyright Foto: 24sedam /Katarina Mihajlović

Pored spasa od gužve u saobraćaju i gradskom prevozu, ali i traženja mesta za parkiranje, najnoviji razlog za pomamu za biciklima, posebno u proleće, svakako je – strah od zaraze.

I Svetska zdravstvena organizacija savetovala je korišćenje bicikla kao prevoznog sredstva kako bi se smanjila mogućnost prenošenja koronavirusa.

Za naš portal u jednoj sportskoj radnji kažu da dolazak lepih dana znači i povećanje broja kupaca vozila na “dva točka”, te da se nadaju da će “vremenske prilike da posluže”, pa će ovo prevozno sredstvo još više da se koristi.

– Svakako da zbog uvođenja mera i zatvaranja radnji na određeno vreme, ne možemo reći da se zarada uvećala, ali se, sa druge strane, osetno povećao broj prodatih bicikala. Pogotovo prošle godine, tokom juna, kada su mere bile ublažene a i lepo vreme je stiglo. Nadamo se da će i ove godine, pogotovo sad na proleće, opet biti potražnja za njima – kaže radnik Nemanja S.

Pop-up trake za lakše kretanje

Iz udruženja Ulice za bicikliste za 24sedam potvrđuju da je pandemija koronavirusa prošle godine dosta uvećala broj biciklista i biciklistkinja na ulicama, a to se moglo primetiti u samom saobraćaju, kao i po posetama prodavnicama bicikala i servisima, koji su imali značajno više posla i uvećanu prodaju.

Isitču da bi Beograd trebalo, po ugledu na druge evropske gradove, da reši pitanje pop-up traka, koje su dobro rešenje za lakše kretanje biciklistima, kao što su to uradili Pariz, Milan, Budimpešta i Berlin.

Pixabay/ Michael Gaida

– Na saobraćajnicama glavnog grada bi prvo trebalo ozakoniti, odnosno precizno definisati, kretanje biciklista žutom trakom, kao i povećati sigurnost ranjivih učesnika u saobraćaju, kako bi se osnažio što veći broj građana da koristi bicikl kao sredstvo transporta, dok se jednog dana ne napravi veći broj staza i biciklističkih traka. Naravno, pop-up staze u velikom broju bi takođe puno značile, kao i uvođenje više zona usporenog saobraćaja (Zona 30) i uvođenje dvosmernog kretanja za bicikliste u ulicama sa jednosmernim saobraćajem – objašnjavaju naši sagovornici.

Prednosti vožnje biciklom

Gradski zavod za javno zdravlje Beograda je povodom prošlogodišnjeg obeležavanja Svetskog dana bicikla objavio na svom sajtu da vožnja bicikla snižava krvni pritisak, jača naše srce, poboljšava funkciju pluća, povećava potrošnju energije čime omogućava našem ogranizmu da sagori višak masti i reguliše telesnu težinu, održava tonus naših mišića, pre svega nogu, sedalne regije i stomaka, a ujedno smanjuje i nivo stresa i napetosti.

Na pitanje koliko je bezbedno biti biciklista, iz Udruženja navode da podaci Agencije za bezbednost kažu da je prilično bezbedno, uprkos utisku novih biciklista da je u saobraćaju prilično – nebezbedno.

Pročitajte još:

– To, svakako, ne treba da nas opusti, već moramo zajedno sa donosiocoima odluka bezbednost i sigurnost ranjivih grupa podići na još viši nivo – zaključuju naši sagovornici.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike