BG CAR SHOW 2024: Električne automobile zakočila infrastruktura (FOTO+VIDEO)
Na Sajmu automobila ove godine zapažena manja ponuda vozila „na struju“ iako su gotovo svi izlagači imali ponešto u ponudi
Samo dve godine nakon „namenskog“ „ECO sajma“ automobila u Beogradu, koji se bavio uglavnom e-mobilnošću i električnim vozilima, ove godine BG CAR SHOW je onakav na kakvog smo navikli – petrolski.
Iako su gotovo svi izlagači i prodavci automobila imali po nekoliko električnih automobila, to je bilo daleko od „električne“ atmosfere koju nameće savremena auto-industrija ali i njeni (ekološki) regulatori. Takvo je jednostavno raspoloženje domaćeg kupca, mada je „Automobil godine“ u Srbiji, u izboru specijalizovanih novinara, onaj električni.
A prevlađujuće raspoloženje tržišta, čak nije ni pitanje novca, jer i u onoj grupi kupaca koja sigurno nema platežnih problema nema mnogo onih koji žele da kupe nešto „na struju“, pokazuje potražnja, odnosno ponuda, i kod „Mercedesa“.
– Na ovogodišnjem sajmu smo predstavili 17 vozila iz svih pet bitnih grupa, od „Majbaha“, preko "G klase" i AMG vozila do onih iz najprodavanije kategorije. Među njima su i dva električna modela u SUV varijanti – napominje za 24sedam Milorad Ostojić, direktor prodaje i marketinga putničkog programa u „Star Importu“ (Emil Frej Grupa), koji je zastupnik „Mercedes-Benca“ u Srbiji.
Slično je i na drugom kraju tržišta, gde je „Crossroad Adria“ predstavila široku lepezu „Stelantisovih“ vozila počev od onih najpovoljnije cene, kao što su modeli „panda“ i „fijat 500“, do „Džipovog“ benzinca „avendžera“.
I tu se našao tek po koji model na baterije, mada u električni „fijat 600“ polažu velike nade.
„Auto godine“ - na struju, i iz Kine
Kao „Auto godine“ u Srbiji na Sajmu je proglašen električni model kineskog proizvođača sa stogodišnjim evropskim bekgraundom „MG Motor“ (SAIC Motor). Ovime je i u Srbiji potvrđena narastajuća prisutnost vodeće svetske autoindustrije, kada su vozila na struju u pitanju.
– Radi se o modelu „MG4“, potpuno električnom vozilu koje je prošle godine bio Automobil godine u Velikoj Britaniji. Prošle godine je za njega bilo interesovanja ali nije ga pratila i velika prodaja ali u poslednja da meseca beležimo jako veliki broj prodatih vozila. Ali, očekujemo da će naš tržišni adut da bude model „ZS“, SUV sa cenom od svega 16.990 evra – kaže za 24sedam Vuk Malović, direktor marketinga „MG Motors Srbija“.
– To je jedan potpuno novi model, u B SUV segmentu, koji je najbrže rastući deo tržišta. Od električnih imamo još i „avendžer“ i „fijat 500“ – kaže za 24sedam Igor Ševo, komercijalni direktor.
– Mi ćemo krenuti ove godine sa električnim automobilima. U julu mesecu će to biti sa „dačijom spring“, koji je vrlo interesantan i konkurentan auto, pogotovo što će biti i u „van“ verziji za gradsku dostavu. Od septembra ćemo krenuti sa vozilom koje je imalo premijeru sad u Ženevi – „reno 5“. Prema ogromnom interesovanju koje je privukao i kod nas, verujem da ćemo sa tim malim električni automobilom da krenemo u ekspanziju – najavljuje za 24sedam Milan Belin, izvršni direktor kompanije „Keos“, zastupnika ovog francuskog i rumunskog proizvođača.
Potrebno je više do samih subvencija
Razlog zašto na sajmu nema više električnih automobila je, rekli smo to, slabije interesovanje domaćeg kupca. A razlog za tako nešto u autoindustriji vide u, pre svega, još „tankoj“ infrastukturi za e-mobilnost u Srbiji i nedostatku šireg podsticaja za vlasnike automobila, pored novčanih subvencija za kupovinu vozila.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Igor Ševo iz „Crossroad Adria“ kaže da smo, kao tržište, još na pionirskim nogama.
– Ako gledamo statistiku, to je manje-više jedan odsto ukupnog tržišta, a ako gledamo malo dublje - svega tridesetak fizičkih lica je kupilo takav automobil prošle godine. Dugačak je put pred nama ali to je pravac kojim se kreće automobilska industrija i moramo biti spremni da uhvatimo priključak sa Evropom, gde je već 13%, 14 % tržišta potpuno električno – zaključuje Igor Ševo.
Da smo još malo tržište slaže se i Milan Belin iz „Keosa“.
– Negde oko 300 električnih vozila je registrovano prošle godine kod nas, i to je jako mali broj. Koliko znamo, potpisan je krajem prošle nedelje u Ministarstvu saobraćaja ugovor o postavljanju 160 dodatnih punjača za automobile na centralnim i magistralnim putevima i to će, uz novčane subvencije, pomoći da tržište ojača. Mi pokušavamo da dođemo do toga da država ili gradovi omoguće i neke nematerijalne subvencije, kao što su da se e-automobili voze žutom trakom, da imaju besplatne parkinge… što više tih elemenata da se privuku kupci tih ekoloških vozila – napominje Milan Belin.
BONUS VIDEO
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari