Borin muzej na točkovima: Uvek postoji onaj jedan model o kome sanjam

29.01.2021

19:00 >> 19:41

0

Danas je ponosni vlasnik raskošne kolekcije starih automobila

Borin muzej na točkovima: Uvek postoji onaj jedan model o kome sanjam
Copyright Privatna arhiva

Bora Nastasić voli estetiku starih četvorotočkaša. I oduvek je voleo. Omiljena igračka bio mu je jedan autić, doduše pravi. Pošto je bio suviše mali za upravljanje vozilom, u očevom „fići“ mogao je samo da simulira vožnju.

– Nažalost, kada sam bio mali prave igračke bile su retkost. Morao sam da smišljam sebi igru. Mogu slobodno reći da je moja prva igračka bio pravi „fića“, koji je bio naš prvi porodični auto. Ja sam mnogo vremena provodio sedeći u njemu, oponašajući vozača.

U isto vreme maštajući o jednom posebnom modelu, bez krova.

– Oduvek sam želeo da vozim kabriolet i puno vremena sam provodio tražeći onaj koji odgovara mom budžetu. I pronašao sam ga. Sećam se da je bila noć. Zbog velikog uzbuđenja nisam obratio pažnju u kakvom je stanju bio. To sam shvatio tek sutradan, kada sam bolje pogledao svog prvog „ljubimca“. Svi su mi rekli da sam bacio novac i kupio krš. Tog momenta, iako nikada pre nisam ništa radio oko automobila, počeo sam da ga rasklapam i sređujem. Na kraju višemesečnog mukotrpnog rada i učenja, moja zamisao se ostvarila. Dobio sam prelep automobil – Triumph Herald iz 1968. godine.

Od tog momenta oldtajmeri su postali njegova strast.

Bora je danas ponosni vlasnik raskošne kolekcije starih automobila i predsednik udruženjaOldtajmer klub „Beograd“ koje okuplja na stotine ljubitelja starovremenskih vozila.

– Kroz restauraciju oldtajmera počelo je i moje druženje sa ostalim ljubiteljima oldtajmera. Zaključili smo da bi zarad još kvalitetnijeg druženja, međusobnog pomaganja i promocije, bilo dobro osnovati jedan ozbiljan oldtajmer klub u Beogradu. I to se dogodilo 2009. godine simboličnog datuma – 15. februara, na veliki crkveni praznik Sretenje.

Privatna arhiva

Toliko se poistovećuju sa svojim vremešnim ljubimcima da se u šali tako i zovu.

– U životu sam imao puno „kadilaka“, te su me mnogi u klubu zbog lakšeg prepoznavanja oslovljavali sa Bora Kadilak. Ali kada neki oldtajmer promeni vlasnika, sa vozilom odlazi i nadimak.

Kada bi znali da govore, kakve bi nam priče ispričali Borini oldtajmeri?

– Bio bi to jedan obiman avanturistički roman sa primesama drame, trilera, a najviše humora. Za svaki automobil, od kupovine, preko restauracije, do vožnje, vezano je mnogo dogodovština. Priča mnogih od njih mogla bi se svrstati u rubriku „Verovali ili ne“.

Privatna arhiva

Kroz Borinu garažu prošlo je preko 30 automobila i 18 motocikala. Više od polovine je sam restaurirao.

– Restauracija jednog oldtajmera je dugotrajan proces i iziskuje dosta znanja, a najviše strpljenja i istrajnosti. Do delova se u Srbiji dolazi jako teško. Prinuđeni smo da ih tražimo u inostranstvu, što sam proces restauracije dodatno otežava. Moram priznati da je nama vlasnicima i restauratorima umnogome pomogao ubrzani razvoj interneta. Danas jednim klikom možete naći šta vam treba. Naravno, ne treba izgubiti iz vida da su to stara vozila, pa je i ponuda delova mala. Nekada se desi da na kupovinu jednog dela čekate godinama.

Na pitanje šta trenutno vozi, nema jednostavnog odgovora.

– Trenutno imam više oldtajmera, a u zavisnosti od toga na koji skup idem i koji mi je u tom trenutku registrovan, taj i vozim. Ove godine sam najviše vozio Buick iz 1930 g. Model 40.

Privatna arhiva

Automobili Oldtajmer kluba „Beograd“ neretko su zvezde domaćih filmova, serija, spotova…

– Prava poslastica za gledaoce biće serija „Kralj Aleksandar“, čije se emitovanje očekuje ove godine, a u kojoj se pojavljuje dvadesetak predratnih vozila iz našeg oldtajmer kluba. Naši automobili ulepšali su kadrove i mnogih serija: „Šindleri“, „Državni službenik“, „Senke nad Balkanom“….

Privatna arhiva

I mada je od onih dečačkih snova s početka priče prošlo mnogo, Bora ne prestaje da mašta.

– Uvek postoji onaj jedan ili par modela o kojima sanjam. Nažalost, finansijske mogućnosti uvek odlučuju šta će se kupiti. Meni se ipak čini da će ono što želim ostati samo u domenu snova. Voleo bih Packard 1934 cabrio, De la Hay 1936 cabrio, Studz 1933, Cadilac V16 …

Pročitajte još:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike