Dve agencije prestale sa radom, putnici se za glavu hvataju: Postoji samo jedan način da spasite novac za letovanje ako propadne agencija

22.08.2023

20:13

0

Seničić navodi koji je jedini način da putnici, kada uplate aranžman, budu sigurni da će biti obeštećeni u slučaju zatvaranja agencije

Dve agencije prestale sa radom, putnici se za glavu hvataju: Postoji samo jedan način da spasite novac za letovanje ako propadne agencija
Copyright Profimedia ATA/Miloš Tešić

Turistička agencija "Guliver" iz Kraljeva, koja je prestala sa radom, nije jedina koja je putnike ostavila na cedilu, bez putovanja. Nedavno je i turistička agencija "City travel" iz Novog Sada isto zatvorena zbog finansijskih teškoća, te su aranžmani otkazani.

Putnici se pitaju kako da vrate svoj novac, odnosno ostvare planirano i plaćeno putovanje. Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA Aleksandar Seničić za 24sedam je naveo koji je jedini način da putnici, kada uplate neko putovanje, budu sigurni da ono neće zavisiti od toga da li je ta agencija u međuvremenu zatvorena ili ne.

- Ponavljamo s vremena na vreme koja je procedura i jedini način da se ljudi osiguraju. Kada uplatite aranžman kod neke agencije koja nije organizator putovanja već subagent, da biste sebe osigurali i skinuli brigu morate da dobijete račun koji garantuje uplatu, ugovor sa agencijom i garanciju putovanja. Putnici koji ovo imaju mogu kod organizatora putovanja da ostvare svoje pravo, čak i kada se agencija kod koje su uplatili aranžman, recimo, zatvori - navodi Seničić.

Informacija o organizatoru u ugovoru

On napominje da upravo tome i služi garancija putovanja, a ugovor koji putnik dobije trebalo bi da ima informaciju ko je organizator putovanja.

- Putnik, pre nego što plati aranžman, može da zatraži od agencije "crno na belo" da ima ugovor o subagenturi sa organizatorom. Ako im agencija to ne predoči, ne treba da uplate aranžman. Ne moraju putnici da se plaše malih agencija, ali treba da preduzmu sve korake kako bi bili sigurni da ta agencija posluje u skladu sa zakonom i da ima sva potrebna dokumenta - navodi Seničić za 24sedam.

Dodaje da čak i kada subagent nije organizatoru isplatio aranžman, putnici će biti obeštećeni, jer to nije deo njihove brige. Posao organizatora putovanja je da izvrši naplatu od subagenta sa kojim ima ugovor o posredovanju u prodaji aranžmana.

- Zato je ugovor bitan, jer taj ugovor izdaje, zapravo, organizator putovanja i on sadrži sve podatke o prodatim uslugama, u smislu pansiona, smeštaja, organizacije puta, specifikaciju troškova i garanciju putovanja. Tokom perioda korone 10 agencija je zatvorilo svoja vrata, ali su naše tri članice i svi naši putnici obeštećeni jer su imali ugovore i garanciju putovanja. Dešava se da manje agencije uzimaju novac od putnika na priznanicu, a da im nisu dale ugovor, a kad se desi da agencija bude zatvorena, putnici nemaju ni tu priznanicu. Naravno da u tim slučajevima ne mogu biti obeštećeni, jer organizator nema dokaz o tome koji je aranžman uplaćen - naglašava Seničić.

Milos Tesic/ATAImages
Aleksandar Seničić

Inače, Seničić je danas za 24sedam potvrdio da će određeni broj putnika agenije "Guliver" sigurno biti obeštećen, odnosno biće u mogućnosti da realizuje ugovoreno putovanje.

- Putnici koji imaju potpisan ugovor sa agencijom "Guliver", koja je subagent, i imaju svu neophodnu dokumentaciju, dakle priznanicu, ugovor i garanciju putovanja, moći će da realizuju putovanje jer će tu obavezu preuzeti na sebe agencije koje su organizatori tih putovanja. Mi u ovom trenutku ne znamo tačan broj takvih putnika, to se trenutno proverava, ali će oni moći da ostvare svoje pravo - navodi Seničić.

Kako je rekao, zasada je jedino poznato da je jedan račun ove agencije u blokadi, dok drugi nije, ali više detalja znaće se kada turistička inspekcija završi svoj deo posla.

 

Bonus video:

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike