Nisu više rezervisane samo za žene: Najlonke za muškarce nisu stvar mode, već potrebe

23.08.2021

11:20 >> 12:23

1

Suluda je količina mejlova koje dobijemo od muškaraca. Mnogi od njih pišu kako je to njihova tajna unazad 40 ili 50 godina i za nju znaju samo njihove suprug

Nisu više rezervisane samo za žene: Najlonke za muškarce nisu stvar mode, već potrebe
Copyright Printscreen/Instagram

Svedoci smo da se vremena menjaju u svim segmentima društva, pa tako i kada je moda u pitanju. Poslednja u nizu promena koja će, sigurni smo, naići na brojne komentare, je ta da uveliko postoje firme koje izrađuju hulahopke za muškarce.

Najlonke, više nisu samo ženska stvar, izgleda da su i muškarci shvatili koliko su praktične.

S tim se slažu i svetski dizajneri i zvezde koji su za različite modne revije, druženja i konferencije za medije bez problema nosili hulahopke. U zajedničkom radu Miuccia Prada i Raf Simons predstavili su mušku kolekciju za jesen 2021. u kojoj modeli nose kombinezone i helanke.

pročitajte još

Čak se i na ekranima može videti uticaj helanki i hulahopki na muškarce, pa su tako “Witcher”, “RuPaul’s Drag Race” i Marvelovi “Avengersi” postali fenomen, a oni koji uspeju da vide obrise Američke zadnjice, što je nadimak Chris Evansovog Captain America, onda se i to računa u helanke.

Ako izuzmemo maskirane pravednike koji nose plašt poput Batmana, hulahopke i helanke su postale uniseks odevni predmet. Štaviše, Threads for Men, kolekcija italijanskih hulahopki koju su u Torontu dizajnirali kako bi bolje odgovarala muškoj anatomiji, uklanja stigmu koja okružuje muškarce u takvom klasično ženskom odevnom predmetu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Threads (@threads.co)

A sve je počelo tako što je Xenia Chen započela da konceptualizuje ideju nakon što je kroz Facebook oglase otkrila da se više od pola klijenata identifikuju kao muškarci uzrasta od 20 do 75 godina.

– Mislila sam da ti ljudi najlonke kupuju za supruge, devojke ili mame. Uskoro sam shvatila da ih zapravo kupuju za sebe – rekla je Chen.

Ona i njen tim počeli su konkretnije da istražuju fenomen i uskoro su došli do neočekivanih otkrića.

– Imamo mnogo klijenata transvestita i oni su otvoreniji za tu ideju. A potom postoji još jedna grupa muškaraca koji su dosta tajanstveni, a hulahupke nose radi osećaja udobnosti i topline. Štaviše, na našim stranicama možete pročitati mišljenje kupca koji piše da radi na otvorenom gde ima mnogo buba i komaraca i tvrdi da mu najlonke služe kao odlična prevencija protiv uboda i ugriza insekata – nastavila je Chen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Threads (@threads.co)

Kad je reč o uskim odevnim predmetima poput helanki, u središtu je njihova funkcionalnost, a ne moda. To važi još od 13. veka kad su ih nosili muškarci, no oko 1800. godine su ih odbacili jer su se pojavile pantalone.

Te prve helanke bile su tkane, a nogavice su se spajale ojačanjem koje štiti međunožje. Iako postoji mnogo teorija o nastanku helanki, na primer da su ih smislili radi zaštite i dodatne topline za jahače ili kako bi muškarci pokrili noge jer su tunike postajale sve kraće, osnovna funkcija oduvek je bila ista.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tynomi Banks (@tynomibanks)

Kanadski transvestit Tynomi Banks kaže kako mu ženske hulahopke pomažu u boljem oblikovanju tela i transformaciji u ženu. Ponekad nosi i po šest pari najlonki odjedanput i još na to helanke kako bi zagladio sve neravnine i sakrio uloške, dlake na nogama i dodatno stanjio struk.

– One su kao osnovni nacrt pre nego što krenete da gradite kuću – kaže Banks.

– Transvestitima nije udobno. Istina je da izgledamo sjajno i u tome uživamo, no isto tako je sve vrlo neudobno. Noseći tolike umetke, uloške i najlonke osećam se kao kauč – smeje se on.

Ipak, moramo da pomenemo i sportiste jer opsesija kompresijom nije popularna samo kod transvestita. Balansiranjem između hulahopki i helanki, a razlika je u gustini materijala, sportisti su uspeli da helankama vrate zasluženi pojam muškosti, piše Fashionmagazine.

Među njima je i NBA košarkaš LeBron James koji je i van terena ispod kratkih pantalona nosio helanke tvrdeći da omogućavaju bolju cirkulaciju i toplinu. Veliki proizvođači i poznati sportski brendovi su ubrzo počeli da proizvode helanke kao deo sportske opreme za kompresiju, i tržište je procvalo.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LeBron James (@kingjames)

– Kad pogledate omiljene superheroje, svi nose helanke. Muškarci u helankama su oduvek prisutni i viđate ih kao glumce ili sportiste. Za mene to čak i nije novost. Imam utisak da su oduvek prisutni – kaže Thompson.

Nakon helanki, odvažio se da eksperimentiše i sa najlonkama, no razume zašto bi to za neke muškarce mogao biti problem.

– Rekao bih da postoji stigma kad je reč o helankama i prosečnim muškarcima. I razumem to. Muškarcima je to teško i tek smo počeli da im dopuštamo da se brinu o svom izgledu i telu, te da žele da izgledaju dobro. Još je puno posla pred nama, no što više pratimo modu, vidimo ih na TV-u ili je samo reč o ljudima koji i inače nose takve proizvode, mislim da to pomaže da se suzbije stigma – kaže Thompson.

“Threads for Men” nastao je upravo iz tog razloga. Njihova želja je da se bore protiv toksične muškosti i da stvore siguran prostor za muškarce koji žele drugačije da se izraze.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Threads (@threads.co)

– Od muškaraca se decenijama očekuje da se oblače na određeni način, a ovu novu liniju proizvoda shvatamo kao priliku za slamanje rodnih barijera koje smo sami utemeljili na počecima kao društvo – kaže Chen.

A u središtu tih barijera je javno mišljenje o rodnoj binarnosti u svetu mode. Polovi su podeljeni fizički, muškim i ženskim kolekcijama koje u radnjama stoje odvojeno, te psihički jer gotovo da postoji ekskluzivno pravo nošenja još od početka industrije.

Od početka 20. veka garderoba koja je fluidnija po pitanju granica pola imala je svoje uspone i padove, a tek od Drugog svetskog rata mogle su se videti žene u pantalonama, te prihvatanje ideje maskuliziranih silueta.

U pedesetima se ponovo javlja rigidniji rodni stereotip, a potom se u šezdesetima modni svet menja zbog poznatog YSL odeljka Le Smoking. Reč je o prvom ženskom odelu koje je dizajnirao muškarac. Tu je i David Bowie sa svojim androgenim stilom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Threads (@threads.co)

U novije vreme vratila se moda blažih granica. Alessandro Michele za Gucci 2015. stvara takvu mušku kolekciju, Billie Porter na Oskaru 2019. godine nosi haljinu Christiana Siriana, a takva je i celokupna garderoba Lil Nas X-a.

Uprkos činjenici da skoro 56 odsto kupaca kupuje na muškim i ženskim odelenjima WWD-a podjednako, starije generacije nisu tolikom brzinom prihvatile ovu nove perspektivu.

– Suluda je količina mejlova koje dobijemo od muškaraca. Mnogi od njih pišu kako je to njihova tajna unazad 40 ili 50 godina i za nju znaju samo njihove supruge. Nadam se da ti muškarci osećaju kako ih mi prihvatamo, pa se i oni u zbiru mogu prihvatiti takvi kakvi jesu. Mi slušamo naše kupce i želimo da se ljudi osećaju uključeno – kaže Chen, prenosi 24sata.hr.

pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike