Neverovatne činjenice o indijskim železnicama: Kako vam zvuči vožnja duga 82 sata ili kašnjenje voza više od 20 sati?

15.04.2021

17:30

0

Autor: A. Gligorijević

Indijske železnice su osmi najveći poslodavac na svetu, sa preko 1,3 miliona zaposlenih radnika

Profimedia

Indijske železnice su nacionalno blago i jedna od najvećih transportnih i logističkih mreža na svetu.

Godišnje prevoze 8.224 milijarde putnika. To znači da vozove dnevno u ovoj zemlji koristi 22,5 miliona ljudi.

Indijske železnice su osmi najveći poslodavac na svetu, sa preko 1,3 miliona zaposlenih radnika.

Otkrivamo vam šta čini indijski železnički sistem toliko izuzetnim.

„New Delhi-Bhopal Shatabdi Express“ je najbrži voz u Indiji. Kreće se prosečnom brzinom od 91 km/č i dostiže najveću brzinu od 150 km/č na 195 km dugačkom delu Delhi-Agra. S druge strane, „Nilgiri Express“ sa prosečnom brzinom od 10 km/č prepoznaje se kao najsporiji voz u Indiji.

Profimedia

Chennai-Rameswaram ruta smatra se jednom od najopasnijih na svetu. Pruga predviđa, između ostalog, i prelaz preko mosta dugog 2,3 kilometra. Železnički most podignut je 1914. godine, a ispod njega prolaze brodovi. Kako su delovi pruge često poplavljeni, vozovi moraju da pređu na vrlo sporu vožnju. Nepripremljeni turisti često se izbezume od straha, ali na kraju ipak sve prođe bez problema.

Najstarija radna lokomotiva u Indiji je „Fairy Queen“, proizvedena 1855. godine. Ujedno je i najstarija parna lokomotiva koja funkcioniše i danas.

“Vivek Express”, koji saobraća između Dibrugarha i Kanijakumarija, vodi putnike direktno na avanturu dugačku 4.286 kilometara. To ga čini najdužom rutom u Indiji, a vožnja traje 82 sata i 30 minuta.

Profimedia

Pročitajte još:

Prigovori na kašnjenje vozova nisu ništa novo u ovoj šarolikoj zemlji. Čak i mnogobrojne razvijene evropske zemlje imaju problema s kašnjenjem vozova, ali u Indiji kao da žele da sruše sve rekorde. Na indijskim forumima postoje čitavi podforumi posvećeni kašnjenju vozova, gde korisnici postavljaju fotografije odloženih polazaka ili dolazaka. Nekad je u pitanju samo nekoliko sati, a nekad i po 23, piše punkufer.dnevnik.hr.

„Trivandrum-Nizamuddin Rajdhani Express“ prelazi 528 km između Vadodare i Kote za šest i po sati bez ijednog zaustavljanja. To je najduži „non-stop voz“ u Indiji.

Profimedia

„Maharajas Express“ je luksuzni indijski voz koji se ubraja u najskuplje u celoj Aziji. Tokom osam dana vožnje, ovim vozom možete obići najveće atrakcije u zemlji. Prepoznatljiv je po raskošnoj spoljašnjosti, a ovo luksuzno iskustvo košta između 800 i 2 500 dolara – dnevno.

Voz „Howrah-Amritsar“ na svom putovanju staje čak 115 puta. Prate ga „Delhi – Howrah Janata Express“ sa 109 stajanja i „Jammu Tawi – Sealdah Express“ sa 99 stanica.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Pročitajte još:

Komentari (0)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

Povezane vesti