Nazad u kancelariju: Skoro devet od 10 zaposlenih kaže - "ne, hvala"!

22.05.2022

05:33

0

Istraživanja pokazuju da samo 14 odsto smatra kancelariju svojim glavnim radnim mestom

Nazad u kancelariju: Skoro devet od 10 zaposlenih kaže - "ne, hvala"!
Najmoćniji znaci horoskopa - Copyright Pixabay

Više od 85 odsto finansijskih radnika u Ujedinjenom Kraljevstvu više ne vidi kancelariju kao svoje glavno mesto rada, naglašavajući izazov sa kojim se industrija suočava ako pokuša da ubedi bankare da se vrate normama koje su važile pre pandemije.

Potreba za novom paradigmom je jasna iz ankete koja je obuhvatila više od 500 finansijskih rukovodilaca iz cele Velike Britanije koju je naručio Blumberg njuz prošlog meseca. Samo 14 odsto sada smatra kancelariju svojim glavnim radnim mestom u poređenju sa 42 odsto zaposlenih koji su za kuću i 44 odsto za hibridni aranžman.

Borba protiv egzodusa

Pojava rada od kuće je izazov sa kojim se bore sve kancelarijske industrije ali predstavlja poseban problem kada je reč o finansijama, pogotovo u kritičnim oblastima, a naročito u trgovini gde je neophodno da kancelarija uvek bude puna. Ovo znači da je dosta firmi, uključujući Goldman saks i JP Morgan krenulo da od osoblja traži povratak u kancelariju kako pandemija popušta, piše Blumberg.

- Postoji širok konsenzus da se ljudi vrate na tri ili četiri dana nedeljno rada u kancelariji. Ima dosta pozicija u Sitiju gde hibridni model jednostavno ne funkcioniše - izjavio je gradonačelnik Londona Vinsent Kiveni, koji je ambasador finansijskog sektora Ujedinjenog Kraljevstva.

Čak ni taj kompromis možda neće zadovoljiti većinu radnika. Oni koji kombinuju kancelariju i rad od kuće više naginju ka radu od kuće. Tek petina ispitanika bi volela da provodi tri ili više dana u kancelariji. Dva dana u kancelariji ili manje je najčešći model.

Naći način da se prebrodi taj jaz između potreba kancelarije i radnika biće od vitalnog značaja kada je reč o zadržavanju talenata. Banke su već provele poslednjih nekoliko godina mučeći se da zaustave egzodus svojih radnika koji odlaze u tehonološke kompanije, kripto ili jednostavno na plažu...

Razne taktike privlačenja ljudi

Među onima koji planiraju da napuste industriju, većina tvrdi da odlazi zbog kvaliteta života, pokazuje anketa YouGov-a. Pokušaji da se na silu izvede povratak u kancelariju mogli bi da imaju opasan suprotni efekat, pogotovo na današnjem, vrlo tesnom, tržištu rada.

Do sada su finansijske firme reagovale na razne načine. Neke su zaposlenima ponudile već poznato rešenje - čist novac. Bonusi su u 2021. skočili a veliki broj investicionih banaka je podelio povišice juniorima širom firme kako bi ih privoleli da ostanu.

Pexels
Svi bi da i dalje rade od kuće

Trgovinski centri i kancelarijske zgrade obnovljene su u pokušaju da se usvoje nove poslovne metode, a Siti grup planira da potroši još 100 miliona funti (124 miliona dolara) za potpunu obnovu svoje poslovne kule od 42 sprata u Kanari varf distriktu Londona.

Goldman saks, banka čija je nepromenljiva kultura deo Volstrit folklora, povećala je broj dana odmora za juniore, a partneri i i menadžment direktori mogu da uzmu neograničen godišnji odmor.

A hibridni model rada, ma koliko nepopularan, sada je stalni deo finansijskih institucija. Izvršni direktor JP Morgan-a, Džejmi Dimon, možda je bio jedan od najglasnijih zagovornika povratka u kancelariju, ali je ipak u svom mesečnom pismu deoničarima od prošlog meseca prognozirao da će 40 odsto od 270.000 zaposlenih raditi po hibridnom modelu.

Najčešće tri dana u ofisu

Neke manje firme su otišle i korak dalje, kao na primer digitalni kreditor Atom banka, koja se prebacuje na radnu nedelju od četiri dana. Za sada, Atom je jedini u tom pogledu, ali nekoliko firmi je do sada imalo uspeha i sa povratkom u kancelariju na punih pet dana. Umesto toga, najčešći pristup je – ako sudimo po količini saobraćaja u Sitiju – da radnici u kancelariju dolaze utorkom, sredom i četvrtkom.

Profimedia
Težak povratak u firmu...

Ovo je nelagodno primirje na terenu koji se menja. Gradonačelnik Kiveni očekuje da će se stvari iskristalisati u naredne dve do tri godine kako stavovi poslodavaca i zaposlenih evoluiraju.

Ono što je jasno je da će, bez obzira da li se to šefovima dopada ili ne, hibridni model ostati.

- Svi će morati da se bave radom na daljinu u nekoj meri. Raditi dok postoji izazov je ključ svega - kaže Kler Tunli, izvršni direktor u Fajnenšel servisis skils komišnu, koji se fokusira na razvoj metodologije i talenata sektora.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike