Čudo neviđeno: Šta će se desiti s vašim telom ako svakog dana jedete jagode dok im traje sezona

09.06.2024

06:46

0

Autor: V. I.

Saznajte kako svakodnevna konzumacija jagoda može da utiče na vaše zdravlje

Čudo neviđeno: Šta će se desiti s vašim telom ako svakog dana jedete jagode dok im traje sezona
Copyright Profimedia

Retki su oni koji mogu da odole zrelim crvenim jagodama. Ispostavilo se da ove male crvene bobice, bogate hranljivim materijama i antioksidansima, nude mnogo više od odličnog ukusa. Redovna konzumacija jagoda može doneti brojne zdravstvene koristi. Evo kako vam jagode mogu pomoći, naravno, ako znate trik kako da ostanu sveže.

1. Smanjuju upalu

Jagode su bogate antioksidansima i vitaminom C, koji su prirodni antiinflamatorni agensi. Ovi sastojci pomažu u smanjenju hronične upale i povezanim zdravstvenim problemima. Studija iz 2021. godine pokazuje da antioksidansi u jagodama mogu pomoći u prevenciji i upravljanju stanjima povezanim sa upalom, kao što su kardiovaskularne bolesti i dijabetes.

"Antioksidansi u jagodama, kao što su vitamin C, flavonoidi i fenolne kiseline, povezani su sa poboljšanjem upale. Istraživanja pokazuju da konzumacija jagoda može povećati vaš ukupni antioksidativni status," kaže Britani Lubek, registrovana dijetetičarla za "EatingWell".

Freepik
 

 

2. Umanjuju rizik od srčanih oboljenja

Zahvaljujući visokim nivoima antocijanina, jagode mogu pomoći u zaštiti vašeg kardiovaskularnog sistema podržavajući zdrav krvni pritisak i nivo holesterola. Ove koristi za srce smanjuju kardiometaboličke faktore rizika, što može dovesti do hroničnih stanja poput bolesti srca.

"Svakodnevni unos jagoda može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Iako su rezultati nekih studija kontradiktorni, određena istraživanja pokazuju da konzumacija jagoda snižava lipide u krvi i sistolni krvni pritisak," kaže Lubekova.

3. Poboljšavaju zdravlje mozga

Polifenoli u jagodama deluju kao antioksidansi koji mogu pomoći u održavanju kognitivnih funkcija tokom starenja, poboljšanju zdravlja mozga i podršci mentalnoj oštrini.

"Dugoročna konzumacija jagoda povezana je sa sporijim stopama kognitivnog pada," napominje Lubekova.

4. Poboljšavaju varenje

Jagode, sa visokim sadržajem vlakana, mogu pomoći u održavanju zdravog varenja, sprečavanju zatvora i podršci korisnim bakterijama u crevima.

"Vlakna su ključna za zdravlje probave, metaboličko zdravlje, zdravlje srca i još mnogo toga. Dovoljan unos vlakana može čak smanjiti rizik od određenih vrsta raka," objašnjava Lubeck.

6. Regulišu nivo šećera u krvi

Studije pokazuju da jagode mogu pomoći u smanjenju insulinskog odgovora i poboljšanju insulinske rezistencije. Visok sadržaj vlakana usporava apsorpciju šećera, čineći jagode fantastičnim izborom za regulisanje nivoa šećera u krvi.

"Jagode imaju nizak glikemijski indeks, što znači da ne izazivaju brze skokove šećera u krvi," kaže Lubekova.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike