Kako izgleda gradnja deonice Pakovraće - Požega: Šta se sve gradi po Srbiji (VIDEO)

17.02.2023

06:35

0

Deonica Pakovraće - Požega je deo auto-puta E-763, a trebalo bi da se završi narednih meseci, najkasnije krajem 2023. godine

Kako izgleda gradnja deonice Pakovraće - Požega: Šta se sve gradi po Srbiji (VIDEO)
Deonica Požega - Preljina - Copyright RINA

Radovi na izgradnji deonice Pakovraće - Požega teku predviđenim tempom, i pored zimskih uslova, a ovaj deo auto-puta E-763 trebalo bi da se okonča narednih meseci, najkasnije krajem 2023.

Deonica se nalazi na trasi Koridora 11, prema granici Srbije sa Crnom Gorom, a procenjena vrednost radova je oko 450 miliona evra. Izvođač radova je kineska kompanija CRBC. JP "Putevi Srbije" objavili su najnoviji snimak radova na ovom delu puta, od Pakovraća do Požege:

Na ovom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski.

Ova deonica je ključna za povеzivanjе rеgiona i za jačanjе turističkih i privrеdnih kapacitеta.

Dužina dеonice od Prеljinе do Požеgе iznosi 30,9 kilomеtara i izuzеtno jе komplеksna.

Šta se sve gradi?

Pored ove značajne saobraćajnice, ove godine će biti završeno još sedam, a ukupno osam deonica u Srbiji. Jedna od njih je deonica koja spaja Novi Beograd i Surčin, a deo je auto-puta "Miloš Veliki". U toku su i radovi na brzoj saobraćajnici koja će povezivati Valjevo sa auto-putem "Miloš Veliki".

Takođe, završava se i izgradnja na beogradskoj obilaznici do Bubanj Potoka, zatim Moravski koridor do Kruševca, auto-put od Rume do Šapca, kao i deonica budućeg auto-puta ka Sarajevu od Sremske Rače do Kuzmina i prva deonica auto-puta od Niša ka Prištini, kod Merošine.

Deonica Novi Beograd - Surčin

Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin je specifična, između ostalog i po tome što, za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva, ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje.

Predsedništvo Srbije/Dimitrije Goll
 

Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put "Miloš Veliki" učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni sad moraju da putuju auto-putem Beograd - Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku. Gradska magistralna saobraćajnica je projektovana za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas u dužini od 7, 9 kilometara. Predviđene su po tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.

Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom "Čajna komjunikejšns konstrakšen kompani Ltd" za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina, vredan 70,5 miliona dolara, potpisan je u avgustu 2019, i tada je najavljeno da će ona biti završena do novembra 2021. Radovi na ovoj trasi trebalo je da počnu u martu 2020. godine, međutim, odloženi su zbog epidemije virusa korona. Radovi su počeli godinu dana kasnije, u martu 2021. godine, sa rokom izgradnje od 18 meseci. 

Obilaznica oko Beograda

Kompletiranje obilaznice konačno se privodi kraju. Radovi koji bi trebalo da trasiraju put od Batajnice do Bubanj Potoka su pri kraju, a tako će se ova saobraćajnica konačno spojiti sa Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.

Trenutno su u toku radovi na Sektoru 6, u dužini od 9,6 kilometara, koji bi trebalo da budu završeni do juna, pa će tada celokupni tranzit biti izmešten iz centra grada. Nakon toga ostaje još poslednji 31 kilometar od Bubanj Potoka do Pančeva, što će obuhvatiti i gradnju drumsko-železničkog mosta na Dunavu kod Vinče.

Moravski koridor do Kruševca

Kada je reč o Moravskom koridoru, to jest auto-putu od Pojata do Preljine koji će spojiti koridore 10 i 11, završetak Sektora 1 Pojate - Kruševac od 27,4  kilometara se očekuje tokom 2023. godine. Ova saobraćajnica će povezati sva veća naselja centralne Srbije između Pojata i Čačka - Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak, gde živi oko pola miliona stanovnika.

Tanjug/Tara Radovanović
 

Dužina Moravskog koridora je 112,37 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.

Radovi su počeli krajem 2019. godine,  a izvodi ih tursko-američki konzorcijum "Behtel Enka". Vrednost projekta je 745 miliona evra. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.

Auto-put od Rume do Šapca

Prema najavama nadležnih, do jeseni bi trebalo da bude završena i deonica auto-puta između Rume i Šapca, sa mostom preko Save. U Ministratsvu građevinarstva za Euronews Srbija su rekli da se puštanje u saobraćaj auto-puta Ruma - Šabac očekuje u septembru 2023. godine.

Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 kilometara, od čega je auto-put Ruma - Šabac dužine 22,08 kilometara, a dužina deonice Šabac - Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice, iznosi 55 kilometara.

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma - Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac - Loznica zaključen je sa azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt", a ugovorena cena radova je 467,5 miliona evra.

Sremska Rača - Kuzmin

Do kraja 2023. trebalo bi da se okonča i izgradnja deonice auto-puta Sremska Rača - Kuzmin u dužini do 19 kilometara, sa mostom na Savi sa četiri trake, koji će zameniti stari most. To će biti deo auto-puta ka Sarajevu i veza sa auto-putem Beograd - Šid.

U Republici Srpskoj je inače počela izgradnja deonice od Rače prema Bijeljini. U Bijeljini je u septembru 2022. počela izgradnja prve deonice auto-puta koji bi trebalo ovaj grad u Republici Srpskoj da poveže sa Srbijom, a koja je deo budućeg auto-puta Beograd - Sarajevo.

Niš - Merdare do Merošine

U Ministarstvu građevinarstva najavljuju da će polovinom 2023. godine biti završena i izgradnja prve deonice auto-puta Niš - Merdare, odnosno petlja Merošina - Merošina 1, u dužini od 5,5 kilometara. Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 kilometra počela je pre tačno godinu dana.

Procenjena vrednost radova je 225 miliona evra, od čega je 185 miliona obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), 40 miliona evra je pomoć EU, a 30 miliona je obezbeđeno iz budžeta Srbije.

Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. godina. Na čitavom delu auto-puta dugog skoro 77 kilometara do administrativnog prelaza Merdare planirano je 85 mostova i 18 kilometara tunela. To je deo budućeg auto-puta Niš - Priština - Drač dužine 383 kolimetara koji će povezati Srbiju sa najvećom lukom u Albaniji i predstavljaće vezu Koridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje - Priština) i Rutom 2b (Sarajevo - Podgorica - Valona). 

Brza saobraćajnica do Valjeva

Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Iverak - Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati sa auto-putem "Miloš Veliki", počeli su polovinom 2019. godine, a tada je najavljeno da će se, kada se završe, od Beograda do Valjeva putovati 35 minuta. Nadležni kažu da se već krajem ove godine očekuje puštanje u saobraćaj ove deonice.

Ukupna dužina saobraćajnice je 18,3 kilometara, a radovi, koje u skladu sa državnim sporazumom Srbije i Kine izvodi kompanija "Čajna Šandong", vredni su 158 miliona evra. Brza saobraćajnica projektovana je za brzinu do 100 kilometara na sat.

Na trasi će se nalaziti 25 objekata, jedna petlja, ukupno 19 mostova, od čega su dva najduža ukupne dužine 1,5 kilometar. Brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac deo je državnog puta Loznica - Valjevo - Lazarevac i predstavlja poprečnu vezu u putnoj mreži Srbije i povezaće delove Republike Srpske, odnosno Bosne i Hercegovine sa auto-putem "Miloš Veliki" i Koridorom 10.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike