Ovako izgleda izgradnja najzahtevnijih tunela u Srbiji, "Munjino brdo" i "Laz" prokopani dopola, a biće završeni do kraja godine (FOTO)

22.02.2022

19:05

0

Nakon duže od pola veka čekanja, saobraćajna infrastruktura Srbije konačno se menja iz korena, i to po standardima Zapadne Evrope

Ovako izgleda izgradnja najzahtevnijih tunela u Srbiji, "Munjino brdo" i "Laz" prokopani dopola, a biće završeni do kraja godine (FOTO)
Tunel Laz - Copyright RINA

Višedecenijski san mnogih vozača ostvaren je otvaranjem deonice auto-puta od Preljine do Pakovraća, ali gradnja se nastavlja dalje. Punom parom izvode se radovi na trasi do Požege, koja važi za najzahtevniju, jer se grade dva tunela kroz planinu Jelicu u dužini od preko dva i po kilometra.

- Tokom gradnje deonice do Pakovraća nijednog momenta se nije stajalo ni na ovoj trasi. Tunel "Laz" biće dugačak 2.850, a "Munjino brdo" 2.780 metara, i to su najzahtevniji građevinski poduhvati s kojima se radnici suočavaju. Teren na kom se izvode radovi je izuzuzetno nepovoljan, ali se ne odustaje - izjavio je za RINU Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Desna cev na tunelu "Munjino brdo" do sada je iskopana u dužini od 1.143 metra, a leva 1.026 metara, što znači da je završeno 40 odsto radova. U tunelu "Laz" radovi napreduju takođe predviđenom dinamikom, desna cev je iskopana u dužini od 1.472 metra, a leva 1.515, što tunel čini završenim 56,8 odsto.

- Na ovoj deonici radi se u dve smene, po deset sati. Angažovno je 160 ljudi, a ne staje se ni po lošim vremenskim uslovima. Ukoliko bude bilo potrebno, radovi će biti dodatno intenzivirani. Čini se sve kako bi oba tunela bila završena do kraja ove godine. To više nisu samo puka obećanja, kao što su radili neki od naših političkih prethodnika. Građani sada jasno mogu da vide rezulatate, ali i da osete njihove benefite - kaže Momirović.

 

On je još jednom istakao da se nakon duže od pola veka čekanja sada saobraćajna infrastruktura Srbije konačno menja iz korena, i to po standardima Zapadne Evrope.

- Ova zemlja više nikada neće biti ista. Auto-put je bio planiran od Beograda do Čačka, tako da je on praktično već prevazišao sam sebe. Prošli smo Čačak i otvorili potpuno novu perspektivu u svakom smislu. I tu nije kraj. Počeli su radovi na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, uskoro počinju na obilaznici oko Užica, a radi se projektna dokumentacija za izgradnju obilaznice oko Požege - rekao je Momirović, i osvrnuo se na pojedine prozivke povodom toga koliko dugo je kasnilo otvaranje deonice od Preljine do Pakovraća.

- Zbog finaliziranja radova i svih bezbednosnih provera, deonica je otvorena mesec dana kasnije, što je za toliko veliki i bitan projekat neznatno. Nek se zapitaju oni koji su na krilima Čačana došli na vlast koliko su zapravo zakasnili kad tokom svog mandata nisu izgradili nijedan metar auto-puta - zaključio je Momirović.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: RINA

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike