Par saveta: U periodu krize finansijski direktor treba da obrati pažnju na sledeće stavke

07.05.2022

10:37

0

Nepredvidljivost i težina procene u ovakvom stanju stvari vrše ogroman pritisak na finansijskog direktora bilo koje organizacije

Par saveta: U periodu krize finansijski direktor treba da obrati pažnju na sledeće stavke
Najambiciozniji znak Zodijaka - Copyright Pixabay/mohamed_hassan

Čak i u najboljim, najstabilnijim vremenima, posao predviđanja i odgovaranja na potražnju je, u najboljem slučaju, težak. A ovo nisu najstabilnija vremena, navodi se u tekstu na sajtu Udruženja finansijskih direktora Srbije.

Gledano prema svim parametrima, nestabilnija ekonomska situacija prethodnih 30 godina globalno nije viđena od ove sa kojom se sada suočavamo. Pandemija još uvek traje, inflacija raste, recesija se nazire, globalni lanac snabdevanja je van ravnoteže i pogoršava se, nedostatak radne snage i dalje postoji, a u Evropi bukti rat, koji preti da se prelije.

Nepredvidljivost i težina procene u ovakvom stanju stvari vrše ogroman pritisak na finansijskog direktora bilo koje organizacije. Način na koji finansijski direktor reaguje može značiti razliku između biznisa koji napreduje ili zaostajanja - razočaranih klijenata i investitora. Glavni prioriteti za finansijske direktore u ovoj klimi su prilagodljivost, upotreba napredne analitike, saradnja i odgovorno donošenje odluka.

Potražnju je neophodno neprekidno preispitivati.

Prognoze potražnje koje se razlikuju od stvarnih rezultata predstavljaju izazov za svaku kompaniju. To je posebno tačno sada jer se signali potražnje stalno i iznova menjaju. Finansijski direktori moraju stalno da preispituju očekivanu potražnju, ponekad po danu i nedelji. A to nije lak posao. Finansijski direktori kao da traže od svoje posade da plovi preko uzburkanog okeana bez mape. Šefovi finansijskih departmana moraju staviti fokus na pouzdano predviđanje potražnje. Šta je rešenje? Pa, tehnologija može biti od velike pomoći. Da li je finansijska grupa vaše kompanije počela da koristi digitalne alate kao što su prediktivna/predviđajuća analitika i aplikacije za vizuelizaciju poslovanja? Ovi alati poboljšavaju razumevanje menadžmenta o pokretačima poslovanja i njihovim uticajima.

Potražnju je neophodno neprekidno preispitivati.

Profimedia
 

Prognoze potražnje koje se razlikuju od stvarnih rezultata predstavljaju izazov za svaku kompaniju. To je posebno tačno sada jer se signali potražnje stalno i iznova menjaju. Finansijski direktori moraju stalno da preispituju očekivanu potražnju, ponekad po danu i nedelji. A to nije lak posao. Finansijski direktori kao traže od svoje posade da plovi preko uzburkanog okeana bez mape. Šefovi finansijskih departmana moraju staviti fokus na pouzdano predviđanje potražnje. Šta je rešenje? Pa, tehnologija može biti od velike pomoći. Da li je finansijska grupa vaše kompanije počela da koristi digitalne alate kao što su prediktivna/predviđajuća analitika i aplikacije za vizuelizaciju poslovanja? Ovi alati poboljšavaju razumevanje menadžmenta o pokretačima poslovanja i njihovim uticajima.

Dvosmerna saradnja je ključ.

S druge strane, finansijski direktori moraju biti pravi partneri generalnom direktoru i ostatku izvršnog menadžerskog tima. Efikasne organizacije neguju kulturu koja podstiče razgovore između viših lidera. Kako se odvijaju vaši sastanci? Da li menadžerski tim ima dozvolu i uputstva da s poštovanjem izaziva jedni druge i izvršni tim?

Zahtevajte "nefiltrirane" informacije.

Na kraju krajeva, finansijski direktori treba da preporuče gde da se potroši i, što je jednako važno, gde da se uštedi. Kada procesuiraju nefiltrirane povratne informacije, dobijene od ključnih lidera iz više sektora, oni su mnogo efikasniji u kretanju kompanije ka njenoj strateškoj viziji. Što je još važnije, njihovo vođenje će uzeti u obzir promenljive uslove na tržištu.

Savremeni finansijski direktor treba da bude zasnovan na svim operativnim i performativnim elementima kompanije. Sa tom podrškom, oni su mnogo bolje pozicionirani da identifikuju mogućnosti i sprovode planove za stvaranje vrednosti.

Finansijski direktori mogu imati veći uticaj tokom ovog vremena, ali će biti potrebno da ostanu fokusirani na neke ili sve od gore navedenih prioriteta

 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Blic

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike