Brod Ošnbrd – teretnjak koji brine o ekologiji
Brod ima 80 metara visoka jedra, može da preveze 7.000 automobila i kamiona štedeći 90% goriva koje koriste trenutno teretni brodovi
Sektor teretnog transporta se ozbiljno bavi smanjenjem zagađenja. U mnogim slučajevima jedini mogući izbor za transatlantska putovanja je brodski prevoz. Kontejneri, automobili, kamioni i mnoga druga roba utovaruju se na mega brodove koji prelaze okeane i stižu do destinacija hiljadama kilometara daleko i time uzrokujući znatnu ekološku štetu. Ovi brodovi su gotovo uvek opremljeni vrlo moćnim dizel motorima i do sada nisu pronađeni efikasni alternativni motori koji će manje zagađivati okolinu.
Ošnbrd je projekat koji su razvili brodska kompanija Valenius Marin, švedski istraživački institut SSPA i Kraljevski institut za tehnologiju u Stokholmu. Brod će biti dugačak 200 metara, širok 40 metara i opremljen sa četiri ogromna metalna jedra visoka 80 metara i malim motorima koji će se koristiti u blizini pristaništa ili u vanrednim situacijama.
Upotreba jedra štedi 90% goriva u poređenju sa konvencionalnim brodovima. Štaviše, dimenzije omogućavaju prevoz većih količina robe i prevoznih sredstava. Jedra se uvlače i dostižu visinu od oko 20 metara, omogućavajući brodu da prolazi ispod paluba i smanjuje nestabilnost u slučaju jakog vetra na otvorenom moru.
Ali nije sve tako idealno jer se povećava dužina putovanja. Na primer, vreme prelaska Atlantskog okeana procenjuje se na 12 dana, u poređenju sa sadašnjih 8 dana. Dizajneri su već izgradili model od 7 metara i nastaviće da testiraju sve veće modele. Očekuje se da će proizvodnja početi krajem 2021. godine, a Valenius planira da organizuje prvo putovanje do kraja 2024. godine.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari