Banke "pecaju" mlade bogataše: Kako se dovijaju i na šta su spremne da bi privukle nove klijente
Dobri stari ultra bogataši više nisu dovoljni pa je UBS Group AG u potrazi za mladim klijentima koji još uvek stiču svoje bogatstvo

Pogodba po kojoj je najveća švajcarska banka za 1,4 milijarde dolara kupila američkog robo-savetnika "Wealthfront" pokazuje kako su starije institucije, koje se tradicionalno bave dobrostojećom elitom, prepoznale važnost u tome da privuku mlađu klijentelu, čija se vizija bankarstva drastično razlikuje od one njihovih starijih kolega.
Investitori milenijalci i pripadnici generacije Z žele brz digitalni savet i platformu pomoću koje će moći da lako prilagode svoj portfolio. Što se tiče upravljanja novčanim sredstvima, oni često algoritimima veruju više nego ljudima, a zainteresovani su za sve, od akcija, preko kripto valuta, do trgovanja opcijama.
Više veruju robotima
Robo-savetnici, koji pružaju usluge prilagođene njihovim potrebama, su dobili na popularnosti i zaradili 785 milijardi dolara do kraja 2020. godine prema podacima Backend Benchmarking-a. Wealthfront and Betterment je bila jedna od prvih platformi, međutim, sada igrači kao što su Vanguard Personal Adviser Services i Edelman Financial Engines čine veći udeo u investicijama.
UBS se, u međuvremenu, trudio da se probije u ovaj segment tržišta, rekao je Ben Džonson, globalni direktor istraživanja pasivnih strategija u Morningstaru.
Pročitajte još:
- Tako preskaču ono što je istorijski bio jaz među njihovom klijentelom. UBS je težio da se brine o pojedincima sa visokim neto vrednostima. Ovako se približavaju masama na smislen način sa platformom i tehnologijom koja je očigledno zadovoljila potrebe desetina hiljada klijenata - kaže Džonson, prenosi Blumberg.
Digitalniji i jeftiniji...
Wealthfront je postao popularniji od 2008. zahvaljujući niskim troškovima i automatizovanim upravljanjem investicijama, i pomoći će UBS-u da pod upravljanje doda više od 27 milijardi dolara imovine i 470.000 klijenata u SAD. Švajcarska banka je upravljala sa 1,7 biliona dolara bogatstva u Americi od trećeg kvartala, što je 21 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.

- Savetodavni svet postaje digitalniji i jeftiniji, a to je ono što kupuju mladi ljudi. To je predznak kuda ceo savetodavni svet ide - rekao je Erik Balčunas, analitičar Bloomberg Intelligence-a.
Wealthfront zahteva minimalni depozit od samo 500 dolara da bi se otvorio investicioni račun, ali UBS cilja na one koji imaju nešto više novca, oko 250.000 do dva miliona dolara, smatra glavni izvršni direktor Ralf Hamers. Banka još uvek nije smisleno iskoristila ovaj još uvek bogat, ali ne i ultra bogat deo tržišta.
Najveći transfer bogatstva
- Takođe, moguće je i da postoji osećaj FOMO-a, ili "straha od propuštanja“, koji obuzima UBS - rekao je Majk Bejli, direktor istraživanja u FBB Capital Partners.
Konkurenti kao što su Morgan Stanley i Charles Schwab već su postali glavni igrači među ovom klijentelom.
Ova akvizicija pomaže UBS-u da se stavi u bolju poziciju da prikupi buduće bogatstvo mlađih investitora, posebno imajući u vidu da se očekuje da će predaja imovine od bejbi bumera njihovoj deci biti jedan od najvećih transfera bogatstva svih vremena.
- Ako dobijete mlađeg investitora koji koristi vašu platformu, to je klijent za narednih 50 godina. Ovo je njihov način da uđu na to tržište - istakao je Balčunas.
BONUS VIDEO:
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari