Kako se Google meša u izbore u Americi? Pažljivim praćenjem rada pretraživača otkriveni izenađujući detalji

27.05.2023

21:14

0

Psiholog doktor Robert Epstajn, demokrata iz Kalifornije sa doktoratom na Harvardu, ustanovio je da Google usmerava korisnike interneta ka liberalima

Kako se Google meša u izbore u Americi? Pažljivim praćenjem rada pretraživača otkriveni izenađujući detalji
Copyright AP/Profimedia

Dok je fokus bio na cenzuri Twitter-a i Facebook-a i njihovoj okrenutosti liberalima, veliki krivac među tehnološkim kompanijama, Google, provukao se neopaženo.

Na to je upozorio istraživački psiholog doktor Robert Epstajna, demokrata iz Kalifornije sa doktoratom na Harvardu, koji je celu deceniju pratio Google manipulaciju vestima, rezultate pretrage i predloge koje nudi Youtube.

Njegovo najnovije istraživanje pokazuje da Google ima moć da promeni mišljenje i usmeri izbore u skladu sa svojim liberalnim korporativnim pogledom na svet.

Uprkos redovnom negodovanju i uveravanju u nevinost pred Kongresom, multinacionalni tehnološki gigant vredan bilion dolara koristi svoj virtuelni monopol među pretraživačima kako bi podsticao liberalne poglede, gušio konzervativce i manipulisao umovima dece, piše Epstajn.

Prikupljanje 6 miliona glasova

O cenzuri priče o laptopu Hantera Bajdena na Twitteru i Facebook-u dosta se pisalo, a Epstajn je utvrdio da je Google „zaradio" čak 6 miliona glasova Džozefu Bajdenu manipulišući onim što su Amerikanci čitali i videli na Enternetu.

AP Photo/Jacquelyn Martin, Pool
 

To je uticaj na izbore 2020, tvrdi Epstein (69), objašnjavajući da je pretraživač koristio pristrasne algoritme koji su iskrivljavali rezultate pretrage u pravcu pozitivnih informacija za Bajdena i negativnih za Trampa, kao i poruke „Get Out The Vote" na Google početnoj stranici usmerene prvenstveno na glasače demokrata.

Preliminarni rezultati Epstajnovog novog projekta, koji prate kako Google masivna psihološka operacija cilja na decu preko Youtube-ovih drugih proizvoda, pokazuju da je liberalna pristrasnost još rasprostranjenija.

Na primer, otkrio je da su Youtube predlozi „Up Next“ odraslima za sledeći video koji treba da pogledaju bili liberalno pristrasni u 76 odsto slučajeva.

Što se tiče dece i tinejdžera, početni podaci iz poslednja tri meseca pokazuju da je procenat predloženih video-snimaka na Youtube koji dolaze iz liberalnih izvora 96 odsto.

- Toliko su agresivni prema našoj deci. Zato što misle da su bogovi i da ih niko nikada nije uzeo kao svoj projekat - rekao je on ove sedmice.

Nije procenjivao sadržaj predloženih video-snimaka, već je koristio prosečnu ocenu tri nestranačke organizacije koje mere pristrasnost medija da bi izvorima video-snimaka dodelili liberalne, konzervativne ili centrističke oznake.

U divljini sajber prostora samo 38 odsto video izvora je liberalno. Ostali su konzervativni ili centristički. Ali Youtube usmerava svoj sadržaj u korist gledišta manjine.

Profimedia
 

Problem za prosečnog korisnika interneta koji pokušava da se zaštiti od manipulacije jeste to što ne može da uhvati Google na delu jer su njegovi rezultati pretrage ili Youtube predlozi „efemerni“, što znači da nestaju kada kliknete na jednan od predloženih linikova, što je, kako Epstajn ističe, savršen zločin.

„Terenski agenti"

Ali Epstajn je razvio način da „uhvati" te efemerne podatke efektivnim „gledanjem preko ramena“ stvarnih korisnika, koje on naziva „terenskim agentima".

Sada ima 7.566 registrovanih glasača u svih 50 država, koji su mu dali dozvolu da prati i snima svaku njihovu interakciju na Google

Nedavno se grupi priključilo 1.600 dece, uzrasta od 5 do 17 godina, i ima velike planove da proširi svoj panel na više od 25.000 terenskih agenata svih uzrasta i političkih opredeljenja.

Epstajn kaže da je najbolji način da zaustavi Google da otkrije šta on radi, pa je napravio javnu kontrolnu tablu za koju se nada da će biti objavljena kasnije ove godine, dovoljno pre izbora 2024.

Ona će sadržati praćenje pristrasnosti uživo na Google, Youtbe, Facebook i Bing, koristeći podatke u realnom vremenu njegovih agenata na terenu širom zemlje.

Pixabay
 

Takođe će pokazati koliko bi procenjenih glasova bilo pomereno na osnovu nivoa pristrasnosti.

Umereni republikanci su najpodložniji promeni mišljenja, kaže on.

Pre izbora 2020. izvršni direktor Google Sundar Pichaj obećao je Kongresu: „Google ne menja nijedan proizvod, uključujući pretragu, da bi promovisao određeno političko gledište. To nećemo učiniti za predstojeće predsedničke izbore 2020".

Ali reklo bi se da to nije račno, naročito zbog toga što je Google  javno poznat po svojoj okrenutorsti liberalima, što se može videti u političkim donacijama zaposlenih u Google, Youtube i drugim filijalama matične kompanije Alfabet koja je 94 odsto novca sala demokratama 2016.

Najveći donator Hilari Klinton bio je Google /Alfabet.

Google-ov šef, koji je na poziciji skoro dve decenije, čovek sa bogatstvom vrednim 25 milijardi dolara, Erik Šmit, igrao je ključnu ulogu u kampanji Hilari, pokazuju mejlovi koje je objavio Vikiliks.

Takođe je bio tehnološki savetnik Baraka Obame za kampanju 2012. Obamin direktor za analitiku, Elan Krigel, rekao je da je tom tehničkom timu pripisao oko polovine Obamine prednosti od četiri odsto 2012, što je skoro 2,5 miliona glasova.

AP Photo/Evan Vucci
 

Procureli video sa sastanka izvršnog direktora Google  posle izbora 2016. daje uvid u izrazito pristrasan način razmišljanja suosnivača Larija Pejdža i Sergeja Brina, izvršnog direktora Sundara Pičaja i drugih šefova koji žale zbog Trampove pobede i obećavaju da će sledeći put biti bolji.

Sukob vrednosti

Brin naziva Trampove pristalice „ekstremistima“ i kaže da je ishod izbora „u sukobu sa mnogim Google  vrednostima“.

Pičaj kaže da su „ulaganja u mašinsko učenje i veštačku inteligenciju“ „velika prilika“ da se pozabave onim što drugi zaposleni opisuje kao „dezinformacije“ koje dele „glasači sa niskim stepenom informisanosti“.

Finansijski direktor Rut Porat obećava da će Google  „koristiti veliku snagu i resurse i doseg koji ima da nastavi da unapređuje zaista važne vrednosti“.

Profimedia
 

Mejlovi koji su procurili nakon izbora 2016. takođe su ukazivali na to da je Google  pokušao da izvede na glasanje latinoameričke birače u različitim državama koji bi doprineli eventualnoj pobedi Hilari Klinton.

Više procurelih mejlova, koje je objavio „Volstrit žurnal", pokazuju da zaposleni u Google  2017. razgovaraju o načinima da podese funkcije pretrage kako bi promenili stavove ljudi o Trampovim zabranama putovanja, uključujući davanje prioriteta proimigrantskim organizacijama „da doniraju“ i „aktivno se bore protiv islamofobičnih rezultata”.

Gugl je kasnije tvrdio da nije ispunio plan, ali je Google  stav nesumnjivo liberalan, a čelnici Google  su u više navrata pokazali spremnost da iskoriste moć svojih algoritama da intervenišu na izborima kako bi promenili mišljenje birača u ogromnim razmerama, pa se sada javlja strah da će se isto deisti i 2024.

Bonus video

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike