Galerija Doma omladine Beograda se pretvara u prodavnicu: Pronađite omiljene žvake, lizalice, novine i upaljače u "Kiosku" (FOTO)

21.06.2024

09:40

0

Kompulsivna kupovina kao umetnost

Galerija Doma omladine Beograda se pretvara u prodavnicu: Pronađite omiljene žvake, lizalice, novine i upaljače u "Kiosku"  (FOTO)
Lizalice u "Kiosku" Jelene Bogdanić - Copyright Promo/Jelena Bogdanić

Jelena Bogdanić predstavlja ciklus radova pod nazivom „Kiosk“ unutar Galerije Doma omladine Beograda preoblikujući ga u prodajno mesto, odnosno prodavnicu. Izložba "Kiosk", biće otvorena 25. juna u Galeriji Doma omladine Beograda i trajaće sve do 7. jula.

Promo/Jelena Bogdanić
 

 

Autorka na ovaj način tematizuje potrošačko društvo, dok „kiosk“ postaje mesto refleksije o konzumerističkom svetu u kojem živimo.

Šta se sve može pronaći u "kiosku"

Na policama „kioska“ možemo videti artikle koje umetnica najčešće kupuje, poput žvakaćih guma, filtera za cigarete, upaljača, novina i tramvajskih karata koji su napravljeni od jeftinih materijala kratkog veka trajanja.

Glatke površine artikala i njihove žarke boje privlače , čija kupovina nije nužna, već je najčešće kompulzivna i samim tim nepotrebna.

Promo/Jelena Bogdanić
 

 

 

Umetnica od izabranih predmeta stvara umetnička dela na taj način preispitujući odnos savremenog čoveka prema kupovini. Reciklirana plastika i lako dostupni materijali poput glinamola i papira osnovni su materijal od kojih kreira svoje radove.

Kulturu konzumerizma Jelena kritikuje odabirom motiva, dok izborom materijala radovima proširuje pridodato značenje.

Hipnoza sjajem plastičnih proizvoda

Na primer dnevne novine, simbol trenutnih događaja i informacija, dobivaju novu vrednost kroz upotrebu plastike u njihovoj izradi, čime se ironično i direktno ukazuje na kontrast između trajnosti materijala i prolaznosti vesti.

Potrošači u kiosku bivaju hipnotisani sjajem i količinom plastičnih proizvoda. Autorka posetioca izložbe stavlja u poziciju deteta koje se nalazi u poznatom, ali veštački kreiranom prostoru bez stvarne funkcije, poput plastične dečje kuhinje ili kućice za lutke.

Promo/Jelena Bogdanić
 

 

„Kiosk“ postoje prostor sa višestrukim značenjem koji nas, izmeštajući iz očekivane realnosti poput naučnog eksperimenta, nagoni na preispitivanje sopstvenih navika i granica.

Bonus video:

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike