Nema više varanja turističkih agencija: Uvodi se novi sistem bezbednosti, putnik će moći sve da proveri u bilo kom trenutku!

09.11.2023

11:23

0

Garancije putovanja biće izdavane iz sistema CIS a putnik će imati jedinstveni broj gde će moći da vidi da li je njegovo putovanje u redu

Nema više varanja turističkih agencija: Uvodi se novi sistem bezbednosti, putnik će moći sve da proveri u bilo kom trenutku!
Copyright Profimedia/Pixabay

Direktor Jute Aleksandar Seničić izjavio je da je uveden novi jedinstven sistem garancije i provere za sve turističke agencije CIS kako bi se izbegle situacije da putnici plate aranžmane, a ostanu bez putovanja ili novca.

- Garancije putovanja biće izdavane iz tog sistema, i putnik će imati jedinstveni broj gde će moći da vidi da li je njegovo putovanje u redu. Kada ne dobiju takav papir onda nisu ni zaštićeni - kaže Seničić.

Milan Lainović iz Jute kaže da je novi sistem garancije i provere agencija stupio već na snagu od 1. oktobra.

- Novi sistem, takozvani Centralni informacioni sistem ili CIS, obezbeđuje da svaki putnik bude u tom sistemu i u okviru tog sistema će svaka turistička agencija morati da mu izda garanciju posle uplate aranžmana. Tom garancijom svaki putnik će moći da zna da li je turistička agencija uplatila sredstva i da ista agencija garantuje za njegov novac koji je već uplatio – objašnjava Lainović.

Putnici će imati bezbednosni kod

Putnik će ovako uz svoj bezbedonosni kod moći bezbedno da putuje i ne razmišlja šta će biti sa njegovim novcem jer će lako uvek može da proveri da li je turistička agencija uradila sve što je potrebno.

- Novi CIS će takođe pokazati i gde su putnici otputovali. Dakle, u slučaju nekih nepredviđenih okolnosti i vanrednih situacija imaćemo broj telefona putnika, adrese, na koje je putovanje otišao, u kom hotelu je smešten i drugo. Postojaće potpuna evidencija neophodnih podataka. Takođe je bitno što će sve biti povezano sa Poreskom upravom koja će imati uvid u poslovanje svih turističkih agencija – napominje Lainović.

Pixabay
Ilustracija

Lainović napominje i da je ugovor o putovanju vrlo bitan kao jedini validan dokument kod turističke inspekcije, u sudu i pred drugim nadležnim organima. 

- Mora se voditi računa sa kim se putuje. Što se tiče agencija koje su u Juti putnici treba da znaju da su sa njima zaštićeni zato što kod nas postoje organi koji se bave zaštitom putnika, i u situacijama ako ne dobiju odgovarajući hotel i druge usluge. Naši putnici imaju pravo da se žale Juti, jer je Juta neko ko će praviti medijaciju između putnika i turističke agencije - naglasio je on.

Dodaje da su turističke agencije dužne da poštuju odluke tela u Juti koji se bave tim delom pošto je to po statutu udruženja. 

- Samim tim i agencija i putnici dolaze do poravnanja nekih stvari i to se automatski dešava bez prisustva nadležnih organa. Jer, kada turistička agencija uđe u kontrolu više nemate mogućnost da razgovarate sa agencijom i u tom slučaju inspekcija kažnjava ili ne kažnjava agenciju, dok putnik mora da ide zvaničnim putem, putem suda. U sklopu Jute su i advokati koji daju savete ne samo agencijama već i putnicima – kaže Lainović.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Blic

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike