„Folksvagen“ pravi svoju fabriku baterija: Nemci ozbiljno ulažu u e-mobilnost

08.07.2022

10:05

0

Autor: G.M.Š.

Nemačka automobilska grupacija „Folksvagen“ (VW) počela je radove na svojoj prvoj fabrici baterija za električne automobile

„Folksvagen“ pravi svoju fabriku baterija: Nemci ozbiljno ulažu u e-mobilnost
Ilustracija - Copyright Pixabay

Vodeći evropski i drugi globalni proizvođač automobila, nemačka grupacija „Folksvagen“ će zaposliti 20.000 ljudi u svojoj novoj kompaniji za proizvodnju baterija „PauerKo“ (PowerCo).

Gradnja prve fabrike započeta je u Nemačkoj, u Salcgiteru, a pogoni će biti napravljeni pored Evrope i u Severnoj Americi koja, javlja agencija DPA.

„PauerKo“ će početi da proizvodi baterije 2025. godina a do 2030. bi trebalo da generiše više od 20 milijardi evra u godišnjoj prodaji, naveli su iz kompanije povodom zvaničnog početka građevinskih radova kojem je prisustvovao i kancelar Olaf Šolc.

Nije im prva

„Folksvagen“ već praktično proizvodi baterije, jer je krajem prošle godine švedska kompanija „Nortvolt“ proizvela svoju prvu ćeliju litijum-jonske baterije i postala prvi proizvođač na Starom kontinentu koji konkuriše svetskim kompanijama.

U „Nortvoltu“ VW ima 20 odsto udela, a firma je sklopila ugovore vredne više od 30 milijardi dolara i sa drugim velikim proizvođačima, „BMW-om“, „Volvoom“ (kineski „Džili“) i „Polestarom“.

Na evropskom tržištu baterija za vozila ubrzo će biti velika gužva jer i azijske grupe sve više ciljaju to tržište. Očekuje se da će „LG“ i „CATL“ ove godine otvoriti fabrike baterija u Poljskoj i Nemačkoj, dok će „SK“ proširiti svoju fabriku u Mađarskoj.

„Nortvolt“ takođe planira da izgradi još dve gigafabrike u Evropi, uključujući jednu u Nemačkoj a već gradi gigafabriku s kompanijom „Volvo“.

Trenutno samo dve velike fabrike baterija rade u Evropi, pokazuju podaci kompanije „Benčmark mineral intelidžens“, i to fabrika u Vroclavu, u Poljskoj, koju vodi korejski „LG“, i druga u vlasništvu korejskog „Samsunga“ u blizini Budimpešte u Mađarskoj.

Sipaju milijarde u struju

„Folksvagen“ je odredio da 110 milijardi dolara uloži u električna vozila i baterije do 2030. godine. Ulaganja „VW“ i mnogih konkurenata, usmerena su na poboljšanje raspona i performansi baterija. A s efikasnijim baterijama snižava se i njihova cena, koja čini veliki deo cene celog vozila.

Uz ulaganja „Dajmlera“ i „BMW-a“ Nemci planiraju da potroše ukupno 185 milijardi dolara do 2030, dok Amerikanci iz „GM“ i „Forda“ planiraju 60 milijardi dolara do 2025. godine.

Kineski proizvođači automobila, predvođeni lokalnim partnerom „VW-a“ i „GM-a“  „SAIC Motorom“, najavili su više od 100 milijardi dolara ulaganja tokom sledeće decenije.

Japanci znatno zaostaju, pa su „Honda“, „Tojota“ i „Nisan“ do sada objavili plan ulaganja u električne automobile i baterije u ukupnom iznosi od 40 milijardi dolara. Delom i zbog toga što najveća firma neelektričnih vozila, „Tojota“, razvija hidrogensku tehnologiju umesto klasične „električne“.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike