
Zašto satovi u reklamama uvek pokazuju 10:10? Istina je bizarnija nego što mislite
Naizgled bezazleno vreme zaista utiče na vašu podsvest

Sigurno ste primetili da kazaljke na gotovo svim satovima na reklamama, bilo da su digitalni ili analogni, stoje na tačno istom vremenu - 10:10.
To nije slučajnost, niti greška dizajnera. Iza tog izbora krije se čitava kombinacija estetike, psihologije i marketinga.
Profimedia
Prvi razlog je vizuelni balans. Kada su kazaljke postavljene na 10 i 2, lice sata izgleda simetrično, otvoreno i "nasmejano".
Ova pozicija podsvesno ostavlja pozitivan utisak na posmatrača, kao da vas sat “pozdravlja” osmehom.
Pročitajte još:
Drugi razlog je što kazaljke u 10:10 ne zaklanjaju logo brenda, koji se najčešće nalazi ispod broja 12. Tako i naziv proizvođača i dodatne funkcije (poput datuma ili hronometra) ostaju jasno vidljive.
Treći, manje poznat razlog vezan je za emotivni uticaj - istraživanja su pokazala da ljudi više veruju i češće biraju proizvode koji im izazovu pozitivan osećaj na prvi pogled. A 10:10 izgleda kao otvoren, prijateljski izraz lica.

Neki proizvođači u prošlosti su postavljali vreme na 8:20, ali su ubrzo shvatili da to izgleda kao tužan izraz i prodaja im je drastično opala.
Zato, sledeći put kad budete gledali reklamu za sat, znajte da je 10:10 mnogo više od pukog vremena. To je marketinški trik koji igra direktno na emocije.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari