Znate li zašto je logo marke na levoj, a nikad na desnoj strani odevnog komada?
Sve se vrti oko opažanja i psihologije, dobro i oko marketinga
Ništa nije slučajnost u marketingu, pa tako ni postavljanje logotipa na odevne predmete određenih brendova Za to postoji psihološki, ali i kulturološki razlog, a tradicija seže puno pre današnjih robnih marki – još od doba vojnih odora, nošenja broševa…
Mali ili veliki – logo modne marke, odnosno brenda, nešto je što odeću čini prepoznatljivom, a u moderno doba postao i svojevrsni statusni simbol. Ali ono što je zanimljivo – on se baš uvek nalazi na levoj strani odeće, a izuzetak su velike oznake preko celog odevnog komada.
čitajte i ovo
I to nije slučajno, tvrde marketinški stručnjaci za Bright Side, koji su analizirali zašto oznaka na levoj strani onog ko nosi odeću (na desnoj onog ko mu se nalazi prekoputa) u psihološkom smislu ima veći uticaj nego ona na levoj.
Najuočljiviji na tom mestu
Psihologija s oznakama brenda je poput psihologije prvih utisaka.
Stoga ne čudi da su logo postavili tamo gde najviše ljudi gleda – studije pokazuju da kad se rukujemo s nekim takođe prvo gledamo u njegovu levu stranu odeće gde se nalazi logo jer nam desna ruka zaklanja taj deo grudi dok je pružamo.
I tokom istorije stajali su s leve strane
Dok u ne tako davnoj prošlosti nisu postojale oznake marki, postojali su vojni ordeni, značke, broševi i slične stvari, koje se istorijski gledano nose na levoj strani. Nekad je to imalo veze i sa stranom na kojoj se nalazi srce.
Napravljeni su tako da se mogu čitati
Kada pogledate većinu veb–stranica, njihovi se logotipi uvek postavljaju s leve strane, a glavni razlog je taj što ljudi u zapadnom svetu čitaju i pišu sleva nadesno – osim arapskog, hebrejskog i farsija, gde se pisana reč čita zdesna nalevo.
Tako su nam pamtljiviji
Logotipi su ključne komponente marke, a deo su onoga što marku čini pamtljivom. Prema studiji „Nielsen Norman Group“, zaključeno je da se korisnici više sećaju marki kada se logotipi stavljaju na levoj nego na desnoj strani. Tako da neka marka odluči postaviti svoj logo s desne strane, sasvim je sigurno da ne bi bili toliko uočljivi i prepoznatljivi.
Osim toga, većina ljudi su dešnjaci, a njima je kulturološki zgodnije da vide i nose leve logotipe.
čitajte i ovo
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari