Reći „ne”, skloniti se od toksičnih članova porodice: I još devet stvari koje društvo i dalje stigmatizuje iako su zdrave za telo i dušu

17.08.2022

22:13

0

Autor: D. R.

Iako ljudi kažu da je krv gušća od vode, mnogo puta članovi porodice mogu izazvati više nelagode nego sreće i osećaja toplog doma

Reći „ne”, skloniti se od toksičnih članova porodice: I još devet stvari koje društvo i dalje stigmatizuje iako su zdrave za telo i dušu
Unsplash

Komentari članova naše porodice ili voljenih često su uteha za naše duše i to nam pomaže da se osećamo malo srećnije. Ali ponekad, njihove reči mogu da bole.

Oni možda ne percipiraju nešto na pravi način, čak i ako je u pitanju potpuno zdrava i korisna navika za naše blagostanje.

Ideje o tome kako neke stvari treba raditi su ukorenjene u društvenim normama i mnoge od njih nemaju smisla.

Pred vama su neke radnji koje obično imaju lošu reputaciju u očima drugih, ali mogu biti veoma dobre za vas.

1. Odvojte vreme za sebe

Želja da uzmete nekoliko slobodnih dana ili otkažete planove da ostanete kod kuće i gledate filmove na kauču sa maskom za lice je potpuno zdrava i validna. Istraživači čak kažu da nam druženje sa sobom pomaže da sagledamo sebe i bolje upoznamo sebe kako bismo mogli da radimo na onome što želimo da promenimo.

Profimedia
 

2. Radite sami one stvari koje se obično rade sa drugim ljudima

Izlazak sa prijateljima i voljenim osobama nije samo zabava već je i dobro za naše zdravlje. Ali odlazak u bioskop, restoran ili šetnju kroz muzej ne mora nužno biti u društvu nekog drugog. Ne morate da se plašite da sami obavljate aktivnosti. Možete uživati u svojoj nezavisnosti dok poboljšavate koncentraciju (jer sve zavisi od vas), stavljajući svoje interese kao prioritet bez obzira na mišljenje drugih. Takođe možete postati empatičniji.

3. Pričajte sami sa sobom

Iznenadno razmišljanje naglas ne znači da je osoba luda, iako možemo dobiti prezirne poglede kada to radimo. Verbalizacija naših misli znači da ih izvučemo da bismo ih bolje organizovali. Štaviše, prema mišljenju stručnjaka, ovo nam pomaže da razmislimo, povećamo svoje pamćenje, razjasnimo svoje ideje kako bismo smirili svoj um, brže rešavali zadatke, smanjili osećaj usamljenosti i usmeravali naše postupke.

4. Odvojte trenutak pre nego što odgovorite

U svetu koji živi brzinom od „100 na sat”, gde je komunikacija trenutna, potrebno je mnogo vremena da se odgovori na poruku, bilo virtuelno ili lično, često izaziva anksioznost i nelagodnost kod primaoca. Ali istina je da je to potpuno validno i mnogo je bolje odvojiti vreme za razmišljanje i dati odgovarajući odgovor nego reći bilo šta glupo.

Pixabay
 

5. Odlazak u krevet „prerano” ili buđenje „prekasno”

Svi smo verovatno čuli stvari poput: „Hoćeš li već da spavaš? Ti si baka!” ili „Budiš se u 11 sati? Ti si lenj!” Ali istina je da smo svi različiti. Svako ima svoju rutinu ili probleme, zbog kojih teško zaspi ili im je potrebno više sna, i to ne bi trebalo da se dovodi u pitanje ili podleže mišljenju.

6. Recite „ne” drugima

Odbijanje predloga koji nas ne ubedi ili koji jednostavno ne želimo, može da izazove nelagodnost kod drugih, pa čak i da se osećamo krivim. Ali reći „ne“ ne mora da bude zastrašujuće ili negativno, jer pomaže da podignemo samopouzdanje i steknemo više samopoštovanja, a odabir onoga što želimo jača našu slobodu. Reći „ne“ je validno i trebalo bi da bude potpuno respektabilno.

7. Poboljšajte ili promenite nešto u svom životu

Kada odlučimo da promenimo svoj život ili izmenimo svoje navike, često možemo da dobijemo negativnu kritiku od drugih zajedno sa komentarima, kao što su: „Ti? Radiš to? Kako da ne." Ali to što vas osuđuju nema nikakve veze sa vama, već sa nedostatkom samopoštovanja druge osobe i njihovom potrebom da se oseća superiorno. Idite svojim putem i uz trud ćete stići tamo gde ste naumili.

Profimedia
 

8. Držite se dalje od toksičnih članova porodice

Iako ljudi kažu da je krv gušća od vode, mnogo puta članovi porodice mogu izazvati više nelagode nego sreće i osećaja toplog doma. Odlazak je poslednja opcija jer je prvo bolje rešiti probleme, ali ako ste došli do ove tačke, preduzimanje akcija je dobro za vaše mentalno zdravlje i emocionalnu ravnotežu. Prema mišljenju stručnjaka, najbolje je prihvatiti da postoje ljudi koji se nikada neće promeniti, postaviti granice, držati distancu i izbegavati sukobe bez gubljenja poštovanja.

9. Dozvolite sebi da pravite greške

Pravljenje grešaka je deo učenja, a kritikovanje kada nenamerno pogrešite nema smisla. U stvari, greškom stičemo iskustvo koje će nam pomoći da se u budućnosti poboljšamo, naučiti nas da budemo skromniji i učiniti nas samokritičnijim i odgovornijim za sebe.

10. Pitajte partnera o njegovom stavu u vezi sa decom kada započnete vezu

Da, možda zvuči čudno, i nije među uobičajenim stvarima o kojima se priča na prvom sastanku, ali jeste kada odlučite da odete malo dalje. Ako na početku pitate drugu osobu da li on ili ona planiraju da imaju decu u nekom trenutku, to će vam uštedeti probleme u budućnosti kada ste već u vezi i saznate nešto što ne želite. Bolje je da su važne stvari jasne od početka da biste izbegli razočaranje.

Profimedia
 

11. Ponesite na plažu kremu za sunčanje iako ste muškarac

Iako može izgledati čudno, postoje muškarci koji odbijaju da koriste kremu za sunčanje jer smatraju da je to poput šminke. A ima čak i onih koji će da zadirkuju što je koristite. Realnost je da se ovaj proizvod preporučuje za upotrebu svima starijim od šest meseci, jer ne samo da sprečava opekotine od sunca, već je i jedina stvar koja nas štiti od raka kože.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti