Kako do kvalitetnog radnika i dalje najveći izazov kompanija

23.05.2024

10:50

0

Autor: R.B.

Velike muči kako da zadrže teško stečenog radnika a male kako da održe korak sa konkurencijom

Kako do kvalitetnog radnika i dalje najveći izazov kompanija
Copyright Profimedia

Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine su i dalje privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito izražen kod kompanija sa više od 300 zaposlenih, govore rezultati istraživanja portala za oglase za zapošljavanje Infostud.

Osim to najvećeg, u porastu su izazovi vezani za motivisanje zaposlenih i organizaciona pitanjima. Kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih, u fokusu je više praćenje trendova i benefita.

– Ako posmatramo pojedinačne industrije, najviše izazova sa zadržavanjem zaposlenih imaju firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika - čak 71%. Sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz industrije robe široke potrošnje (58%) i proizvodnja (55%). U auto-industriji imamo natprosečne vrednosti za organizacione izazove i izazove sa praćenjem trendova i benefita – navodi se u saopštenju.

U istraživanju „Puls srpske zajednice ljudskih resursa (HR)“, obuhvaćene su različite industrije kao što su proizvodnja, auto-industrija, prodaja, industrija robe široke potrošnje (FMCG), bankarstvo i osiguranje. Sprovedeno je tokom februara 2024. godine kako bi saznali sa kojim se izazovima susreću kompanije u Srbiji i kako na njih odgovaraju.

Kako je saopšteno iz Infostuda, fokus istraživanja bio je na ključnim izazovima privlačenja kandidata i zadržavanja zaposlenih, a takođe pruža informacije o najvećim izazovima sa kojima se kompanije van IT industrije suočavaju, kao i o strategijama privlačenja, zadržavanja i motivisanja zaposlenih.

Odlazak „na posao“ obavezan u manje od polovine kompanija

Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (rad na daljinu) i radu iz kancelarije. Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46% kompanija.

Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen – 47% je navelo da je dolazak na radno mesto obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.

Upotreba AI u HR još na bazičnom nivou

Zbog ekspanzije upotrebe veštačke inteligencije, ove godine proveravano koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje.
– Interesantno je da samo 7% njih koristi ove alate, najviše za potrebe strukturisanja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brejnstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova – navodi se u saopštenju.

– Ako uzmemo u obzir veličinu organizacije, obavezan rad iz kompanije je više zastupljen u manjim i srednjim, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada – navode iz Infostuda.

Kada se ovi trendovi posmatraju kroz određene industrije, vidimo da industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada.

Najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano dolazi iz logistike, prevoza robe i putnika (67%), proizvodnje (59%) i trgovine/prodaje (56%).

Nedostatak povratne informacije je tema na koju se kandidati godinama najviše žale, pa tako u opštem segmentu, 51% ispitanika je odgovorilo da pruža povratnu informaciju uvek i svima.
Preostali koji su rekli da se ne javljaju svima ili da se ne javljaju uopšte, kao razlog za to su još jednom navodili nedostatak vremena i neadekvatne prijave.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike